Alan Wake 2 har utannonserats på The Game Awards

Robot
Alan Wake 2 har utannonserats på The Game Awards

"This story will eat you alive."

#Alan-wake-2, #Remedy


Medlem

John wake, höhö

Medlem

Survival horror! Fyfan vad glad jag blir. Ser verkligen fram emot att se mer!

Medlem

Äntligen!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

KoP
Medlem

Härligt! Då fick jag äntligen ett skäl till att investera i en Series X. 🙂

Medlem

Jaaaaa Alan Wake 2!!

Survival??? Wtf!?!?! Hoppas verkligen de inte förstör spelet med denna skiten!

Skribent
Skrivet av Karmak:

Jaaaaa Alan Wake 2!!

Survival??? Wtf!?!?! Hoppas verkligen de inte förstör spelet med denna skiten!

Survival-horror. Alltså som i Resident Evil, inte Rust eller Ark

Med andra ord: lite ammo och andra resurser, så att man måste hushålla med vad man har. Första spelet var väl också åt det hållet, men frågan är om det kan klassas som ett skräckspel – kanske mer en övernaturlig thriller.

KoP
Medlem
Skrivet av Karmak:

Jaaaaa Alan Wake 2!!

Survival??? Wtf!?!?! Hoppas verkligen de inte förstör spelet med denna skiten!

Var inte första spelet "survival"? Höll på som fan i dom mörka skogarna och kämpade, omringad av fiender, nästan slut på ammo och batterier. :'D

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Survival-horror. Alltså som i Resident Evil, inte Rust eller Ark

Med andra ord: lite ammo och andra resurser, så att man måste hushålla med vad man har. Första spelet var väl också åt det hållet, men frågan är om det kan klassas som ett skräckspel – kanske mer en övernaturlig thriller.

Men då exakt samma som första spelet? Då förstår jag inte varför de sa "Han beskrev det till och med som Remedys första survival-horror-spel."

Behöver verkligen en gameplay nu där dom visar vad de menar. Vet inte om man ska se fram emot det eller glömma att det ens existerar

Medlem

Trevlig överraskning! Och bra att de skippar förra generationens konsoler och satsar helhjärtat på den senaste tekniken.

Medlem

Fan vad kul! Nu måste jag nog köra om ettan som Remastered också

Skribent
Skrivet av Karmak:

Men då exakt samma som första spelet? Då förstår jag inte varför de sa "Han beskrev det till och med som Remedys första survival-horror-spel."

Behöver verkligen en gameplay nu där dom visar vad de menar. Vet inte om man ska se fram emot det eller glömma att det ens existerar

Jag vet inte exakt vad han menar, men det kan som sagt ha att göra med just skräcken. Det första spelet var väl inte sådär jätteläskigt, utan satsade mer på en thriller-liknande atmosfär.

Vi får vänta och se.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Fan vad kul! Nu måste jag nog köra om ettan som Remastered också

Håller med.
Jag körde nyligen igenom Remastered och spelet är lika bra som jag minns det. Åtminstone atmosfären, och omgivningarna.
Tycker fortfarande att det är frustrerande med för många fiender och lite väl repetitivt.

Medlem

En riktigt riktigt glädjande nyheter. Älskar alltid stämningen i Remedys spel, de har något riktigt eget där på nåt vis, men som ändå är väldigt inspirerat av annat man känner igen.
Ska bli skitkul. Älskade ettan trots sina brister.

Medlem

Äntligen, som man väntat! Ska bli grymt intressant att se mer


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Karmak:

Men då exakt samma som första spelet? Då förstår jag inte varför de sa "Han beskrev det till och med som Remedys första survival-horror-spel."

Behöver verkligen en gameplay nu där dom visar vad de menar. Vet inte om man ska se fram emot det eller glömma att det ens existerar

Klassisk survival-horror är Resident Evil, Evil WIthin, Silent Hill. Om Alan Wake 2 blir liknande återstår att se, jag gissar på lite mer actionbetonat, men kan ha fel. Är jäkligt taggad hur som!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jake Gyllenhaal är det du?

Klart en av de bättre överraskningarna!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av KoP:

Härligt! Då fick jag äntligen ett skäl till att investera i en Series X. 🙂

Eller en PS5a

Medlem

Sällan jag blev så glad för en spelnyhet. Alan Wake är ett av de bästa spel jag spelat.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

jäklar va spännande lång väntan dock

Medlem

Grymt med survival-horror. Sånt älskas. Hoppas det blir massor av skräck.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det ska helt klart bli intressant att se vad Remedy lyckas skapa. Tycker dom är riktigt bra på att skapa surrealistiska och intressanta världar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kul men inte helt otippat kanske.
Remedy är ju en liten favorit i utvecklarskrået sedan Max Payne.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

KoP
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Eller en PS5a

Nja, jag har övergett det tåget, att sitta med dubbla konsoler och att vara inne i Xbox ekosystem har alltid känts mera "hemma".

Medlem

Buuuu! Hatar skräckspel.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jake Gyllenhaal är det du?

Klart en av de bättre överraskningarna!

Tror utseendet fortfarande är baserat på finska skådisen Ilkka Villi som i vissa vinklar kan vara lite lik Jake Gyllenhaal.

Medlem

Jag älskar Control. Har aldrig lirat Alan Wake, är spelet bra? Det verkar ha lite av en cult following. Tycker inte det ser så jättespännande ut när man kollar på videoklipp men jag kanske har fel.

Control och Alan Wake delar ju universum så vill nog lira igenom de här. Jag hoppas dock verkligen på ett Control 2.

Älskar skräck, så om detta blir ett läskigt spel så kommer det nog bli lite hype.

Medlem

Kan de lyckas med de stora ambitionerna de hade för första spelet så kan det här nog bli riktigt, riktigt bra. Möjligheterna måste vara större att få till det den här gången med erfarenhet i ryggen. Dokumentären på Youtube om hur utvecklingen gick till rekommenderas varmt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag älskar Control. Har aldrig lirat Alan Wake, är spelet bra? Det verkar ha lite av en cult following. Tycker inte det ser så jättespännande ut när man kollar på videoklipp men jag kanske har fel.

Control och Alan Wake delar ju universum så vill nog lira igenom de här. Jag hoppas dock verkligen på ett Control 2.

Älskar skräck, så om detta blir ett läskigt spel så kommer det nog bli lite hype.

Jag tycker att Alan Wake är ett jäkligt mysigt actionskräckspel. Det finns nån stämning i det som jag ändå tycker att man fic lite från Control också. Tycker att du ska testa. Kostar rätt lite på steam.

Medlem

Allan Vakna är tillbaka!


signatur

//monster

12
Skriv svar