12.30 – Vi streamar Elden Ring!

Robot
12.30 – Vi streamar Elden Ring!
Medlem

helt sinnessjukt svårt för mig att låta bli att klicka på nån av alla dessa gameplay videos och streams de senaste dagarna. varför gööör dom så här? flera år av NOLL NYHETER. inte så mycket som en screenshot, för att 3 månader innan release ösa på med hur mycket som helst.

jag vill verkligen inte spoila spelet för mig själv, vill inte ens veta hur UI't ser ut innan jag har spelet i mina händer, men hur fan ska jag stå ut i 3 månader?

Medlem
Skrivet av quadratis:

helt sinnessjukt svårt för mig att låta bli att klicka på nån av alla dessa gameplay videos och streams de senaste dagarna. varför gööör dom så här? flera år av NOLL NYHETER. inte så mycket som en screenshot, för att 3 månader innan release ösa på med hur mycket som helst.

jag vill verkligen inte spoila spelet för mig själv, vill inte ens veta hur UI't ser ut innan jag har spelet i mina händer, men hur fan ska jag stå ut i 3 månader?

Håller med till 100%. Känns som varenda knotte splear elden ring och jag vill verkligen inte se något mer av spelet förens det släpps. Just på denna typ av spel så vill man inte veta vad som finns runt hörnet även om det bara är början på spelet som visas.

Många andra spel så vill man ju ofta se lite för att bestämma sig om det är ett spel man vill köpa. Detta spel är redan ett spel man vill spela då man vet att det är ett Souls liknande spel. Det räcker så.

Moderator | Testpilot

Tack till alla som kikade! Super skoj att få testa Elden Ring.

Den öppna världen gör mer än vad jag trodde. Riktigt kul att bara utforska och se vad man hittar. Blev mer taggad på släpp efter detta!

Några påpekade kvalitén, helst när det var mörkt - jag kikar på det. Som van Twitch-streamer kan jag säga att samma inställningar i streamingprogrammet inte kan kopieras rakt av för en Youtube-stream, vilket jag misstänker har med olik videokomprimering att göra

För de flesta av er är det säkerligen inget större problem men jag vill givetvis att det ska se så kristallklart ut som det bara går. Tanken är att sajten ska pyssla med mer streams framöver så vi får se till att bli bättre och bättre på detta. Jag har själv märkt att det där varit ett "problem" när FZ kört mycket spelstreams tidigare, och helst då i snabba spel. Det konstiga är att det inte är samma problem på Twitch.

Men vi kollar på det och de flesta av er verkade inte tänka på det så det är nog lugnt. Stort tack igen till alla som tittade och hjälpte till i chatten!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur är svårighetsgraden jämför med tidigare Souls spel?

Svårighetsgraden har varit mitt största hinder när jag försökt ge mig in i de spelen. Sekiro var något enklare, men Dark Souls serien har varit nästan omöjligt för mig.

Medlem

Souls-spelen hör inte till din vanliga repertoar va? Upplever du att ER är överjävlig svårt eller är det mer "hålla i handen" redan från början?

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur är svårighetsgraden jämför med tidigare Souls spel?

Svårighetsgraden har varit mitt största hinder när jag försökt ge mig in i de spelen. Sekiro var något enklare, men Dark Souls serien har varit nästan omöjligt för mig.

Git gud. Nä men seriöst det är svårt, håller på att öva själv lite i Darksouls 3 nu. För det är just det man måste. Det finns det ju självklart hjälp att få utav summons ect.

Sen är ju tyvärr inte souls spelen för alla men du ska veta att det är jävligt många som dör i spelet även hur pro dom är räcker med ett misstag.

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur är svårighetsgraden jämför med tidigare Souls spel?

Svårighetsgraden har varit mitt största hinder när jag försökt ge mig in i de spelen. Sekiro var något enklare, men Dark Souls serien har varit nästan omöjligt för mig.

Tog du dig igenom Sekiro ser jag inte riktigt problemet, men det är ju inte exakt samma combat även om det påminner om varandra, Sekiro är mer offensivt likt Bloodborne medan DS är mer defensivt och som jag förstår är ER väldigt likt DS. DS är ju också mycket mer kring skapandet av karaktärer och uppgraderingar av en himla massa attribut som man på sätt och vis kan måla in sig i ett hörn med.

FROM i all ära men de har aldrig varit särskilt bra på att göra saker tydliga för nykomlingar av genren. UI:t ser dock väldigt stilrent och snyggt ut i Elden Ring, så det är ju alltid något. Personligen spelar jag mest souls-spelen för utmaningen, inte direkt fan av att varenda NPC pratar i gåtor så storyn gör mig inte särskilt engagerad alls faktiskt. Älskar temat i Bloodborne dock, fantastisk estetik.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av justabit:

Hur är svårighetsgraden jämför med tidigare Souls spel?

Svårighetsgraden har varit mitt största hinder när jag försökt ge mig in i de spelen. Sekiro var något enklare, men Dark Souls serien har varit nästan omöjligt för mig.

Jag håller nog Sekiro som det svåraste spelet i "serien", så jag tror du klarar dig. Förvånad över att du haft det svårare med DS om jag ska vara ärlig, Sekiro kanske bara klickade för dig?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag håller nog Sekiro som det svåraste spelet i "serien", så jag tror du klarar dig. Förvånad över att du haft det svårare med DS om jag ska vara ärlig, Sekiro kanske bara klickade för dig?

Förvånad att du säger det.

I Dark Souls upplever jag att man "fastnar" medan fienden bara står och hamrar, och när man träffar med vapnet så gör det inte så mycket.

I Sekiro var det mycket lättare att springa undan och själva combaten känns lättare. Det är mycket mer flyt. Sen att man får man prompten när man ska klicka underlättar också enormt mycket. I Dark Souls så känns det som man gissar hela tiden, "ska jag trycka nu? Nehe. Nu?. Nehe. NU!? *DÖR".

Skrivet av heady89:

Tog du dig igenom Sekiro ser jag inte riktigt problemet, men det är ju inte exakt samma combat även om det påminner om varandra, Sekiro är mer offensivt likt Bloodborne medan DS är mer defensivt och som jag förstår är ER väldigt likt DS. DS är ju också mycket mer kring skapandet av karaktärer och uppgraderingar av en himla massa attribut som man på sätt och vis kan måla in sig i ett hörn med.

FROM i all ära men de har aldrig varit särskilt bra på att göra saker tydliga för nykomlingar av genren. UI:t ser dock väldigt stilrent och snyggt ut i Elden Ring, så det är ju alltid något. Personligen spelar jag mest souls-spelen för utmaningen, inte direkt fan av att varenda NPC pratar i gåtor så storyn gör mig inte särskilt engagerad alls faktiskt. Älskar temat i Bloodborne dock, fantastisk estetik.

Jomen, där sa du något. Det där med uppgradering, attribut osv är sjukt svårt tycker jag. Skills systemet i Dark Souls har jag nog aldrig riktigt dekrypterat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lerb:

Här är en rätt bra resurs vad gäller inställningar för streaming till YouTube!

Tack! Testat det mesta där tidigare men ändå blir det inte precis som jag vill ha det. Igen, på Twitch är det inga större problem.

Får göra ett till försök helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan inte heller hålla mig från alla streams av Elden Ring. Det ser ut som en perfekt kombo av Bloodborne, Dark Souls och Sekiro så nu sitter jag återigen och varvar Sekiro, BB och Ds3 bara för att liksom.

1
Skriv svar