Diskutera - Bästa spelet från 1996-2021?

Medlem

Vet inte hur man skall se på det. En del av mig vill säga Wii Sports men det är mest tack vare Wii:s innovation.
Annars tycker jag FF7, Heroes 3, Civilization 4 och Mass Effect 2.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Elite Dangerous

Medlem

Quake 1 !


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

SWAT 4. Finns inget roligare än att LAN:a med sina vänner och rensa ut terrorister med hjälp av samarbete och kommunikation.

Medlem

Ingen jävla aning...

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag har sagt det många gånger förr och jag säger det igen. GTA 4 från 2008 rankar jag som världens bästa spel genom tiderna.

Ändå lustigt det där med smak. Jag rankar ALLA andra GTA högre, fyran är för mig bottennappet som saknade den där spelglädjen som övriga spel har, det enda GTA jag inte ens spelat ut. SA var också rätt skräp med sin ointressanta gettostory.

OT: Diablo 2 måste nog vinna för mig. Solklart det spel jag återvänt till flest gånger. Sen har jag sjukt många spel som ligger högt på nostalgiminneslistan, ex Oblivion när man kröp ut från kloaken första gången. AoE2 har fått många timmar också och ligger högt.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ändå lustigt det där med smak. Jag rankar ALLA andra GTA högre, fyran är för mig bottennappet som saknade den där spelglädjen som övriga spel har, det enda GTA jag inte ens spelat ut. SA var också rätt skräp med sin ointressanta gettostory.

OT: Diablo 2 måste nog vinna för mig. Solklart det spel jag återvänt till flest gånger. Sen har jag sjukt många spel som ligger högt på nostalgiminneslistan, ex Oblivion när man kröp ut från kloaken första gången. AoE2 har fått många timmar också och ligger högt.

Det var för mörkt va? Eller så gillade du inte den tyngre bilkörningen. Brukar hänga på dessa saker hos folket.

Personligen tycker jag det blev såååååååå mycket bättre och roligare att ratta fordonen och sladda omkring. Fortfarande enkel arkadstyrning men mer realistisk hur den betedde sig.
Tycker även den mörkare tonen i spelet passar ett kriminellt liv bättre än den med mer humor o sol.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Max Payne ettan. Det enda spel jag spelat igenom på alla svårighetsgrader och säkert betydligt fler gånger än det finns svårighetsgrader.

Edit: Möjligt att jag även gjort den när det gäller Duke Nukem 3D men gillade ändå Max Payne aningen mer.

Medlem

Det här var svårt jag behöver välja mellan Heroes 3, Fallout 2 och Morrowind, det är dem jag kommer på direkt.

Vinnaren blir nog Morrowind med knapp marginal över Heroes 3, Fallout 2 faller på att de två förstnämnda spelen enligt mig har högre omspelbarhet.

Medlem

Morrowind. Inget annat spel har ens kommit i närheten imo. Enda spelet som jag fortfarande spelar om för typ tjugonde gången.

Medlem
Medlem

Väljer mellan Zelda Oscarina of time, Golden eye eller Doom 2…

Doom 2!


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av MLundin:

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Håller med. Mest grafiken som inte håller måttet men annars är det fortfarande en fullpoängare.

Medlem

Baldur's Gate II: Shadows of Amn. (originalet)
Musiken, karaktärerna, Storyn, Striderna. Efter 20 år rankar jag det fortfarande som nr 1.

Medlem

Baserat helt på mängden tid jag lagt på spelet: Counter-Strike.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Håller med. Mest grafiken som inte håller måttet men annars är det fortfarande en fullpoängare.

Förstår att många kan anse det vara ospelbart, men jag tycker ändå 3DS-versionen (som är något polerad/moderniserad) funkar fint 🙂

Medlem

Utan tvekan Anarchy Online.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Manusmässigt är det såklart fantastiskt fortfarande, sen är väl inte gameplay lika vasst. Striderna är rätt kassa (och var ju inte ens särskilt bra när det begav sig).

Det låter ungefär som jag förväntat mig m.a.o. Har skaffat Enhanced edition, så förr eller senare drar jag igenom det igen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Jh
Medlem

The Witcher 3: Wild Hunt


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

The Last of Us 2. Utmanare är The Witcher 3, Metro 2033, Red Dead Redemption 2 och första The Last of Us.

Medlem
Medlem

Metroid Prime, tätt följt av Heroes of Might and Magic III och The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det var för mörkt va? Eller så gillade du inte den tyngre bilkörningen. Brukar hänga på dessa saker hos folket.

Personligen tycker jag det blev såååååååå mycket bättre och roligare att ratta fordonen och sladda omkring. Fortfarande enkel arkadstyrning men mer realistisk hur den betedde sig.
Tycker även den mörkare tonen i spelet passar ett kriminellt liv bättre än den med mer humor o soligare.

Jag gillade känslan i spelet, men hade nog samma problem med fyran som med San Andreas, storyn blev liksom inte intressant för mig. Tror Vice City förstörde dem, jag ville nog liksom bara ha ett nytt Vice City egentligen

Medlem

Half-Life 2
Tätt följt av Max Payne 2, Mafia 2 och GTA V i den ordningen

Medlem

C&c red alert 2 är nog det bästa

Medlem

Svår fråga, men måste nog säga WoW. Spelat alla Warcraft spel men inget mmo innan WoW. WoW är nog det spel som ändrat min syn mest på vad spel kan vara.

Medlem

Rock & Roll Climber

Får bli Metal Gear Solid 3: Snake Eater då, favoritspelet helt enkelt.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Divinity Original Sin 2 och CSGO. DOS 2 går att spela om många gånger. Det är så otroligt välgjort, har olika klasser och möjligheter att lösa striderna. CSGO för att du kan ha kul även fast du inte är S1mple och spelet slutar aldrig att utvecklas.

Medlem

Står mellan Sekiro, DarkSouls eller Bloodborne och det är inget lätt val egentligen men lite snabbt säger jag nog BB

Skriv svar