Minns du det nya Settlers-spelet? "Nyheter" kommer i januari

Robot
Minns du det nya Settlers-spelet? "Nyheter" kommer i januari
Geeks Gaming

Bara 3an och 4an som finns i mina ögon. Även om 5an va helt Okey så är det inte mycket som slår de äldre spelen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jinxswe:

Bara 3an och 4an som finns i mina ögon. Även om 5an va helt Okey så är det inte mycket som slår de äldre spelen.

MEN TVÅAN DÅ!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kanske en liten remaster på G? Hade gärna sett 2:an och 3:an erhålla denna fina heder

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Bara 3an och 4an som finns i mina ögon. Även om 5an va helt Okey så är det inte mycket som slår de äldre spelen.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

MEN TVÅAN DÅ!?

OMEN ETTAN DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
La ju hela grunden och gjorde det mesta rätt från första början! Hallåååå liksom.

Medlem

4an helt klart bästa settlers. Har flera tusen timmar i det

Medlem
Skrivet av Sapiens:

*länk på amiga 500 spel*

När någon länkar musik till ett Amiga 500 spel så måste jag lyssna igenom hela

Medlem

Nice, mysigaste spelen som finns förutom theme park!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

reggad! älskade detta spel spec dom första som man lirade när man var liten


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nice, mysigaste spelen som finns förutom theme park!

minns hur jag skolkade en dag 11 år gammal för att åka till centrala stockholm och köpa theme park innan dom tog slut, och det var värt det


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

När någon länkar musik till ett Amiga 500 spel så måste jag lyssna igenom hela

Alltså jag får sådana rysningar när jag hör Amigamusik! Längtar så tillbaka till tidigt 90-tal och när man installerade ett 1mb extraminne i sin A500+ så man kunde köra ännu större banor i Settlers 1 än om man bara hade 1mb totalt <3


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Tyckte de gamla Amiga spelen var kanon men efter det tappade jag serien helt.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Tyckte de gamla Amiga spelen var kanon men efter det tappade jag serien helt.

Det var iofs bara det första spelet som kom ut på Amiga till min stora förtret. Så din fascination för Settlers var med andra ord kortvarig Men efter att ha sett Doom på en 486a, så köpte jag en PC och kunde på så vis spela Settlers 2 ändå som var helt underbart! ;=)


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

2an är ju bäst imao. 4-7 var riktigt dåliga... Är rädd att detta kommer bli en besvikelse.

Medlem
Skrivet av abso:

Kanske en liten remaster på G? Hade gärna sett 2:an och 3:an erhålla denna fina heder

2 Har ju redan en Remaster i.om. Settlers 10th anniversary versionen


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Gillade 1-3, sen gick det nerför.

Gick över till Anno istället, det är ju gamla BlueByte som gör dem.
Anno 1800 täcker alla mina byggbehov, 350h klockade...!

Ser dock fram emot och hoppas på ett nytt Settlers...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Ctrl:

2 Har ju redan en Remaster i.om. Settlers 10th anniversary versionen

Som faktiskt är riktigt bra dessutom

Har aldrig testat dom. Half-Life kom och förstörde allt intresse för sådana spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av robbis:

2an är ju bäst imao. 4-7 var riktigt dåliga... Är rädd att detta kommer bli en besvikelse.

Jag har spelat serien sen första spelet och jag älskade sjuan. Den kändes som en bra uppgradering till den klassiska formeln. Femte och sjätte spelet som blev mer "klassisk" RTS var inga höjdare, absolut. Dom helt missade vad som gjorde serien så mysig men sjunde spelet hittade tillbaka till det om du frågar mig.

/ LordDaimos

Medlem

Inte en dag för tidigt med något livstecken från spelet.

Spelen brukar har en vanligt trevlig atmosfär.
1-3 va bra spel 5 va ett lågvatten i serien
7 va mycket bättre men men det va lite för styrt av sektorerna istället för den öppna kartan man skulle ockupera .

Mja jo jag ser fram emot detta och skall bli spännande och se vad slutprodukten blir

Medlem

Jag kommer ihåg i slutet av 1996 då jag fick tag på en demo av Settlers 2. Jag spelade demot sönder och samman innan jag eventuellt köpte hela spelet. Goda minnen

Det tredje spelet skulle dock bli min favorit i hela serien.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Det var iofs bara det första spelet som kom ut på Amiga till min stora förtret. Så din fascination för Settlers var med andra ord kortvarig Men efter att ha sett Doom på en 486a, så köpte jag en PC och kunde på så vis spela Settlers 2 ändå som var helt underbart! ;=)

Aha då körde jag tvåan på PC. Blandade ihop det.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

OMEN ETTAN DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
La ju hela grunden och gjorde det mesta rätt från första början! Hallåååå liksom.
https://www.youtube.com/watch?v=r385tMuVwjg

Ettan till Amiga med två möss så man kunde spela splitscreen var sjukt roligt. Kom även på att om jag byggde en väg samtidigt som min kompis rev den då flippade spelet ur och allt slutade fungera. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ettan till Amiga med två möss så man kunde spela splitscreen var sjukt roligt. Kom även på att om jag byggde en väg samtidigt som min kompis rev den då flippade spelet ur och allt slutade fungera. XD

Ah splitscreen var grymt roligt :). Minns att det fungerade relativt bra på en större TV.

När jag tänker efter var det nog det enda utav de klassiska settlers-spelen jag lyckades spela i multiplayer fram till relativt nyligen.

Har för mig tvåan hade möjlighet för splitscreen också men spelade typ aldrig det. Osäker om det var pga datorskärmen var så liten på den tiden eller att det var svårt att få två möss att fungera samtidigt.

Multiplayer i 3:an och 4:an var alltid drömmen på lan, men tyvärrr balla ju nätverket ur varenda gång efter en stunds spelande. Troligtvis pga det blev för många enheter för nätkoden att synka.

Har dock på senare år lirat en jädra massa Settlers 2 multiplayer via RTTR-modden. Väldigt bra mod, som även gör att spelet fungerar vettigt på moderna skärmar. 3:an och 4:an multiplayer fungerar även nu i History Edition som kom för par år sedan.

KoP
Medlem

Ettan är det enda Settlers spelet jag lirat och nog det enda jag behöver. Blir suget för stort så är det bara att koppla in ye old Amiga.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ettan till Amiga med två möss så man kunde spela splitscreen var sjukt roligt. Kom även på att om jag byggde en väg samtidigt som min kompis rev den då flippade spelet ur och allt slutade fungera. XD

Det som var kul var ju när man körde mot varandra och om kompisen byggde en väg nära din gräns så kunde du ansluta din väg till kompisens. Sedan bygga ett storehouse och dra in alla kompisens resurser i ditt land tills kompisen upptäckte det, och då kapade man vägen Underbart kul!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Skribent
Skrivet av Aftonstjaerna:

Det som var kul var ju när man körde mot varandra och om kompisen byggde en väg nära din gräns så kunde du ansluta din väg till kompisens. Sedan bygga ett storehouse och dra in alla kompisens resurser i ditt land tills kompisen upptäckte det, och då kapade man vägen Underbart kul!

haha just ja! Vi körde sällan mot varandra, men det stämmer!

Undrar om det var en bugg eller om det skulle vara så?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

minns hur jag skolkade en dag 11 år gammal för att åka till centrala stockholm och köpa theme park innan dom tog slut, och det var värt det

Jag satt i skolan och ritade settlers på papper, med gui och allt haha Det var på den tiden man kände hur det rykte i fingrarna för man bara ville hem från skolan och spela spel.

Medlem

sjukt att släppa nyhet att de kommer släppa nyheter.... allt kring detta spel verkar konstigt, synd. Hoppas spelet blir bättre än utvecklingen.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Jag satt i skolan och ritade settlers på papper, med gui och allt haha Det var på den tiden man kände hur det rykte i fingrarna för man bara ville hem från skolan och spela spel.

Jaa det gjorde jag oxå! Settlersbröder!


signatur

//monster

1
Skriv svar