Robot
New World

Du sköna nya, buggiga värld.

#new-world


Medlem

Håller fast vid min åsikt som jag haft sedan jag spelade betan för ett år sedan. Det absolut sämsta MMOt jag någonsin spelat, alla mina vänner köpte spelet, jag föll för pier pressure och köpte det andra veckan trots att jag visste att jag skulle hata det, spelade ca 25 timmar över en vecka och hade inte ändrat min åsikt efter det, snarare tvärtom.

Min prediction var under 50k spelare inom 3 månader då jag visste att det inte finns någon end game content, att det knappt är ett MMO. Vill man spela ett spel som är otroligt mycket bättre, och har otroligt mycket content så ska man spela Albion Online, det är därifrån New World har totalt tjuvat 75% av hur allting fungrar i New World, tex hur vapen fungerar, hur crafting/gathering fungerar, hur pvp och war fungerar med mera.

Spelet har alltså redan gått från 950k peak första veckan till en 400k peak inom de senaste 24h
Då har den mest average spelaren inte ens nått 60 än, dom börjar nå 60 nu dom som inte redan har slutat för att levlingen är en absolut hemsk katastrof, med mer travel tid än faktiskt combat och questing. Dom når 60 inom 1-4 veckor från och med nu och kommer också inse att spelet har ingen end game content att erbjuda, och om dom har det, så är den broken, fullt av buggar.
Med andra ord så ligger New World på under 50k ca 3 månader från release och går f2p om 1 år och kommer att börja erbjuda sin p2w shop inom 6 månader.

New World och Amazon är en scam.

Mvh Bittergaymer89

Medlem

Tråkigt att de inte vågade gå hela vägen med den spelarstyrda ekonomin och full loot-pvp som man gjort i Eve. Tyvärr är det väl inget som efterfrågas av "den stora massan"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Håller fast vid min åsikt som jag haft sedan jag spelade betan för ett år sedan. Det absolut sämsta MMOt jag någonsin spelat, alla mina vänner köpte spelet, jag föll för pier pressure och köpte det andra veckan trots att jag visste att jag skulle hata det, spelade ca 25 timmar över en vecka och hade inte ändrat min åsikt efter det, snarare tvärtom.

Min prediction var under 50k spelare inom 3 månader då jag visste att det inte finns någon end game content, att det knappt är ett MMO. Vill man spela ett spel som är otroligt mycket bättre, och har otroligt mycket content så ska man spela Albion Online, det är därifrån New World har totalt tjuvat 75% av hur allting fungrar i New World, tex hur vapen fungerar, hur crafting/gathering fungerar, hur pvp och war fungerar med mera.

Spelet har alltså redan gått från 950k peak första veckan till en 400k peak inom de senaste 24h
Då har den mest average spelaren inte ens nått 60 än, dom börjar nå 60 nu dom som inte redan har slutat för att levlingen är en absolut hemsk katastrof, med mer travel tid än faktiskt combat och questing. Dom når 60 inom 1-4 veckor från och med nu och kommer också inse att spelet har ingen end game content att erbjuda, och om dom har det, så är den broken, fullt av buggar.
Med andra ord så ligger New World på under 50k ca 3 månader från release och går f2p om 1 år och kommer att börja erbjuda sin p2w shop inom 6 månader.

New World och Amazon är en scam.

Mvh Bittergaymer89

Bra att folk gillar olika då. Jag tycker det är ett av det bästa mmo som skapats sen länge.

Va bra du prova och såg det inte var för dig.

Stulit? Då har alla spel stulit från alla föregående spel. Om du tror albion är första i sitt slag och finns inget liknande så vet jag inte vad jag ska säga

Väldigt behändigt att du har en spåkula, vet du vilka aktier jag ska satsa på?

Medlem
Skrivet av Prixm:

Håller fast vid min åsikt som jag haft sedan jag spelade betan för ett år sedan. Det absolut sämsta MMOt jag någonsin spelat, alla mina vänner köpte spelet, jag föll för pier pressure och köpte det andra veckan trots att jag visste att jag skulle hata det, spelade ca 25 timmar över en vecka och hade inte ändrat min åsikt efter det, snarare tvärtom.

Min prediction var under 50k spelare inom 3 månader då jag visste att det inte finns någon end game content, att det knappt är ett MMO. Vill man spela ett spel som är otroligt mycket bättre, och har otroligt mycket content så ska man spela Albion Online, det är därifrån New World har totalt tjuvat 75% av hur allting fungrar i New World, tex hur vapen fungerar, hur crafting/gathering fungerar, hur pvp och war fungerar med mera.

Spelet har alltså redan gått från 950k peak första veckan till en 400k peak inom de senaste 24h
Då har den mest average spelaren inte ens nått 60 än, dom börjar nå 60 nu dom som inte redan har slutat för att levlingen är en absolut hemsk katastrof, med mer travel tid än faktiskt combat och questing. Dom når 60 inom 1-4 veckor från och med nu och kommer också inse att spelet har ingen end game content att erbjuda, och om dom har det, så är den broken, fullt av buggar.
Med andra ord så ligger New World på under 50k ca 3 månader från release och går f2p om 1 år och kommer att börja erbjuda sin p2w shop inom 6 månader.

New World och Amazon är en scam.

Mvh Bittergaymer89

Du låter tok arg, where did the game touch you?
Det är buy to play, Jag skulle bli väldigt förvånad om det skulle gå free to play.

Spelat har många problem och göra många saker rätt. Att det är saker i spelet som inte funkar typ som stats och liknade system är jag mest förvånad över. Att dom inte hittat alla exploits det gör man inte på ett MMO innan release.

Har haft kul med mina 200 timmar I spelet, är intresserad vad dom ska göra med end game i framtiden. För stunden är det att fixa legendary gear samt 600 gear score vapen, war med olika territory och invasions.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att de inte vågade gå hela vägen med den spelarstyrda ekonomin och full loot-pvp som man gjort i Eve. Tyvärr är det väl inget som efterfrågas av "den stora massan"

Vad menar du med att det är inte spelar styrt ekonomin?

Medlem
Skrivet av aT1C:

Vad menar du med att det är inte spelar styrt ekonomin?

Finns det ingen risk vs reward-del i det hela så ser jag det inte som helt spelarstyrd ekonomi.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Bra att folk gillar olika då. Jag tycker det är ett av det bästa mmo som skapats sen länge.

Va bra du prova och såg det inte var för dig.

Stulit? Då har alla spel stulit från alla föregående spel. Om du tror albion är första i sitt slag och finns inget liknande så vet jag inte vad jag ska säga

Väldigt behändigt att du har en spåkula, vet du vilka aktier jag ska satsa på?

Jag rekommenderar Ziccum, dom har stadigt gått neråt i ett år nu, men köper du in dig nu så kommer du att bli rik runt 2025 när deras patent verkligen får effekt.

Medlem

Tänkte skriva en lång text först om vad jag tycker om spelet men orkar helt ärligt inte.
Cirka 10st vänner lirade vid release. 3st spelare fortfarande.
Resterande slutade vid level 30 cirka.
Jag orkade till lvl 36.

Copy paste överallt. Simpel gameplay loop. Kass pvp med massor av lag, buggar och glitchar. Kass ekonomi.
Finns så mycket jag stör mig på. Men enkelt sagt = det är inte kul att spela.

Dock en bra grund som kan bli något om 1-2 år.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Finns det ingen risk vs reward-del i det hela så ser jag det inte som helt spelarstyrd ekonomi.

Utan vettiga vendors i spelet och alldeles för låg belöning på salvage finns det inte en chans att ekonomin blir spelarstyrd heller. Folk säljer varor på Trading Posts som tar timmar att samla ihop till för mindre än ett guld. Fullständigt vansinne som också leder till att craftingen enbart blir grind.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ja det är faktiskt rätt otroligt hur ett sånt fruktansvärt dåligt spel som New World har lyckats sälja till så många människor.

Det finns typ 3 st olika fiender från lvl 1-60 och samma på endgame dungeons.
Du har 3 spells som är kopplat till vilket vapen du använder.
Auction House är ju fullkomligt värdelöst, du kan bara sälja basic resources, ingen köper något annat, så ekonomin är ju kaos.

Kan sitta i 20 min till och berätta vad som gör new world dåligt, och det enda som någon kan säga som new world gör bra är crafting. Samtidigt så sitter säkert många av dessa och klagar på alla survival spel med crafting också.

Medlem

Börjat tröttna på det, lär kika igen om ett år hur det ser ut, fick ut 200h speltid så känns värt för min del från den aspekten.

Sen har spelet otroligt mycket problem med perks och skit som inte fungerar (saker på gear som typ get +X% damage fungerar inte alls i många fall, och andra gör lite för mycket). Så känns inte värt att lägga mer tid i just nu.

PvP och combat är riktigt kul, men behöver ändå jobbas med, behöver finnas mer grejer att göra, traderuns eller vadfan som helst. Finns ju inget *bra* sätt att känna pengar på nu, allting bara kostar istället, och pengarna man får från quests etc är ett skämt.
Får se hur det blir framöver om de lyckas få det ur beta-känslan som det fortfarande har, så tror jag det kan bli ett bra lir.

Medlem

Jag är tacksam att de hade en open beta, jag kunde redan då inse att detta skulle bli en flopp och sparade mig pengarna.

Medlem

Äntligen! Trycker igång en espressolattemacchiato...

Quake-konnässsör

Själv spelar jag enbart för PvE och provar på det, och det känns hittills ganska tråkigt och berättelsen i sig är inte så gripande heller då jag tappade intresset att läsa vad alla NPCer berättade efter lv 30 någonstans. Många man pratar med i spelet blir nästan lite lätt kränkta när man skriver om att man enbart spelar spelet för PvE, säger att man ska inte ta upp onödig plats på servern för de personer som vill spela PvP.

Vet att det är svårt och göra gripande uppdrag när man springer runt i världen, men när det finns tre typer av uppdrag, döda, leta kistor eller döda en svårare fiende, så blir det rätt så fort tråkigt i det långa loppet.

Fienderna känns hittils väldigt mycket copy paste, samma fiender man möter mellan 1-10 som man möter mellan 40-50, förutom ett få tag exempel, men de är få och långt mellan varandra. Respawnen är nog den snabbaste jag har sätt i något mmo, herre jävlar vad snabbt fienderna kommer tillbaka efter man har dödat dem, tror vi räknade att efter 30-40 sekunder, så det gäller att man gör framsteg i området fort, annars kan det bli att man lätt blir överkörd av återkommande om man spelar själv.

Craftingen är väl kul, men tycker det ger absolut ingenting när man levlar upp. Kanske var det så att vi sprang runt och gjorde uppdragen lite snabbare än craftingen, men jaja.

Även om jag inte kanske tycker att spelet är speciellt roligt, ska jag ändå ge det en ärlig chans till jag är max level och har utforskat det mesta vad som PvE kan ge. Om spelet hade månadsavgift, såsom det är vanligt att mmo har, skulle jag aldrig ha köpt detta.

Medlem

Vacker vetefan..

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Copy paste överallt. Simpel gameplay loop. Kass pvp med massor av lag, buggar och glitchar. Kass ekonomi.
Finns så mycket jag stör mig på. Men enkelt sagt = det är inte kul att spela.

Buggar har jag stött på.. men lag?? Inte en enda gång faktiskt...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att de inte vågade gå hela vägen med den spelarstyrda ekonomin och full loot-pvp som man gjort i Eve. Tyvärr är det väl inget som efterfrågas av "den stora massan"

Full loot PVP är en dödsdom för MMO spel. Inte ens den "lilla massan" vill ha det, det är den "mikroskopiska massan" som skulle kunna gilla det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Striva:

Full loot PVP är en dödsdom för MMO spel. Inte ens den "lilla massan" vill ha det, det är den "mikroskopiska massan" som skulle kunna gilla det.

Precis. Hur man än konstruerar det så blir det oftast tråkigt, och som du säger är det bara den mikroskopiska massan som gillar det. Antingen blir det balanserat efter 1v1, vilket alla inte tycker om givetvis av den lilla skaran heller. Eller så måste man spela i grupp för att slippa bli zerg rushad av alla andra.

Överlag, inte så kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Buggar har jag stött på.. men lag?? Inte en enda gång faktiskt...

Har inte sett ett enda Fort Battle eller War som inte varit en slideshow

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Utan vettiga vendors i spelet och alldeles för låg belöning på salvage finns det inte en chans att ekonomin blir spelarstyrd heller. Folk säljer varor på Trading Posts som tar timmar att samla ihop till för mindre än ett guld. Fullständigt vansinne som också leder till att craftingen enbart blir grind.

Håller inte med. Vendors behövs inte i en spelarstyrd ekonomi, därav "namnet" spelarstyrd.

Skrivet av Striva:

Full loot PVP är en dödsdom för MMO spel. Inte ens den "lilla massan" vill ha det, det är den "mikroskopiska massan" som skulle kunna gilla det.

Där har du också fel. Att det är en dödsdom alltså. Det har trots allt funkat för Eve i snart 20 år.

EDIT: Även i ArcheAge vågade man väl testa på det lite, med sin open world PvP, men inte heller där vågade man ta hela steget, om jag minns rätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har spelat över 200 timmar sedan launch, och jag tycker fortfarande att det är roligt att spela. Jag (eller vi i Swedish Game Corner) spelar i princip alla fortfarande, men vi kör bara PvE.
Jag håller dock med om att det är så mycket som skulle behöva ändras, och så många saker som jag svär över varje kväll. Extremt irriterande buggar (även om det är få riktigt allvarliga). Jag tycker det dock fortfarande är roligt och jag ser mig nog spela det ett bra tag till, men något måste AGS göra rätt snabbt.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Håller inte med. Vendors behövs inte i en spelarstyrd ekonomi, därav "namnet" spelarstyrd.

Där har du också fel. Att det är en dödsdom alltså. Det har trots allt funkat för Eve i snart 20 år.

EDIT: Även i ArcheAge vågade man väl testa på det lite, med sin open world PvP, men inte heller där vågade man ta hela steget, om jag minns rätt.

Fungerade även i Tibia. Man tappade sin ryggsäck med allt innehåll plus att det slumpades om man tappade grejerna man hade på sig. Men man förlorade även 10% av ens XP när man dog.
Man kunde till och med bli "rooked", d.v.s. man blev dödad av någon så många gånger att man skickades tillbaks till nybörjarön Rookgaard för att man hade tappat så många levels.
Dock fanns det ett system att om man anföll eller dödade någon så fick man en dödskalle bredvid sitt namn en viss tid och andra kunde då döda en utan att få någon dödskalle.
Men överlag var man tvungen att söka skydd genom att gå med i en stark guild så att ingen vågade gå på en. Som guildlös låglevel så var man ett lätt byte när man sprang runt i världen.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Buggar har jag stött på.. men lag?? Inte en enda gång faktiskt...

Det är riktigt laggigt på vissa håll. Kan vara olika på olika servers, men sedan migrationen här om dagen så har Midgard blivit ospelbar pga lagg framförallt i Windsward, Everfall och Restless Shores. Detta gäller inte bara i städerna utan i hela området man är i.

Medlem

Bra recension! Även om jag personligen har roligare än en 3'a så kan jag tycka att det är hyfsat rättvist. Jag själv har galet kul, och då är jag lvl 42 på melee gubben där jag och frugan kör ihop, samt 26 på castern jag enbart kör quest och ska köra mer pvp på. Jag har kört mest på den "äldre", då jag lagt massor med tid på crafting, till skillnad från den andra karaktären.

Jag slås av två saker både i spelet och utanför, där den ena verkar ha väldigt spännande krav på vad ett spel för 400 kr ska ge och den andra sidan, domedagsprofeterna, som grinar i chat och forum dagarna i ända. Domedagsprofeterna kan inte bara sluta spela ifall de inte gillar spelet, nej, de måste inbilla andra om hur dåligt det är och få dem hur viktigt det är att sluta spela NU...game is broken, game is dead...tjatar de, dagarna i ända...i spelet

Well, för mig är spelet alltifrån "dött" eller "trasigt". Det finns buggar, men köerna är ju minimala förutom på de hårdast belastade servrarna, buggarna som går att hitta i spelen finns, men är ofta inget som direkt påverkar mig och min spelupplevelse nämnvärt. Det viktigaste är ju att Amazon verkar arbeta på dem, och det ser de ju ut att göra.

Recensionens avslut är det jag tycker är viktigast för framtiden. Vad är Amazons planer nu när de fått en bra säljstart? Först måste spelet stabiliseras och småbuggarna fixas såklart, men sedan då? New World har en fantastisk potential, nu återstår bara att se hur Amazon Games förvaltar den

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Fungerade även i Tibia. Man tappade sin ryggsäck med allt innehåll plus att det slumpades om man tappade grejerna man hade på sig. Men man förlorade även 10% av ens XP när man dog.
Man kunde till och med bli "rooked", d.v.s. man blev dödad av någon så många gånger att man skickades tillbaks till nybörjarön Rookgaard för att man hade tappat så många levels.
Dock fanns det ett system att om man anföll eller dödade någon så fick man en dödskalle bredvid sitt namn en viss tid och andra kunde då döda en utan att få någon dödskalle.
Men överlag var man tvungen att söka skydd genom att gå med i en stark guild så att ingen vågade gå på en. Som guildlös låglevel så var man ett lätt byte när man sprang runt i världen.

Åh Tibia. Världens bästa spel. Tycker nästan synd om alla som inte fick uppleva Tibia när det var som störst och bäst.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Håller inte med. Vendors behövs inte i en spelarstyrd ekonomi, därav "namnet" spelarstyrd.

Där har du också fel. Att det är en dödsdom alltså. Det har trots allt funkat för Eve i snart 20 år.

EDIT: Även i ArcheAge vågade man väl testa på det lite, med sin open world PvP, men inte heller där vågade man ta hela steget, om jag minns rätt.

Det går alldeles utmärkt att kombinera spelarstyrd ekonomi och Vendors, om de används enbart för att skapa ett golv i ekonomin. Jag pratar inte om vendors där du kan sälja prylar för hundratals guld, men om vi tar exemplet Iron Cartridge som innehåller iron ore, linen och gunpowder, vilka alla tar tid att samla resp. crafta, så säljs dessa på min server för 0.01g för 500 st. Det är ingen sund spelarstyrd ekonomi. Jag tog det exemplet eftersom Iron Cartridge ingår i flertalet guider för att lvla Engineering, men det går att applicera på de flesta grindingprylarna inom crafting.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Bra skriven recension. Dock så hamnar min personliga betyg på 1/5.

Spelet börjar bra, man blir introducerad i systemen, världen och så vidare. Men ju längre in i spelet man kommer desto mer märker man att inget ändras. Questsen är mer eller mindre desamma, fienderna är desamma, vissa platser är rent av copy&paste. Det är extremt grindigt, ekonomin är icke-existerande. PvP känns som att det inte existerar längre i det öppna världen förutom de som är level 60 och försöker döda lägre levels, eller de 20-50 spelargrupper som springer runt för att ta över ett territorium.

Jag klarade att ta mig till level 35, sen gav jag upp. Jag kände inte att jag fick någon progress över huvud taget. När man levlar så känner man inte av någon skillnad alls. Finns typ inget att se fram emot till varför man vill bli 60.

Som andra har kommenterat, får se hur spelet är om 1-2 år, kanske blir att plocka upp det igen när det finns mer innehåll. Men just nu så känns det mer som ett jobb än ett nöje att spela spelet.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Det går alldeles utmärkt att kombinera spelarstyrd ekonomi och Vendors, om de används enbart för att skapa ett golv i ekonomin. Jag pratar inte om vendors där du kan sälja prylar för hundratals guld, men om vi tar exemplet Iron Cartridge som innehåller iron ore, linen och gunpowder, vilka alla tar tid att samla resp. crafta, så säljs dessa på min server för 0.01g för 500 st. Det är ingen sund spelarstyrd ekonomi. Jag tog det exemplet eftersom Iron Cartridge ingår i flertalet guider för att lvla Engineering, men det går att applicera på de flesta grindingprylarna inom crafting.

Agree to disagree, helt enkelt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent

Verkar rent allmänt vara väldigt spridda skurar i omdömen för New World. Från världens bästa mmorpg till världens sämsta, och allt däremellan. Ska bli otroligt intressant att se vart det här tar vägen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

12
Skriv svar