MOBA-klassikern Heroes of Newerth slår igen nästa år

Robot
MOBA-klassikern Heroes of Newerth slår igen nästa år

Efter över tio år är det dags att kila vidare.

#Heroes-of-newerth, #S2-games, #nyhetstips


Medlem

Trogen spelarskara stämmer definitivt in på HoN, men räckte tydligen inte långa loppet. Hoppas någon löser så det går att fortsätta lira för de som vill.

Medlem

Verkligen tråkigt, har spenderat många, måååånga timmar med HoN. Enligt mig var det det bästa och mest slipade MOBA:t på sin tid, snabbare och rappare än vad Dota 2 var/är. Man hade ett gyllene läge för många år sedan när man faktiskt hade en stor spelarbas men man tog inte riktigt vara på det. Tänker mycket på Custom maps och liknande som var lovat från början men kom först många år senare, i en väldigt avskalad variant. Det hade kunnat ge det en stor fördel mot just LoL och Dota 2.
Men har många fina minnen från sena kvällar och nätter, kommer nog alltid hålla HoN som ett av mina favoritspel.

Medlem

Kör mycket dota nu för tiden men saknar teamfights i HoN som är mycket snabbare än i dota.

Medlem

Huh, trodde det va dött sen länge Hoppas Valve anställer gänget och låter dem bidra till dota 3.

Medlem

Hoppas Valve köper assets och kan utnyttja en del hjältar som finns till Dota2. Läste om någon som skrev om denna idén på Reddit, vet inte hur det fungerar. Men häftigt vore det!
Känner man Valve väl så lär det inte hända dock 😅

Medlem

deadwood PANG

Medlem

Nooooooo

Dom behöver få in gauntlet i dota2

Medlem

Riktigt tråkigt att detta spelet dog ut som det gjorde, hade förmodligen spelat än idag annars. Har försökt mig på Dota2 men det är verkligen inte alls samma känsla för mig och alldeles för slött på nåt vis. Nä riktigt trist faktiskt, spenderat många timmar i HoN :/

Medlem

Hade det inte varit pga uselt ledarskap och annat drama hade HoN kunnat bli riktigt stort. Det var verkligen före sin tid.

Medlem
Skrivet av noreason:

Hade det inte varit pga uselt ledarskap och annat drama hade HoN kunnat bli riktigt stort. Det var verkligen före sin tid.

På vilket sätt var de före sin tid med tanke på att Dota släpptes typ 7 år tidigare? Först på att kopiera Dota?

Genuint nyfiken för har själv bara testat HoN lite, fastnade inte riktigt men lirade mycket Dota i wc3 förr.

Medlem

HoN hade den absolut värsta online communityn, spelet var överdröst med eletism och du hade inte en chans som ny spelare.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

På vilket sätt var de före sin tid med tanke på att Dota släpptes typ 7 år tidigare? Först på att kopiera Dota?

Genuint nyfiken för har själv bara testat HoN lite, fastnade inte riktigt men lirade mycket Dota i wc3 förr.

Framförallt tänker jag på funktioner som replay, stats, profiler, compendium osv minns inte exakt men dom hade en hel del som man ser spel idag lanserar efter flera år, eller inte alls

Medlem

Det var bättre än dota 2, helt klart.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det bästa MOBA spelet

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

HoN hade den absolut värsta online communityn, spelet var överdröst med eletism och du hade inte en chans som ny spelare.

du menar som alla competetiva mp spel har?

Det kommer hand i hand med alla.

Lol,dota,hon cs, det kommer aldirg försvinna dock kan det motarbetas så gott det går men viktigaste som jag brukar säga är du i internetvärlden kan du tyvärr inte ta illa upp åt allt utan du behöver skin i näsan och inte ta åt dig.

För det kommer otrevliga jävlar även om du är bäst på servern är folk otrevliga.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

du menar som alla competetiva mp spel har?

Det kommer hand i hand med alla.

Lol,dota,hon cs, det kommer aldirg försvinna dock kan det motarbetas så gott det går men viktigaste som jag brukar säga är du i internetvärlden kan du tyvärr inte ta illa upp åt allt utan du behöver skin i näsan och inte ta åt dig.

För det kommer otrevliga jävlar även om du är bäst på servern är folk otrevliga.

Du förstår inte vad jag menade, spelet var sjukt ovälkomnande för nya spelare där det förväntades att de skulle kunna allt från dag ett.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av noreason:

Framförallt tänker jag på funktioner som replay, stats, profiler, compendium osv minns inte exakt men dom hade en hel del som man ser spel idag lanserar efter flera år, eller inte alls

Ah okej, då förstår jag

Medlem

Så jäkla trist, har spelat spelet sen alphan och lirar fortfarande det några gånger i veckan

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du förstår inte vad jag menade, spelet var sjukt ovälkomnande för nya spelare där det förväntades att de skulle kunna allt från dag ett.

Det är så i alla mp spel inte bara hon.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du förstår inte vad jag menade, spelet var sjukt ovälkomnande för nya spelare där det förväntades att de skulle kunna allt från dag ett.

Prova komma in som ny i overwatch

Medlem

Det enda MOBA't som lyckats fånga mig som spelare. Det var helt överlägset de andra stora, DOTA2 och HoN, i fråga om gameplay. Hjältarna var väl så klart väldigt lik de i andra MOBA men känslan och farten i HoN överglänste solklart sina konkurrenter.

Spelarbasen dock kunde till 95% liknas vid en påse avföring. Det var som att hela människosläktets sämsta representanter samlats omkring ett spel och där frodades de i frånvaron av en kärleksfull hand från utvecklaren/utgivaren.

Jag gillade HoN som spel väldigt mycket. Det är dock så sorgligt vad mycket potential som kastades bort.

Medlem

Det är tydligt att HoN är populärt bland en trogen skara spelare. Personligen fastnade jag aldrig för HoN utan gick snabbt över på Dota2. Jag tycker ändå att det är tråkigt att HoN inte får leva kvar. HoN har haft det tufft då det sålts runt genom året, tror totalt 3 studios tagit sig ann det. I en perfekt värld hade HoN släpps som freeware eller open source och så hade communityt fått driva det vidare.

Ook
Bibliotekarie (UU)

@FuzioN

Visst många MP-spel och framförallt mobaspel har otrevlig community men jag får nog hålla med @mrFluffy att värre community i ett MP-/MOBA-spel får man leta efter då HoN tar priset.

1
Skriv svar