Diskutera - Bästa spelet från 1996-2021?

Robot
Diskutera - Bästa spelet från 1996-2021?

Välj DET bästa spelet!

#1996, #diskutera, #fz-25-år


Medlem

Portal 2

Överst på min lista och nu även överst på denna lista.

Medlem

Red dead redemption 2 och Ghost of Tshushima strax bakom!

Medlem

Witcher 3 är iaf top 10


signatur

Allätare

Medlem

Doom (originalet) och Age of empires 2 ligger högst på min lista.

Medlem

Heroes of Might and Magic 3

Medlem
Medlem

Diablo 2


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Några jag kom att tänka på ganska spontant:
Half Life 2
GTA 5
Wolfenstein
Mass Effect 2
Witcher 3

Svårt att välja en, men lutar nog åt Half life 2

Medlem
Skrivet av Buzted:

Doom (originalet)

1993

Medlem

Skulle säga System shock 2, men unreal (1998) och doom 2 kommer tätt inpå!
They dont make them like they used to....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Witcher 3 eller Skyrim.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

FM-guru
F.d. Sisyr

Det finns alldeles för många att välja på, haha. Ingen aning. Lika lite som jag vet vilken som är den bästa filmen, bästa boken eller bästa låten. Jag skulle ha tillräckligt svårt att bara lista tio favoriter...

Medlem
Avstängd
Medlem

Jag brukar svara Planescape: Torment när det gäller min favorit genom tiderna. Vet inte om det är övervägande nostalgi, men det spelet har präglat mig något oerhört när det gäller vad jag vill få ut av ett spel.
Vågar inte spela om det eftersom jag hellre har kvar bilden av spelet än att riskera att bli besviken över hur väl det har klarat tidens tand.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Fråga mig samma sak fem gånger och du kommer att få fem olika svar.

Idag säger jag: The Witcher 3.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Medlem

Fallout 2, tror inte det finns en textrad jag missat i spelet. Många timmar och många genomspelningar blev det. En enorm väntan på Van Buren projektet som tillslut sket sig... Istället fick jag Fallout 3 bethesda.

Medlem

Deus Ex


signatur

Meep!

Medlem

Halflife.

Edit: blir nog att dra igenom black mesa igen. Dags för årets tur genom black mesa. Blev sugen när jag började tänka på Gordon

Medlem

Måste ändå säga Counter-Strike, spelat det 20 år och fortfarande lika taggad inför match.

Inaktiv

Heroes of Might and Magic III,

Bubblare:
Final Fantasy VII, Age of Empires II och Civilization V.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Priapsi:

Jag brukar svara Planescape: Torment när det gäller min favorit genom tiderna. Vet inte om det är övervägande nostalgi, men det spelet har präglat mig något oerhört när det gäller vad jag vill få ut av ett spel.
Vågar inte spela om det eftersom jag hellre har kvar bilden av spelet än att riskera att bli besviken över hur väl det har klarat tidens tand.

Manusmässigt är det såklart fantastiskt fortfarande, sen är väl inte gameplay lika vasst. Striderna är rätt kassa (och var ju inte ens särskilt bra när det begav sig).

Inaktiv
Medlem

Nu har jag funderat på detta ett tag. Min kopp te är onekligen äventyr och fantasy. Öppna världar eller ett mer linjärt upplägg gör varken till eller från. Lika så en definierade huvudroll eller en skapad av mig som spelare.

Jag återkommer till samma spel om och om igen. En helt fantastisk värld med underbar musik, berättande och karaktärer. Ett spel jag fick som gåva av en vän som jag inte lägre har kontakt med. Det absolut bästa jag har upplevt i spelväg. The Witcher 3.

Medlem

Witcher 3. Efter att ha spelat klart trean så gick jag tillbaka till ettan, tvåan och sen trean igen. Plus köpt böckerna och läste ut min första bok sedan mellanstadiet.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

X-COM: UFO Defense (känt som UFO: Enemy Unknown i Europa)
Samma spel.

Tog bort mitt inlägg, eftersom jag insåg att det släpptes före 1996. Du hann citera innan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag blir tvungen att säga Red Dead Redemption 2, det är så perfekt på alla vis. Bättre spel tror jag aldrig vi kommer få se


signatur

//monster

Skriv svar