CD Projekt RED köper indie-utvecklarna The Molasses Flood

Robot
CD Projekt RED köper indie-utvecklarna The Molasses Flood
Medlem

The Witcher 4 tack :).

Medlem
Skrivet av mrpijey:

The Witcher 4 tack :).

Du vill att CD Project Red köper en indiestudio och låter den jobba med Witcher 4?

Medlem

Jävligt random studio

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jävligt random studio

Ja de har ju inte precis gjort något märkvärdigt..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

“We’re always on the lookout for teams who make games with heart", när dom inte själva har det, så kan kan det behövas extern hjälp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av vamp:

Du vill att CD Project Red köper en indiestudio och låter den jobba med Witcher 4?

Med tanke på att indiestudios gör bättre spel än AAA-skaparna så varför inte? CDPR var en indiestudio en gång i tiden också. Och jag sade aldrig att de skulle vara de enda som jobbar med Witcher 4, utan att CDPR kan ta in fler som får jobba med det. Nytt blod är inte alltid fel...

Medlem

Hoppas att dom kan göra nytt DLC till Witcher 3. Så kan CDPR jobba på Witcher 4.

eld
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jävligt random studio

En investering!

De har ändå lyckats hålla sig relativt flytande och har ett gäng veteraner.

eld
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Med tanke på att indiestudios gör bättre spel än AAA-skaparna så varför inte? CDPR var en indiestudio en gång i tiden också. Och jag sade aldrig att de skulle vara de enda som jobbar med Witcher 4, utan att CDPR kan ta in fler som får jobba med det. Nytt blod är inte alltid fel...

Alltså, det är aldrig omöjligt att de kommer hjälpa till, men vi pratar om ett dussin personer i projekt som kräver flera hundratals anställda.

Fast deras önskan i uppköpet verkar vara att få jobba självständigt ett tag till.

Medlem

Åh fan. Ska de kanske släppa ett fungerande spel framöver då kanske hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kanske dom får kompetens igen att utveckla spel men tvivlar det starkt med dessa hycklande lögnare.

Medlem

Mest kända för? Två spel som verkar halvdana...

Medlem

Alltså studion är väl köpt för att det finns produktionskvalitet, inte för att några bra spel producerats, jag har inte ens hört talas om denna studion. Det är många som köper studios på detta sätt nu, embracer köper typ 100 studios i veckan som ingen vet vad de gjort tidigare, sedan köper deras studios själva andra studios.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är ens en molasses flod? Det är jag mer intresserad av...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är ens en molasses flod? Det är jag mer intresserad av...

refererar till detta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Molasses_Flood

Medlem

Älskade The Molasses Flood's spel
Flame in the Flood; soundtracket är nog det härligaste soundtrack till ett spel jag har hört på länge

Medlem

Oj vad mycket bittra kommenterarer...

Detta är ett effektivt sätt att expandera på. Istället för att börja från noll, med öppna kontor, anställa folk, som skall anställa folk, osv för att bygga upp nya studios, så köper man en existerande.

Mer eller mindre, dom har rekryterat och expanderat med mer arbetskraft kan man säga, det är vad som skett här. Mycket vanligt för övrigt i många olika branscher.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

“We’re always on the lookout for teams who make games with heart", när dom inte själva har det, så kan kan det behövas extern hjälp.

Är inte Witcher serien bland det bästa som har gjorts enligt många?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är inte Witcher serien bland det bästa som har gjorts enligt många?

Det tycker vi fortfarande, men många av oss har ju tyvärr tappat förtroendet för CDPR efter 2077. Det är ju lite som "de" säger, att du är inte bättre än det sista spelet du släpper. Kommer det något mästerverk från dem igen så har jag absolut inget problem att personligen sätta härskarkronan tillbaka på huvudet till CDPR.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det tycker vi fortfarande, men många av oss har ju tyvärr tappat förtroendet för CDPR efter 2077. Det är ju lite som "de" säger, att du är inte bättre än det sista spelet du släpper. Kommer det något mästerverk från dem igen så har jag absolut inget problem att personligen sätta härskarkronan tillbaka på huvudet till CDPR.

CP77 var ett stort felsteg sv CDPR, men trots alla brister och problem så ÄR det ett spel gjort med hjärta. Det märker man i hur mycket story och detaljer spelet är sprängfyllt med.

Att folk blev förbannade på dem förstår jag, men att helt kasta dem till lejonen förstår jag inte. Spelet är trots allt ett bra spel, fyllt med väldigt omsorgsfullt berättande vilket saknas i de flesta spel idag.

Dock kommer deras nästa stora släpp att vara ganska avgörande, då får de inte göra samma misstag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar