Na'Vi vinner finalen i CS:GO-turneringen PGL Major i Stockholm

Robot
Na'Vi vinner finalen i CS:GO-turneringen PGL Major i Stockholm

Och evenemanget slog tittarrekord för CS:GO.

#CS-go, #Counter-strike, #Navi, #Pgl-major


Skribent

Bra final, lite mindre nerver på G2 så hade de kunnat ta det till en avgörande karta. Nu ville det sig inte (igen) för G2 som förlorat de tre senaste stora turneringsfinalerna mot just Na'Vi utan att vinna en enda karta.

I slutändan välförtjänta vinnare som även slog rekord genom att inte förlora en enda karta på vägen till segern.

Medlem

Ändå imponerande att så många vill titta på 2 lag som spelar CS.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ändå imponerande att så många vill titta på 2 lag som spelar CS.

CS är fortfarande otroligt populärt, och med tanke på att sista Majoren var 2019 (rätta mig om jag har fel) har det nog varit en ordentlig längtan efter en stor turnering bland fansen


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Shadee:

Bra final, lite mindre nerver på G2 så hade de kunnat ta det till en avgörande karta. Nu ville det sig inte (igen) för G2 som förlorat de tre senaste stora turneringsfinalerna mot just Na'Vi utan att vinna en enda karta.

I slutändan välförtjänta vinnare som även slog rekord genom att inte förlora en enda karta på vägen till segern.

Se till att grilla NiP i nästa intervju hur de kunde gå ifrån att vara så starka och sedan inte kunna vinna en enda karta på 3 matcher..

Grattis till Navi och Simple och deras major, så jäkla välförtjänt <3

Medlem

Helt klart en värdig vinnare utan tvekan. Tråkigt att G2 inte klarade av att ta de sista rundorna (tänker på Nuke där de låg före med 14-8), definitivt nerver som tidigare skrivit. G2 är ju helt klart ett bra lag men Navi körde mer eller mindre över dem och man kan inte förneka att S1mple fortfarande är en sjuk spelare. Kul att Major är tillbaka, det saknades!

(För övrigt lade jag ett bet för att G2 skulle vinna så man blev ju även lite snopen hur hårt de förlorade )

Medlem
Skrivet av Ninami:

Helt klart en värdig vinnare utan tvekan. Tråkigt att G2 inte klarade av att ta de sista rundorna (tänker på Nuke där de låg före med 14-8), definitivt nerver som tidigare skrivit. G2 är ju helt klart ett bra lag men Navi körde mer eller mindre över dem och man kan inte förneka att S1mple fortfarande är en sjuk spelare. Kul att Major är tillbaka, det saknades!

(För övrigt lade jag ett bet för att G2 skulle vinna så man blev ju även lite snopen hur hårt de förlorade )

14-7 stod det till och med.

Medlem

Nikos choke x) Grymt spännande andra karta, kul för Navi!
https://www.youtube.com/watch?v=61DjRkTsNtU

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Ändå imponerande att så många vill titta på 2 lag som spelar CS.

Min kompis drog fram telefonen och började kolla i lördags när vi var ute och käkade middag på restaurang ett gäng.

1
Skriv svar