McCrees namnbyte i Overwatch är klart – Möt Cole Cassidy

Robot
McCrees namnbyte i Overwatch är klart – Möt Cole Cassidy

Möt Cole Cassidy, formerly known as McCree.

#Blizzard, #McCree, #Overwatch


Medlem

Är Blizzard säkra på att nya namnet är framtidssäkert då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är Blizzard säkra på att nya namnet är framtidssäkert då?

Vad menar du? Det finns ingen på Blizzard som heter Cole Cassidy, och namnet är inte taget från en verklig person, så då är väl saken klar.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Vad menar du? Det finns ingen på Blizzard som heter Cole Cassidy, och namnet är inte taget från en verklig person, så då är väl saken klar.

Men, det kanske finns någon som heter det någonstans och denna personen kanske inte är en så trevlig individ?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men, det kanske finns någon som heter det någonstans och denna personen kanske inte är en så trevlig individ?

Men är karaktären döpt efter denna individ? Eller råkar de ha samma namn? Förhoppningsvis ser du skillnaden.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men, det kanske finns någon som heter det någonstans och denna personen kanske inte är en så trevlig individ?

Not sure if trolling or not.

Tycker det är bra av Blizzard att göra det.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Tycker ändå att det är helt rätt av Blizzard att byta namnen på karaktärer/saker som är en direkt referens till anställda som inte vet hur man beter sig.

Jo jag håller med, det raderar liksom händelsen helt och hållet.
Medans vi ändå är i farten så kan vi bränna lite böcker om andra världskriget och annat som hänt

Mer seriös ton, istället för att fokusera på vad som varit och hur man raderar alla referenser till dem, så kanske de ska sätta upp riktlinjen och säga något som "Vi vet vad som hänt, vi vet att det finns referenser till detta i våra spel som kommer att få vara kvar, som en skugga över vårt förflutna som vi drar lärdom av när vi blickar framåt"

Kanske bara jag som tänker så, men vad fan spelar det för roll om de gör om damer till frukt eller byter namn på karaktärer, det förändrar inte hur kulturen på företaget varit...
Känns som en extremt billig marknadsföring för hur duktiga dom är, sjukt löjligt...

Medlem

Snarlikt namn är Cassidy Cole som är en medioker porrskådis 😆

Medlem

Och vips så har spelkaraktären aldrig varit namngiven efter en person på företaget som betett sig illa mot kvinnor. Poff bara, det "egentliga" problemet är borta. Nu fattas bara att vi byter på "krig" till "handgemäng", "svält" till "sugen", "miljökatastrof" till "naturstök", "död" till "krasslig" och så vidare, så är världens alla problem snart lösta...varför har ingen tänkt på det?

Tack, Blizzard, tack.

Skribent
Skrivet av legendofkarl:

Snarlikt namn är Cassidy Cole som är en medioker porrskådis 😆

haha är det sant? Då kan de ju råka på en stämning, för jag gissar hon har trademarke:at sitt namn. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Klart det är marknadsföring. Tror ingen här är naiv nog att tro att det handlat om något annat än pengar.

Men nu har några arslen fått sig en känga för att de inte kan bete sig bland folk. Tror du något seriöst företag vågar anställa dessa? Nej antagligen inte, de har bränt sina broar inom sin sektor och det är en rätt rejäl markering.

Ursäkta, jag trodde vi pratade om spelkaraktärer och dessa "konstverk" förändrades med namnbyten och bildbyten.

"tror du seriöst företag vågar anställa dessa?"
Om vi ska prata om individerna som skapat rubrikerna och stämningarna så.
Ja, jag har absolut ingen tvivlan om att dessa personer sitter på kunskap andra företag absolut kommer betala för, och ja, jag tror att de även kommer öka sina löner, lite naivt och tro att detta kommer påverka dem i det långa loppet dock.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Jo jag håller med, det raderar liksom händelsen helt och hållet.
Medans vi ändå är i farten så kan vi bränna lite böcker om andra världskriget och annat som hänt

Mer seriös ton, istället för att fokusera på vad som varit och hur man raderar alla referenser till dem, så kanske de ska sätta upp riktlinjen och säga något som "Vi vet vad som hänt, vi vet att det finns referenser till detta i våra spel som kommer att få vara kvar, som en skugga över vårt förflutna som vi drar lärdom av när vi blickar framåt"

Kanske bara jag som tänker så, men vad fan spelar det för roll om de gör om damer till frukt eller byter namn på karaktärer, det förändrar inte hur kulturen på företaget varit...
Känns som en extremt billig marknadsföring för hur duktiga dom är, sjukt löjligt...

Lol är du seriös?

Medlem

Det bästa med det hela är att många personer inte ens hade haft en aning om att McCree va döpt efter en riktigt person om det inte hade varit för att dem ändrat om namnet.

Medlem

Stackars alla Cole Cassidy som aldrig kommer kunna söka jobb hos Blizzard

Skrivet av Johan Lorentzon:

haha är det sant? Då kan de ju råka på en stämning, för jag gissar hon har trademarke:at sitt namn. XD

Finns en porrskådis med det namnet informerar Reddit:

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/qduejr/gg_ez_bliz...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Lol är du seriös?

Fullkomligen, jag ser enbart detta som billig marknadsföring av ett bolag som innerst inne inte vill förändras, för att förändring betyder kostnad. Att göra förändringarna som krävs, dvs att korrigera företagskulturen och betala marknadsmässiga löner.
Som jag skrev, billig marknadsföring...

Att korrigera tidigare fel i spel och design är något som hör hemma till framtiden, när de lyckats visa att de byggt upp ett respekterat företag igen som hör hemma på spelmarknaden så ser jag inga problem i att städa upp det förflutna, när det ej behövs längre för att komma ihåg hur de betet sig.
Men svälj allt de säljer du, ändring på utsidan är nog viktigast.

Medlem

McCree forever.

Tråkigt att vi lever i en värld där folk inte längre kan frånkoppla ett namn på en verklig person, från en fiktiv karaktär. Ska vi nu också börja plocka bort filmer och andra former av underhållning, för att skådespelarna/artisterna har visat sig var "problematiska"?

Skrivet av Ender:

Och vips så har spelkaraktären aldrig varit namngiven efter en person på företaget som betett sig illa mot kvinnor. Poff bara, det "egentliga" problemet är borta. Nu fattas bara att vi byter på "krig" till "handgemäng", "svält" till "sugen", "miljökatastrof" till "naturstök", "död" till "krasslig" och så vidare, så är världens alla problem snart lösta...varför har ingen tänkt på det?

Tack, Blizzard, tack.

Precis, och man kan också kalla diktaturer för demokratier med enpartisystem/arvsystem så är nästan alla världens länder demokratier också.

Massdöd, nej, det är bara effektiviseringar. Vem behöver så många djurarter ändå.

Fan vi löser hela världens problem på en dag här.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

McCree forever.

Tråkigt att vi lever i en värld där folk inte längre kan frånkoppla ett namn på en verklig person, från en fiktiv karaktär. Ska vi nu också börja plocka bort filmer och andra former av underhållning, för att skådespelarna/artisterna har visat sig var "problematiska"?

Detta händer redan,

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

McCree forever.

Tråkigt att vi lever i en värld där folk inte längre kan frånkoppla ett namn på en verklig person, från en fiktiv karaktär. Ska vi nu också börja plocka bort filmer och andra former av underhållning, för att skådespelarna/artisterna har visat sig var "problematiska"?

Ja, riktigt tramsigt.

Medlem

Det enda jag kan säga om detta är. Jag tycker synd om de drabbade, jag tycker inte synd om förövarna och Blizzard kommer aldrig få en krona av mig igen

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

McCree forever.

Tråkigt att vi lever i en värld där folk inte längre kan frånkoppla ett namn på en verklig person, från en fiktiv karaktär. Ska vi nu också börja plocka bort filmer och andra former av underhållning, för att skådespelarna/artisterna har visat sig var "problematiska"?

Fast nu var karaktären döpt efter en anställd. De råkar inte slumpmässigt ha samma namn.

De har inte tagit bort spelet om det är vad du tror? För din liknelse blir väldigt felaktig och att ta bort en film påverkar många fler än bara skådespelaren som skapat problem, tillskillnad från att byta namn på en fiktiv karaktär där det egentligen inte påverkar någon.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Finns en porrskådis med det namnet informerar Reddit:

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/qduejr/gg_ez_bliz...

Haha fan vad kul

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Jo jag håller med, det raderar liksom händelsen helt och hållet.
Medans vi ändå är i farten så kan vi bränna lite böcker om andra världskriget och annat som hänt

Du vet väl om att flertalet vägar, byggnader etc i Tyskland bytte namn efter andra världskriget just pga att deras namn var förknippade med nazismen? Enligt dig var detta alltså fel beslut.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du vet väl om att flertalet vägar, byggnader etc i Tyskland bytte namn efter andra världskriget just pga att deras namn var förknippade med nazismen? Enligt dig var detta alltså fel beslut.

Mer seriös ton

läses med fördel under din citerade text

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Finns en porrskådis med det namnet informerar Reddit:

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/qduejr/gg_ez_bliz...

Ja det finns en Cassidy Cole.
Tror dock att denns precis som någon skrev där är en mix av Butch Cassidy och Cole Younger då McCree är en outlaw

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Det bästa med det hela är att många personer inte ens hade haft en aning om att McCree va döpt efter en riktigt person om det inte hade varit för att dem ändrat om namnet.

Handlar ju inte om det utan om godhetssignalering, där Blizzard kan nu visa att de minsann gör något åt problemen! Oj, oj oj.

MEG
Medlem
Skrivet av Winzi:

Ja det finns en Cassidy Cole.
Tror dock att denns precis som någon skrev där är en mix av Butch Cassidy och Cole Younger då McCree är en outlaw

Va är han kriminell? Undra vad han ar gjort sig skyldig till för brott?, att ha en spelbar kriminell som gjort sig skyldig till olika fruktansvärda brott (eller?) är att uppmuntra till kriminalitet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

McCree forever.

Tråkigt att vi lever i en värld där folk inte längre kan frånkoppla ett namn på en verklig person, från en fiktiv karaktär. Ska vi nu också börja plocka bort filmer och andra former av underhållning, för att skådespelarna/artisterna har visat sig var "problematiska"?

Fast man ändrar en karaktär, man tar inte bort spelet. Hade man kunnat gå in i filmer och lika enkelt ändrat karaktärer i efterhand hade väl det också varit helt okej.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Känns som en positiv sak för mig. Knepigt jäkla gnäll i tråden om detta dock.

Oh, noes. En karaktärs namn i ett spel ni inte ens lirar blir ändrat för att personen som den är döpt efter, är ett jävla äckel. Den där jäkla pk-polisen är framme igen och cancellar allt!1!111!

Ni är för roliga.

Skriv svar