Cyberpunk 2077 – CDPR försenar alla framtida uppdateringar och patchar till 2022

Medlem
Skrivet av Hator:

Är det någon som spelar detta fortfarande?

Tycker det är en lite konstig fråga. Vadå fortfarande? Det är inget evighets MMORPG vi pratar om här. Det är ett singleplayer spel med en story, när man spelat igenom storyn tar spelet slut och efter det går dom flesta vidare till andra spel.

Själv spelade jag igenom det två gånger direkt efter release men har inte spelat sen dess. Kommer spela igenom det igen men inväntar nog PS5 versionen. Fruktansvärt bra spel.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tycker du att man ska ge ett spel 200 priser innan det är släppt?

https://i.redd.it/nl3gisrygxw51.jpg

Allt detta handlade väl om "spel-demon" som var scriptad rakt genom?

Ja det är ju alltså deras presentation som prisas - inte spelet i sig.
Att göra det tycker jag jag absolut man får göra och är ju inget nytt.

I vilket fall kan det ju knappast vara CD Projekts fel.

Börjar lessna på folk som bemöter att ett datorspel man är sugen på gör en besviken som om det skulle ha skett en grovt brott mot mänskliga rättigheter...

Sen att det ofta är samma folk som aldrig slutar gnälla på PK-folk och feminister som överreagerar på saker och ting är ju rätt lustigt.

Brottet som skett tycks vara att CD Projekt i sin marknadsföring inför släppet insinuerat eller påstått att deras nya spel kommer att vara bra - utan att det sen va så bra som man trodde det skulle vara.

Då drar man en suck, säger 'usch vad synd' och sen går man vidare.. Väx upp
Snacka om att vara lättkränkt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ja det är ju alltså deras presentation som prisas - inte spelet i sig.
Att göra det tycker jag jag absolut man får göra och är ju inget nytt.

I vilket fall kan det ju knappast vara CD Projekts fel.

Börjar lessna på folk som bemöter att ett datorspel man är sugen på gör en besviken som om det skulle ha skett en grovt brott mot mänskliga rättigheter...

Sen att det ofta är samma folk som aldrig slutar gnälla på PK-folk och feminister som överreagerar på saker och ting är ju rätt lustigt.

Brottet som skett tycks vara att CD Projekt i sin marknadsföring inför släppet insinuerat eller påstått att deras nya spel kommer att vara bra - utan att det sen va så bra som man trodde det skulle vara.

Då drar man en suck, säger 'usch vad synd' och sen går man vidare.. Väx upp
Snacka om att vara lättkränkt.

Ser inte riktigt hur man kan försvara att ett företag medvetet lurar sina kunder på det sätt CDPR gjorde. Men alla är vi olika, antar jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Börjar bli mer och mer övertygad deras Witcher spel måste gjorts av någon annan då dom verkar ju inte klara av något alls.

Eller det verkar så att många glömmer eller rättare sagt har förträngt att vid release och långt efter det Witcher 3 var oerhört buggig och t.o.m ofta ospelbar…

Eller väldigt många börjat spela Witcher 3 väldigt sent när typ allt var fixat… Det är inget nytt med CDPR, CP2077 är i stort sätt Witcher 3 all over again… 😉

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ser inte riktigt hur man kan försvara att ett företag medvetet lurar sina kunder på det sätt CDPR gjorde. Men alla är vi olika, antar jag.

Verkar så.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bryr mig inte så mycket när versionerna till PS5 blir klara. Hoppas bara att båda är buggfria vid release. Jag har inte spelat något av spelen men hör att dom är bra och vill ha bästa möjliga förutsättningar inför första genomspelningen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag har verkligen försökt, även om jag inte har haft några större problem med buggar, spelet är så tråkigt att spela, storyn är bland det största meh jag har varit med om på senaste tiden, nya Deus Ex story var inte super intressant men är ljusår framför storyn i Cyberpunk, och gameplayen är också mycket, mycket bättre i det. Det känns mest repetitivt, karaktärer som antingen bara är överdrivna till 11 eller så intetsägande att jag inte ens kommer ihåg dem. Jag hade inte stora förväntningar så det blev aldrig en besvikelse, men det är ett spel som lider av "what were they thinking?" syndrom. All hype runt Keanu Reeves gjorde mig mest bara irriterad, samma sak med Death Stranding, jag bryr mig inte om skådespelare i spel, det är bara en bonus så länge som gameplay och story bär sig själv, vilket inget av de spelen har gjort.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Skillnaden är väl främst att CDPR offentligt gick ut och sade typ att "jo vi är ledsna över alla buggar och vi ska bättra på det, men vi är stolta över spelet och titta bara på hur höga betyg det fick i recensioner!".
Ingenstans har de accepterat eller ens nämnt att allt som de visade upp och pratade om i trailers och developer diaries och liknande till 80% var ren lögn.

Rätt stor skillnad mot Hello Games där.

Verkligen och No Man Sky fick rätt mkt kritik av recensenter med pga skicket det släpptes i medans Cyberpunk som var i ännu värre skick fick skyhöga betyg iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar