Problem med konstigt blinkade ljus när jag spelar

Medlem
Problem med konstigt blinkade ljus när jag spelar

Hej! Vet inte om jag har lagt det här på rätt tråd men har ett problem när jag spelar vissa spel på dator. Vet inte hur jag ska beskriva det så har lämnat en länk på en video. Har försökt att beskriva det så bra jag kunde nere i description på videon.
Jag hoppas någon har varit med om nå liknande för hittar inge på nätet och vet inte inte riktigt vad jag ska söka heller. Bara fråga och komma med alla förslag ni har tack!

https://www.youtube.com/watch?v=FFJaK5C9MUg

Medlem

Det blinkar rött vid ca. 25-30 sekunder. Märkligt.

Har du provat att installera om med andra grafikdrivrutiner?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

^alternativt ominstallera dina nuvarande drivrutiner, men se till att göra en clean installation, så inga gamla filer ligger kvar och bråkar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av basegnome:

Hej! Vet inte om jag har lagt det här på rätt tråd men har ett problem när jag spelar vissa spel på dator. Vet inte hur jag ska beskriva det så har lämnat en länk på en video. Har försökt att beskriva det så bra jag kunde nere i description på videon.
Jag hoppas någon har varit med om nå liknande för hittar inge på nätet och vet inte inte riktigt vad jag ska söka heller. Bara fråga och komma med alla förslag ni har tack!

https://www.youtube.com/watch?v=FFJaK5C9MUg

Har inte haft exakt likadana problem med liknande, då var det en dålig HDMI-kabel. Men du kanske testat byta den redan


signatur

no remorse

Medlem

Graphical artifacts.
Tyvärr finns det stor chans att ditt grafikkort håller på att dö en långsam död.
Prova som ovan att uppdatera drivrutiner och byta kabel och se om det försvinnet.
Men som jag sa det där är vanligt symptom när grafikkortet håller på och ger upp.

EDIT tillägger att prova kortet också med ett benchmark program som unigine super position eller nått och kör på max och kolla tempen och se om det blir ännu mera artefakter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av basegnome:

Hej! Vet inte om jag har lagt det här på rätt tråd men har ett problem när jag spelar vissa spel på dator. Vet inte hur jag ska beskriva det så har lämnat en länk på en video. Har försökt att beskriva det så bra jag kunde nere i description på videon.
Jag hoppas någon har varit med om nå liknande för hittar inge på nätet och vet inte inte riktigt vad jag ska söka heller. Bara fråga och komma med alla förslag ni har tack!

https://www.youtube.com/watch?v=FFJaK5C9MUg

Kan du lägga upp screenshots på dina nvidia/amd inställningar, allihopa tack, samt alla dina grafiska inställningar i red dead.

Vilken skärm använder du? Vilken hz? Hur många ms? 1080p, 1440p? Vilken sorts kabel använder du? Vad för PSU i datorn använder du, watt styrka? Vilken typ av grafikkort händer detta på? Märke, vram, osv.

Kolla gärna tempen på din hårdvara och skriv det här.

Vilka andra spel händer detta i?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Har du överklockat GPU eller CPU? Ställ till default och testa i så fall.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det blinkar rött vid ca. 25-30 sekunder. Märkligt.

Har du provat att installera om med andra grafikdrivrutiner?

Skrivet av Baronova:

^alternativt ominstallera dina nuvarande drivrutiner, men se till att göra en clean installation, så inga gamla filer ligger kvar och bråkar.

Har installera om drivrutiner men vet inte om jag lyckades med en "clean" installation. Är inte så kunnig när de kommer till sånt här. Har dock gjort en helt återställning på hela datorn och det gjorde ingen skillnad.

Skrivet av Kvadruppelmas:

Har inte haft exakt likadana problem med liknande, då var det en dålig HDMI-kabel. Men du kanske testat byta den redan

Jo jag har bytt hdmi kabel

Skrivet av teejee:

Har du överklockat GPU eller CPU? Ställ till default och testa i så fall.

Har inte övercklockat nånting någonsin.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Kan du lägga upp screenshots på dina nvidia/amd inställningar, allihopa tack, samt alla dina grafiska inställningar i red dead.

Vilken skärm använder du? Vilken hz? Hur många ms? 1080p, 1440p? Vilken sorts kabel använder du? Vad för PSU i datorn använder du, watt styrka? Vilken typ av grafikkort händer detta på? Märke, vram, osv.

Kolla gärna tempen på din hårdvara och skriv det här.

Vilka andra spel händer detta i?

nvidia geforce 2070
Intel Core i7-9700 3,6Ghz
16 GB RAM

Har provat på min tv: LG 55" CX 120 hertz 1440p och även på min dataskärm: Msi optix MAG27CQ 144 hertz 1440p är likadant på båda.

Kabel: Hama GmbH High speed HDMi with Ethernet

Har tyvärr inte koll på PSU och vet inte vad ms står för? Vet inte hur man kollar tempen men den blir ganska varm när jag spelar i stort sätt vad som helst.

Har hänt på Witcher 3, Unravel 2 och några fler som jag inte kommer på. Händer inte på alla spel dock och uppstår bara när det är mörkt i spelen.

Ska försöka fixa screenshots så fort som möjligt

Medlem

Har du testat att växla mellan t.ex. fullscreen och borderless window och se om det gör nån skillnad?

Medlem

Kör en benchmark och kolla temp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kör en benchmark och kolla temp

Testa det där benchmark programmet du nämnde. Tempen blev max 70 på 8k upplösningen och fick det inte att börja blinka en massa färger. Även om jag satt det på "night time".

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Kan du lägga upp screenshots på dina nvidia/amd inställningar, allihopa tack, samt alla dina grafiska inställningar i red dead.

Vilken skärm använder du? Vilken hz? Hur många ms? 1080p, 1440p? Vilken sorts kabel använder du? Vad för PSU i datorn använder du, watt styrka? Vilken typ av grafikkort händer detta på? Märke, vram, osv.

Kolla gärna tempen på din hårdvara och skriv det här.

Vilka andra spel händer detta i?

https://imgur.com/a/TZBpG1Z

Var det dom här inställningarna du menade?

Medlem

Helt jäkla of topic..
När jag får migrän brukar det börja så där som på filmen…oerhört skickligt om du lyckats få det på film.
Du har nog inte migrän 🤔

Medlem

Har du möjlighet att testa att installera ÄLDRE drivrutiner inte bara de senaste? Har du möjlighet att testa ett annat grafikkort i datorn? Det är inte alls säkert att ett benchmark kommer ge dig samma fel.

Du kommer även få långt fler svar på sweclockers gissar jag, även om 90% av svaren kommer vara samma som i denna tråden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar