Mediajätten Tencent har köpt upp Turtle Rock Studios

Robot
Mediajätten Tencent har köpt upp Turtle Rock Studios

Back 4 Blood-utvecklarna under kinesiskt styre.

#Back-4-Blood, #Tencent, #Turte-Rock-Studios


Medlem

Aaw


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Another one bites the dust.

Medlem

Har de lyckats med något efter L4D? Evolve var ett enormt fiasko och B4B verkar inte vara så jättepopulärt heller. Att sen sälja sin själ till Kina gör ju inte saken bättre...

Avstängd
Medlem

Det är som ett arms race nu, det gäller att köpa innan någon annan och det gäller att hitta de där studiona som antingen är på väg ner med potential, varit nere ett tag eller innan de går upp för mycket, som när tencent köpte 10 Chambers och Fatshark typ. Embracer köpte nyligen flera studios och det finns fler som gör samma sak, devolver köpte croteam, kommer säkert köpa flera, och finns det ännu fler förläggare som gör så här som man inte alltid känner till.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

China will grow larger.

Medlem

Som vanligt är kommentaren "oroväckande" passande. Vågar inte riktigt börja kommentera här på FZ innebörden av att Tencent köper upp så mycket västerländskt, men det är ju inte bra. Därför är jag tacksam för t.ex. Embracer som snappar upp utvecklare innan Kina får tag i dem, även om det självklart är tråkigt att utvecklare väljer/är tvungna att förlora sitt oberoende över huvud taget.

Oron nu är väl att Tencent börjar visa intresse för Embracer.

Medlem

det här var inget positivt

Medlem

I slutändan kommer dom få behålla sin självständighet lika mycket som Hong Kong.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Men fy vilken tråkig nyhet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

China numba one 🇨🇳


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har de lyckats med något efter L4D? Evolve var ett enormt fiasko och B4B verkar inte vara så jättepopulärt heller. Att sen sälja sin själ till Kina gör ju inte saken bättre...

Evolve var ju inte ett dåligt spel dock, för dyrt och dumt med karaktärer och upplåsning var ju ett stort hinder. Men som spel var det faktiskt bra.

B4B gillar jag fortfarande mycket också, det är inte L4D så klart. Lite kliché och mer action, tror dock att om dem lägger in ett rikigt Horde vs Cleaners läge istället för det typ PvP läge Swarm är tror jag det håller länge.

Medlem

Självständigt förutom i den bemärkelsen att absolut ingenting de gör får antyda något som helst negativt om Kina.

Medlem

Jaha då hade man ett spel företag listan över att inte röra i då, tråkigt men inte mycket till ett val.

Medlem
Skrivet av justabit:

Självständigt förutom i den bemärkelsen att absolut ingenting de gör får antyda något som helst negativt om Kina.

Ja om det bara vore det så, finns inget som heter självständigt på något punkt i Kina. Alla Kinesiska företag och allt som de äger till hör staten. När man köper från Kinesiska företag eller företag ägda av Kinesiska företag stödjer man hela Kinas bort mot mänskligheten.

Medlem

det sög


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Gissar att det påverkar nästa grej och inte närvarande status kvå i B4B.

Förhoppningsvis därefter mest med att dom har fetare budget.

Vet inte Tencent brukar väl vara ganska godartade vad gäller andra ställen dom köpt upp? Typ League of Legends och Warframe?

Dom har väl inte sett negativ utveckling vad jag vet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad du än köper för elpryl stöder du kina. Allt tillverkas ju där. Så sluta gnäll om du äger elektronik.

Medlem
Skrivet av John7612:

Vad du än köper för elpryl stöder du kina. Allt tillverkas ju där. Så sluta gnäll om du äger elektronik.

Lite märkligt argument. Klart att det inte är helt svart eller vitt, det finns grader i helvetet. Man kan ha en åsikt utan att vara extremist.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

Usch.


signatur

Jump in.

Medlem

Tror vi kanske måste börja mötas lite... Dom där borta och vi här hemma.

[ja jag vet att massa saker me Kina är supertokit, men att bara China = Bad och reflexen bland typ alla i västvärlden när det är något som har med Kina att göra tumme ner]

Ni/Vi är ju rätt jävla ignoranta och inlärda i hur saker och ting bör vara vi också... Bör vi förstå... Om man klarar gå utanför sin egen upplevelse och uppfattning litekranna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tror vi kanske måste börja mötas lite... Dom där borta och vi här hemma.

[ja jag vet att massa saker me Kina är supertokit, men att bara China = Bad och reflexen bland typ alla i västvärlden när det är något som har med Kina att göra tumme ner]

Ni/Vi är ju rätt jävla ignoranta och inlärda i hur saker och ting bör vara vi också... Bör vi förstå... Om man klarar gå utanför sin egen upplevelse och uppfattning litekranna.

Reaktionerna oroar mig lite för dom känns typ jävligt... Inte vet jag.. fascistiska eller nått på nått sätt
Där vi vet hur saker och ting ska gå till och främmande element möts med direkt hostilitet... Lite...

[[JA JAG VET att 'Kina tjosar allar sina mjoppar fisleden förmjövelen!']]

Men ändå

Om det nu är superdåligt så är nog är nog den klart effektivaste reaktionen att ha om man är intresserad av positiv utveckling därborta så äre att sträcka ut en liten liten hand.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Reaktionerna oroar mig lite för dom känns typ jävligt... Inte vet jag.. fascistiska eller nått på nått sätt
Där vi vet hur saker och ting ska gå till och främmande element möts med direkt hostilitet... Lite...

[[JA JAG VET att 'Kina tjosar allar sina mjoppar fisleden förmjövelen!']]

Men ändå

Om det nu är superdåligt så är nog är nog den klart effektivaste reaktionen att ha om man är intresserad av positiv utveckling därborta så äre att sträcka ut en liten liten hand.

Det är inte direkt som att vi är underdogs (västkultur)...

Är lixom som folk som tror på riktigt att alla kommer bli muslimer nu bara för att man inte typ ber alla muslimer dra åt helvete...

Vi har råd att bjuppa lite på det

Enda chansen, långsiktigt, att det här superdåliga faktiskt skulle bli dominerande skulle vara om folk börjar känna att det är bättre på riktigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är som ett arms race nu, det gäller att köpa innan någon annan och det gäller att hitta de där studiona som antingen är på väg ner med potential, varit nere ett tag eller innan de går upp för mycket, som när tencent köpte 10 Chambers och Fatshark typ. Embracer köpte nyligen flera studios och det finns fler som gör samma sak, devolver köpte croteam, kommer säkert köpa flera, och finns det ännu fler förläggare som gör så här som man inte alltid känner till.

Just ja, TenCent köpte ju svenska 10 Chambers Collectives. Den där ökända CeeJay Sundelius gick o blev kommunist. 😱


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tror vi kanske måste börja mötas lite... Dom där borta och vi här hemma.

[ja jag vet att massa saker me Kina är supertokit, men att bara China = Bad och reflexen bland typ alla i västvärlden när det är något som har med Kina att göra tumme ner]

Ni/Vi är ju rätt jävla ignoranta och inlärda i hur saker och ting bör vara vi också... Bör vi förstå... Om man klarar gå utanför sin egen upplevelse och uppfattning litekranna.

När diplomater officiellt går ut och kallar andra "thug" eller "hyena", liksom hur ska man kunna mötas då?

Problemet är inte att västvärlden inte ville möta China, för det gjorde vi fram tills ganska nyligen. Problemet är att vi naivt trodde de skulle ändra sig, bli mer demokratiska, förbättra mänskliga rättigheter osv.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är inte direkt som att vi är underdogs (västkultur)...

Är lixom som folk som tror på riktigt att alla kommer bli muslimer nu bara för att man inte typ ber alla muslimer dra åt helvete...

Vi har råd att bjuppa lite på det

Enda chansen, långsiktigt, att det här superdåliga faktiskt skulle bli dominerande skulle vara om folk börjar känna att det är bättre på riktigt.

Kinas styre vill inte möta oss dom vill ta över oss, vi har försökt att ge Kina handen i ganska många år nu. Hur har de svarat?

De snort teknologi får våra företag, det kidnappa våra företags representanter, dom bokstavligt talat snor våra företag "se ARM". Dom bygger upp sin arme enormt mycket. De har ökat sin utredning av sitt eget folk, de begår folkmord. Det hotar alla länder runt världen, de ockuperar andra länders öar i kinesiska sjön.

Dom för diplomati att de vill döda oss alla, undanröja våran demokrati och tvings oss alla att bli lydstater till Kina. De hotar att Invadera Taiwan, dom har redan plockat Hong Kong. Dom tar och säljer organ från politiska motståndare på svarta marknaden.

När skall vi sätta ned foten och ta tillbaka våran utsträckta hand?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

När diplomater officiellt går ut och kallar andra "thug" eller "hyena", liksom hur ska man kunna mötas då?

Biden calls Putin ‘a killer’ and says will pay a price

Donald Trump threatens 'fury' against N Korea

Med mera med mera med mera... Du fattar.

Ska vi gå in på enskilda diplomater sen?
'Hyena' eller 'Thug' skulle ju vara skrattretande i jämförelse

Är ju inte svinsvårt att flippa din frågeställning från deras perspektiv

'Efter allt det här - hur ska vi kunna mötas då?'

Ska vi börja gå in på 'det var hen som börja!'?

Störtlöjligt argument som leder INGENVART från början till slut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är som ett arms race nu, det gäller att köpa innan någon annan och det gäller att hitta de där studiona som antingen är på väg ner med potential, varit nere ett tag eller innan de går upp för mycket, som när tencent köpte 10 Chambers och Fatshark typ. Embracer köpte nyligen flera studios och det finns fler som gör samma sak, devolver köpte croteam, kommer säkert köpa flera, och finns det ännu fler förläggare som gör så här som man inte alltid känner till.

...köper Tencent snart Embracer mån tro?

12
Skriv svar