Årets spel? Forza Horizon 5 har åtminstone årets klart högsta snittbetyg
Jag betvivlar inte för ett ögonblick att det är briljant. Forza Horizon 4 var fantastiskt och detta ser ännu bättre ut. Sannolikt blir det mitt GOTY.
Låter som login server eller dyl.
Gnällde som tusan på nätverk när jag var inne o spela tidigare men kastade aldrig ut mig så körde bara på.
Står att jag är för tidigt ute. Som att det inte släppts än.
Står att jag är för tidigt ute. Som att det inte släppts än.
Det har inte släppts än. Det släpps den 9e. Har du inte premiumutgåvan så kan du inte spela ännu.
Det har inte släppts än. Det släpps den 9e. Har du inte premiumutgåvan så kan du inte spela ännu.
Där ser man... 😋 Och jag som väntat hela kvällen. Tack för infon. 👍
Tänk om folk som ogillade bilspel också lämnade betyg? Knappast årets spel, skulle ge det till Returnal eller Guardians of the Galaxy.
Det skulle ju bara göra betyg mer opålitliga. Det är ju orimligt att folk som på förväg ogillar en typ av spel ska recensera den typen av spel.
Det skulle ju bara göra betyg mer opålitliga. Det är ju orimligt att folk som på förväg ogillar en typ av spel ska recensera den typen av spel.
Exakt det jag menar. Men nu är det tvärtom, majoriteten av människor som är intresserade utav bilspel eller Forza kommer ju att lämna ett positivt omdöme. Så självklart kommer spelet att ha ett högt snittbetyg.. men ska det få titeln som årets spel för det?

Tänk om folk som ogillade bilspel också lämnade betyg? Knappast årets spel, skulle ge det till Returnal eller Guardians of the Galaxy.
Fast blir ju samma sak om folk som ogillade roguespel skulle recensera Returnal och folk som ogillar Marvel och 3e person skulle recensera Guardians.
Vad än det är för genre så går det alltid hitta folk som ogillar den, onödigt om dom recenserar dom spelen.
Skulle inte sätta mig personligen på att recensera tex Just dance, skräp enligt mig, skoj för dom som gillar det.
Om man däremot gillar genren så bestämmer man ju utifrån sina erfarenheter. Gillar tex open world men skulle gett Far cry 6 ganska lågt eftersom det är för likt föregångarna och buggigt. Inte så att man automatiskt ger ett spel bra betyg bara för att man gillar genren.
Hade forza varit dåligt hade ju recensenterna gett det sämre betyg även om de gillar bilspel.
Exakt det jag menar. Men nu är det tvärtom, majoriteten av människor som är intresserade utav bilspel eller Forza kommer ju att lämna ett positivt omdöme. Så självklart kommer spelet att ha ett högt snittbetyg.. men ska det få titeln som årets spel för det?
https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/510/176/e33....
Fast bara för att jag gillar bilspel ger jag ju inte ett högt betyg så fort det är ett spel där man tävlar med bilar. Skulle du ge alla spel med superhjältar bra betyg?
Jag skulle antagligen inte ge returnal bra betyg, men jag skulle inte heller få för mig att göra en recension av det spelet.
Men va? Då kan man säga precis samma om alla spel någonsin. Förtjänar tex. Witcher 3 en 1/10 i betyg av någon som inte ens bryr sig om RPG?
Bara för att du inte tycker om det så behöver inte resten av folket ha fel. Jorden kretsar inte runt dig min vän.
Men va? Då kan man säga precis samma om alla spel någonsin. Förtjänar tex. Witcher 3 en 1/10 i betyg av någon som inte ens bryr sig om RPG?
Bara för att du inte tycker om det så behöver inte resten av folket ha fel. Jorden kretsar inte runt dig min vän.
Lugna ner dig med översittarattityden. Bara för att du eller andra tycker en sak betyder inte det att någon annan har fel bara för att deras åsikt inte passar in i normen. Jag förstår vad han menar, han hävdar att om man har ett stort intresse för en genre medför det ett högre betyg.
Som exempel kan man låtsas att jag älskar fotbollsspel och där med ser emellan fingrarna när det kommer till vissa aspekter av spelet. Jag ger spelet 9/10 pga att jag älskar fotboll. I själva verket kanske spelet är värt en 7a.
Lugna ner dig med översittarattityden. Bara för att du eller andra tycker en sak betyder inte det att någon annan har fel bara för att deras åsikt inte passar in i normen. Jag förstår vad han menar, han hävdar att om man har ett stort intresse för en genre medför det ett högre betyg.
Som exempel kan man låtsas att jag älskar fotbollsspel och där med ser emellan fingrarna när det kommer till vissa aspekter av spelet. Jag ger spelet 9/10 pga att jag älskar fotboll. I själva verket kanske spelet är värt en 7a.
Jag visste det! Tyckte att det var helt orimligt att TLOU2 fick så höga betyg, det är såna som du som alltså sitter och ger spel högre betyg än de förtjänar!
Man får väl hoppas de som skriver recensioner som yrke är lite mer subjektiva.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Poängen alla menar är ju dock att det gäller ju alla spel och genrer. Varför skulle detta gälla för bilspel, men inte roguelike /Returnal) t.ex.? Det är klart att det har stor betydelse vem som gör en recension, men som sagt så varför skulle det vara speciellt för bilspel?
Det är riktigt bra! 4/5 känns i underkant av det jag hunnit med än så länge!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
För en person som inte är intresserad av tex racing så spelar betyg inte någon roll. Inte heller är det bra att en person som helt saknar intresse av racingspel recenserar ett sådant. Racingfolk (eller andra nischade varianter) kommer ju att ha mer beröringspunkter och symbioser med en recensent som har kunskskap och intresse för det.
Däremot så är inte detta nödvändigtvis lika applicerbart på alla typer av spel, men nischade spel tror jag får en mer "korrekt" recension ifall det görs av någon med tidigare kunskap samt intresse. Tror framförallt att en mer imtresserad har en större chans att kunna förklara skillnader mellan andra liknade titlar. Samt även en bra förmåga att kunna utveckla positiva samt negativa delar som verkligen träffar den målgrupp som spelet vänder sig till.
Man blir inte förvånad. Forza Horizon spelen har alltid haft höga snittbetyg. Just nu snittar till och med FH4 en hel poäng högre på metacritic än FH5.
Playground är grymma utvecklare.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.