Digital Foundry listar spelen med bäst grafik under 2021

Robot
Digital Foundry listar spelen med bäst grafik under 2021

Det är insidan som räknas, eller var det utsidan?

#Digital-Foundry, #grafik


Hur fan kan man tycka att sånt här skräp ser acceptabelt ut? Inte nog att de spelar med ett field of view som om se kollade genom en toarulle, men de hyllar motion blur och depth of field effects.

Det ser förjävligt ut. Om jag kollade i bakgrunden och spelet helt plötsligt sätter den ytan ur fokus så hade det varit extremt obehagligt. De senaste fem åren har det varit flertalet spel som jag inte kunnat spela för denna äckliga och onaturliga effekt.

Det förstör all inlevelse i spelet. Om jag kollar någonstans så faller den ytan i fokus, det är så syn fungerar. Genom att göra en del av bilden oskarp så respekterar de inte att jag försöker kolla förbi deras löjliga animation. Naturligtvis kollar jag inte på en totalt poänglös jävla omladdning och ignorerar min omgivning utan jag försöker se igenom oskärpan vilket för min del leder till huvudvärk och illamående.

Nästan alla spel på deras lista har någon form av depth of field effect, vilket enligt mig förstör inlevelse och ser förjävligt ut. Vilka skämt till recensenter.

Medlem

Spelade precis klart resident evil village och många texturer ser ut som något taget från N64-eran, i princip jämförbart med Turok the dinosaur hunters texturer från 97. Måste vara något fel med strömningen av texturer i RE-motorn för hade mer än 2 gb VRAM till godo. En del har löst detta genom att slå av VRS, tyvärr fungerade det inte för mig. Däremot hade jag en nästintill felfri upplevelse med enbart en krasch.

Metro Exodus och forza är nog de snyggaste spelen för mig detta år men har då inte provat samtliga ännu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nån som vill kondensera timmesvideon till en top 5-lista?

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hur fan kan man tycka att sånt här skräp ser acceptabelt ut? Inte nog att de spelar med ett field of view som om se kollade genom en toarulle, men de hyllar motion blur och depth of field effects.
https://i.imgur.com/oxmoJl0.png

Det ser förjävligt ut. Om jag kollade i bakgrunden och spelet helt plötsligt sätter den ytan ur fokus så hade det varit extremt obehagligt. De senaste fem åren har det varit flertalet spel som jag inte kunnat spela för denna äckliga och onaturliga effekt.

Det förstör all inlevelse i spelet. Om jag kollar någonstans så faller den ytan i fokus, det är så syn fungerar. Genom att göra en del av bilden oskarp så respekterar de inte att jag försöker kolla förbi deras löjliga animation. Naturligtvis kollar jag inte på en totalt poänglös jävla omladdning och ignorerar min omgivning utan jag försöker se igenom oskärpan vilket för min del leder till huvudvärk och illamående.

Nästan alla spel på deras lista har någon form av depth of field effect, vilket enligt mig förstör inlevelse och ser förjävligt ut. Vilka skämt till recensenter.

Efter deras "genomgång" av cnc-remaster så förstod jag att de är pålitliga till, kanske hälften? Eftersom bara genom att spela spelet själv så stämde inte deras genomgång.

Men när det kommer till "best graphics" så är det tyvärr så, vilket är tråkigt, att den här skiten som du nämner är det som är standard och säljer idag, fov22,3, motion blur+static blur+screen space blur, otroligt ful och överdriven ambient occlusion m.m. Saken som gör flera spel sämre, som kunde varit bättre.

Men allt är ju så subjektivt med


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Nån som vill kondensera timmesvideon till en top 5-lista?

De rangordnar bara de tre de anser vara snyggast - resten diskuteras det om lite allmänt som snygga spel från året.

1. Ratchet & Clank: Rift Apart
2. Lego Builder's Journey
3. Returnal

Jag har inte spelat ettan men av det jag sett är det nog ganska välförtjänt.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hur fan kan man tycka att sånt här skräp ser acceptabelt ut? Inte nog att de spelar med ett field of view som om se kollade genom en toarulle, men de hyllar motion blur och depth of field effects.
https://i.imgur.com/oxmoJl0.png

Det ser förjävligt ut. Om jag kollade i bakgrunden och spelet helt plötsligt sätter den ytan ur fokus så hade det varit extremt obehagligt. De senaste fem åren har det varit flertalet spel som jag inte kunnat spela för denna äckliga och onaturliga effekt.

Det förstör all inlevelse i spelet. Om jag kollar någonstans så faller den ytan i fokus, det är så syn fungerar. Genom att göra en del av bilden oskarp så respekterar de inte att jag försöker kolla förbi deras löjliga animation. Naturligtvis kollar jag inte på en totalt poänglös jävla omladdning och ignorerar min omgivning utan jag försöker se igenom oskärpan vilket för min del leder till huvudvärk och illamående.

Nästan alla spel på deras lista har någon form av depth of field effect, vilket enligt mig förstör inlevelse och ser förjävligt ut. Vilka skämt till recensenter.

Kan inte annat hålla än med. Alla dessa effekter som ska simulera att man fokuserar på nått eller att det ska vara fart osv avskyr jag som pesten. Ser inte snyggt ut eller särskilt "realistiskt".
Det är ju även prestandakrävande så att göra spel snyggare (imo) med att stänga av allt som gör det blurrigt och grynigt ger också mer prestanda

Det ser snyggt ut på screenshots, det ser inte snygg ut ingame.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Forza och Ratchet var väl väntat men annars var det några skrällar. Exodus är ju snyggt men inte från i år, Resident Evil var väl inte så imponerande. Blev lite sugen på Guardians faktiskt.

Medlem
Skrivet av Margy:

De rangordnar bara de tre de anser vara snyggast - resten diskuteras det om lite allmänt som snygga spel från året.

1. Ratchet & Clank: Rift Apart
2. Lego Builder's Journey
3. Returnal

Jag har inte spelat ettan men av det jag sett är det nog ganska välförtjänt.

Du är en hjälte

Medlem

DF är inte alltid pålitliga känner jag men får hålla med Rift Apart ser helt jäkla otroligt ut.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Ratchet & Clank: Rift Apart

Jag anser att Ratchet & Clank: Rift Apart till PlayStation 5 är årets snyggaste spel. Rent perverst skarp grafik på min 75" 4k TV. Fantastiskt för oss som älskar grafik-porr.

** Guardians of the Galaxy var riktigt snyggt även till PlayStation 5.

** Resident Evil 8 : Village har jag dock inte lirat på min starkare PlayStation 5. Det blev att lira via Steam på min dator som är klenare så jag har inte sett det spelet maxat i grafikväg.

Skrivet av johanAndersson:

Hur fan kan man tycka att sånt här skräp ser acceptabelt ut? Inte nog att de spelar med ett field of view som om se kollade genom en toarulle, men de hyllar motion blur och depth of field effects.
https://i.imgur.com/oxmoJl0.png

Det ser förjävligt ut. Om jag kollade i bakgrunden och spelet helt plötsligt sätter den ytan ur fokus så hade det varit extremt obehagligt. De senaste fem åren har det varit flertalet spel som jag inte kunnat spela för denna äckliga och onaturliga effekt.

Det förstör all inlevelse i spelet. Om jag kollar någonstans så faller den ytan i fokus, det är så syn fungerar. Genom att göra en del av bilden oskarp så respekterar de inte att jag försöker kolla förbi deras löjliga animation. Naturligtvis kollar jag inte på en totalt poänglös jävla omladdning och ignorerar min omgivning utan jag försöker se igenom oskärpan vilket för min del leder till huvudvärk och illamående.

Nästan alla spel på deras lista har någon form av depth of field effect, vilket enligt mig förstör inlevelse och ser förjävligt ut. Vilka skämt till recensenter.

Du borde ha skrivit vilket spel det handlade om. Fick gå igenom videon och det verkar handla om DeathLoop (för de som inte vet). Köpte det nu under Steam Winter Sale men har inte provat på det ännu.

Mycket bra skrivet iaf. I agree with you! Brukar alltid stänga av (Motion Blur) och (Depth of Field) när valet ges. Önskar att fler val kunde ges i konsolversionerna likt PC versionerna har.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Håller med om ratchet and clank rift apart totalt galet fint grafik

Skribent
Skrivet av boneless:

Forza och Ratchet var väl väntat men annars var det några skrällar. Exodus är ju snyggt men inte från i år, Resident Evil var väl inte så imponerande. Blev lite sugen på Guardians faktiskt.

Håller med om RE8, det är snyggt men inte speciellt mycket snyggare än RE7. Tycker Exodus då är bra mycket snyggare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag spelade min första runda av RE: Village på min LG C9 och det var något av det snyggaste jag upplevt. Resten av rundorna körde jag på datorskärmen och där var det rätt taskigt faktiskt. Spelet är beroende av bra svärta.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hur fan kan man tycka att sånt här skräp ser acceptabelt ut? Inte nog att de spelar med ett field of view som om se kollade genom en toarulle, men de hyllar motion blur och depth of field effects.
https://i.imgur.com/oxmoJl0.png

Det ser förjävligt ut. Om jag kollade i bakgrunden och spelet helt plötsligt sätter den ytan ur fokus så hade det varit extremt obehagligt. De senaste fem åren har det varit flertalet spel som jag inte kunnat spela för denna äckliga och onaturliga effekt.

Det förstör all inlevelse i spelet. Om jag kollar någonstans så faller den ytan i fokus, det är så syn fungerar. Genom att göra en del av bilden oskarp så respekterar de inte att jag försöker kolla förbi deras löjliga animation. Naturligtvis kollar jag inte på en totalt poänglös jävla omladdning och ignorerar min omgivning utan jag försöker se igenom oskärpan vilket för min del leder till huvudvärk och illamående.

Nästan alla spel på deras lista har någon form av depth of field effect, vilket enligt mig förstör inlevelse och ser förjävligt ut. Vilka skämt till recensenter.

Det är lite så Digital Foundry funkar. De har tokhyllat TAA och DLSS ända sedan det kom ut, motion blur brukar de ha några ord om ibland i deras tester, Depth of Field ignoreras typ helt. Allt för att få bort minsta tillstymmelse till "shimmering" verkar det som.

Själv är jag av den åsikten att ett spel ska se skarpt ut, kan tolerera en del shimmering och "Jagged edges" bara man slipper vaselinfiltret TAA och liknande effekter.

Inaktiv

Nä men det var välförtjänt. R&C ser fantastiskt ut.

Medlem

Håller med @cartman att ratchet är det snyggaste spelet i år. Skall köpa guardians of the galaxy imorgon som tydligen också skall vara riktigt bra.

Så skönt att kunna lira snygga spel med bra flyt på ps5 när man saknar ett vettigt grafikkort på datorn


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr

Ratchet är onekligen väldigt snyggt. Sen är väl inte den tecknade stilen min melodi, men det är en annan femma.

eld
Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det är lite så Digital Foundry funkar. De har tokhyllat TAA och DLSS ända sedan det kom ut, motion blur brukar de ha några ord om ibland i deras tester, Depth of Field ignoreras typ helt. Allt för att få bort minsta tillstymmelse till "shimmering" verkar det som.

Själv är jag av den åsikten att ett spel ska se skarpt ut, kan tolerera en del shimmering och "Jagged edges" bara man slipper vaselinfiltret TAA och liknande effekter.

TAA har ju revolutionerat kostnadsfri antialiasing och DLSS är rakt av magiskt.

1
Skriv svar