Battlefield 2042 - vad tycker folk?

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Jag fortsätter mestadels med rush nu. Kör på xsx. Det är verkligen skillnad i prestanda mellan breaktrough och rush. I breaktrough är det ofta fps-drops, spelet fryser i några sekunder eller andra glitchar och problem. Medan i rush flyter allt på jättebra utan strul. När allt flyter på bra så tycker jag verkligen att det är ett bra spel, trots att det saknar features som jag hoppas kommer efter jul.

Nu finns det 64-spelars playlists även för Conquest och Breakthrough för XSX/XSS, PS5 och PC på mindre versioner av kartorna.
Jag hade som dig prestanda problem även på min Series X där det ibland fryser till i flera sekunder, det hände inte en enda gång igår när jag testade 64 spelar lägena.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nu finns det 64-spelars playlists även för Conquest och Breakthrough för XSX/XSS, PS5 och PC på mindre versioner av kartorna.
Jag hade som dig prestanda problem även på min Series X där det ibland fryser till i flera sekunder, det hände inte en enda gång igår när jag testade 64 spelar lägena.

Hann testa en kort stund igår på discarded. Tyckte valet av capturepoints var lite konstigt, men får prova mer. Så tydligt att 128 spelare ställer till med problem för prestandan.

Ju mer jag spelar det, desto mer tänker jag på allt som de skulle kunna göra som saknas. Men gunplay är sjukt bra ändå. Att kasta smokes i bf och springa mot ett objective är fortfarande en favoritsyssla i mitt spelliv.

Medlem

Inte ens en månad sedan relase och redan ute på rätt fina reor...
Det kanske är normalt iof, jag har dålig koll, men det känns ju inte okej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alltsååå. Jag blir både glad och ledsen över siffrorna. Glad för att det är så förtjänat mot ea/dice.
Ledsen för att en spelserie jag håller kärt går åt skogen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

https://i.imgur.com/xf0jglg.png

Alltsååå. Jag blir både glad och ledsen över siffrorna. Glad för att det är så förtjänat mot ea/dice.
Ledsen för att en spelserie jag håller kärt går åt skogen

"Var inte ledsen, det bara blir så ibland"

Skriv svar