Next gen-versionerna av Cyberpunk och Witcher 3 släpps inte förrän 2022

Robot
Next gen-versionerna av Cyberpunk och Witcher 3 släpps inte förrän 2022
Medlem

Väldigt, väldigt väntat.

Medlem

Om Witcher 3 inte får radikala förändringar så är detta uselt.

Måste vara mer än bara bättre ljus, laddtider och framerate.

Alternativt så är det bara en person som arbetar med det.

Tror dock att de tar i från tårna här, de har mycket goodwill att ta igen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fan. De där press-release-bilderna med deras logga som de släpper titt som tätt står verkligen vrångt i strupen på mig nu för tiden. Får en negativ känsla av dem med en gång.

De har åtminstone inte gul bakgrund. Alltid något.

Ambassadör
Xbox

Hepp.


signatur

Jump in.

Medlem

Väntat och väntat, nextgen CP2077 såg jag verkligen fram emot och nu är det lite över 10mnd sen realase och det är fortfarande inte färdigt? Känns ju som om produkten dom släppte inte ens var halvfärdig?

Jaja men ska inte slå på en död häst, get over and move on som dom säger på andra sidan pölen.

Medlem

Fördelen med att vänta längre är att jag hinner glömma bort mer. Trist nyhet….men men.
Q1 är ju inte så jäkla långt bort ändå. November snart för tjyven.

Medlem

Skönt, var lagom skeptisk att det skulle bli bra om det släpptes nu


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om Witcher 3 inte får radikala förändringar så är detta uselt.

Måste vara mer än bara bättre ljus, laddtider och framerate.

Alternativt så är det bara en person som arbetar med det.

Tror dock att de tar i från tårna här, de har mycket goodwill att ta igen.

Det är Saber Interactive som arbetar med Next-Gen versionen av Witcher 3, samma utvecklare som gjort senaste remastern av Crysis 2 och 3 etc (https://en.wikipedia.org/wiki/Saber_Interactive). De verkar dock vara involverade i en hel del projekt samtidigt, så kan hända att det haft negativ påverkan på arbetet med Witcher 3 (vilket CDPRs uttalande på sätt och vis bekräftar, d.v.s. att spelet inte når upp till de kvalitetskrav de numera har).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Det är Saber Interactive som arbetar med Next-Gen versionen av Witcher 3, samma utvecklare som gjort senaste remastern av Crysis 2 och 3 etc (https://en.wikipedia.org/wiki/Saber_Interactive). De verkar dock vara involverade i en hel del projekt samtidigt, så kan hända att det haft negativ påverkan på arbetet med Witcher 3 (vilket CDPRs uttalande på sätt och vis bekräftar, d.v.s. att spelet inte når upp till de kvalitetskrav de numera har).

Alright, tack för info.

Hoppas på en hel del QOL förändringar. De får gärna slipa en del på striderna också. Etc. Blir grymt besviken annars efter såhär lång väntan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Väntat och väntat, nextgen CP2077 såg jag verkligen fram emot och nu är det lite över 10mnd sen realase och det är fortfarande inte färdigt? Känns ju som om produkten dom släppte inte ens var halvfärdig?

Jaja men ska inte slå på en död häst, get over and move on som dom säger på andra sidan pölen.

känns lite som att dem försöker att släppa next gen versionen med en expansion/DLC. Kan vara helt ut och cyklar men vi får se.

Medlem

Multiplayer kommer nån gång 2024, kommer vara trasigt och ospelbart ända fram till 2027 då nästa next gen hårdvara släpps, men då får vi även en remastrad version av the witcher 2 i 12k som blir försenad till 2028..

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Väntat och väntat, nextgen CP2077 såg jag verkligen fram emot och nu är det lite över 10mnd sen realase och det är fortfarande inte färdigt? Känns ju som om produkten dom släppte inte ens var halvfärdig?

Jaja men ska inte slå på en död häst, get over and move on som dom säger på andra sidan pölen.

Spelet är fortfarande inte vad det borde varit vid release, 10 månader senare trots allt. De gör nog helt rätt i att våga vänta med släpp, för en gångs skull.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Snart yesterdays gen versioner....
Witcher spelen är grymma, men usch vad CP-PR har gjort bort sig..

Medlem

Um jag trodde redan det fanns till nuvarande gen? 🤓

Medlem

Perkele!.. Jag som beställde GOTY versionen av The Witcher 3 till PlayStation 4 idag då jag trodde PS5 uppdateringen skulle komma relativt snart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fnissade när jag läste det här. Ingen är minsts förvånad, alls..?

Inaktiv
Skrivet av G4ruda:

Väldigt, väldigt väntat.

Väntat, väntat väldigt (mycket).

Medlem

Det var ju typiskt, jag är ju snart klar med AC:Valhalla (series X) och köpte CP2077 billigt för några månader sedan i tron att de skulle hinna bli klara.
Blir väl till att lira lite annat till dess då.

Medlem

“Apologiens for the extended wait, but we want to make it right”

Att CDPR på riktigt skriver det i sin release är helt fantastiskt. Det där med självinsikt var det ja.


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Väntat, väntat väldigt (mycket).

Väldigt väntat, väntat mycket?

Medlem

More like current-gen version nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Witcher 3 har jag varit sugen på att spela sedan det släpptes, men väntar gärna tills det är helt klart.

Samma med Cyberpunk, köper nog hellre remaken om 7 år till PS6, då jag inte tror att det ens går att göra buggfritt utan att spola ner all kod och börja om i en bättre motor. Men ska helt klart läsa vad FZ tycker om PS5-versionen sen, kanske kanske kanske?

Medlem
Skrivet av Dempah:

Det var ju typiskt, jag är ju snart klar med AC:Valhalla (series X) och köpte CP2077 billigt för några månader sedan i tron att de skulle hinna bli klara.
Blir väl till att lira lite annat till dess då.

Själv så köpte jag det på release och har fortfarande inte startat det än, bestämde mig för att vänta på PS5 versionen när rapporter om PS4 versionen började dyka upp.

Hoppas PS5 versionen är ok, men jag är lite fundersam på vad det är som drar ut på tiden.
En port av PC versionen borde väl inte heller ta så lång tid?

Ska bli intressant att se vad de hunnit med på 1,5 år jämfört med PC versionen...

Medlem

sluta skriva next-gen >_< när de är current-gen maskiner ni pratar om.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Själv så köpte jag det på release och har fortfarande inte startat det än, bestämde mig för att vänta på PS5 versionen när rapporter om PS4 versionen började dyka upp.

Hoppas PS5 versionen är ok, men jag är lite fundersam på vad det är som drar ut på tiden.
En port av PC versionen borde väl inte heller ta så lång tid?

Ska bli intressant att se vad de hunnit med på 1,5 år jämfört med PC versionen...

Fattar inte hur svårt det är att förstå att de portar hela Witcher 3 till en ny version av deras spelmotor, implementerar ray tracing som ska optimeras tillräckligt för AMD grafikkorten i konsolerna och förbättrar samtliga texturer i spelet till hd reworked mod nivå. Det är mer än remaster av pc versionen.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Fattar inte hur svårt det är att förstå att de portar hela Witcher 3 till en ny version av deras spelmotor, implementerar ray tracing som ska optimeras tillräckligt för AMD grafikkorten i konsolerna och förbättrar samtliga texturer i spelet till hd reworked mod nivå. Det är mer än remaster av pc versionen.

En bättre liknelse är väl Metro Exodus enhanced edition fast snäppet över.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Fattar inte hur svårt det är att förstå att de portar hela Witcher 3 till en ny version av deras spelmotor, implementerar ray tracing som ska optimeras tillräckligt för AMD grafikkorten i konsolerna och förbättrar samtliga texturer i spelet till hd reworked mod nivå. Det är mer än remaster av pc versionen.

Mitt inlägg handlade om Cyberpunk, så vet inte riktigt varför du citerade mig?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Mitt inlägg handlade om Cyberpunk, så vet inte riktigt varför du citerade mig?

Hahahaha, tidig morgon antar jag. Utgick ifrån att det var Witcher relaterat av någon anledning. Tror de kommer fokusera på last gen framtill december och sen lägga över fler på next gen.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Gen
Medlem
Skrivet av matt76:

Det är Saber Interactive som arbetar med Next-Gen versionen av Witcher 3, samma utvecklare som gjort senaste remastern av Crysis 2 och 3 etc (https://en.wikipedia.org/wiki/Saber_Interactive). De verkar dock vara involverade i en hel del projekt samtidigt, så kan hända att det haft negativ påverkan på arbetet med Witcher 3 (vilket CDPRs uttalande på sätt och vis bekräftar, d.v.s. att spelet inte når upp till de kvalitetskrav de numera har).

Vad jag förstått blev Crysis Remastered Trilogy en flopp och det kanske är delvis därför som förseningen sker?

12
Skriv svar