Steam listar spelen som drog in mest kosing under 2021

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Om denna lista stämmer, varför är nästan alla ovis om listan då på kommentarsfältet?

Luktar PK.

Jag skulle påstå att det där är spel som drar till sig en helt annan publik än gemene FZ-medlem.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Gillar man djupa och långa storylines eller bra komplex spelmekanik så hittas det inte i MP världen. Är man dock MP buff som bara vill in och fragga lite en stund med polarna eller inte har tålamod/attentionspan för långa djupa och komplexa berättelser eller inte tålamod eller intresse för djupa strategispel som äter timmar så kommer inte SP spel vara intressant.

Story och, framför allt, intressant och spännande gameplay hittade jag i MP: Vermintide 2.
Det är nu ett tag sedan jag spelade det men gick tillbaka till ett storspel som Skyrim och tröttnade omgående pga spelmekaniken var, rent ut sagt, tråkig. Tycker ganska många singleplayer-spel som prisas för just gameplay verkar/är förbannat enformiga och tråkiga.

Skrivet av FuzioN:

du kan aldrig få lika mycket återspelsamhet i ett sp som ett mp, det är faktu, dock säger jag inte vissa nöjer sig med det lilla ett sp kan ge en spelare i återspelsamhet.

Tycker det är svårt att benämna det som "re-playability" när det kommer till MP spel. Man spelar det i regel utan story eller annat "objective" än att vinna mot andra... Parallell till sportvärlden så skulle man kanske inte kalla en returmatch för att det är "re-playability".
Jag nämnde Vermintide här och det är ju MP spel som höll i många timmar. Jag har dock lämnat story och den mycket fina mekaniken bakom mig, och tror inte jag kommer gå tillbaka till det. Tittar jag på gamla SP som jag spelat så kan jag få suget att gå tillbaka och testa andra vägar. Det blir för mig mer "re-playability". Kanske känner det bör finnas en "story" att "återuppleva" för att det skall vara återspelsamhet; för mig då....

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Nu har jag inte använt steam på flera år så har inte koll på plattformen, men blev förvånad över att BF2042 knep sig en plats..

Jo men spelarna verkar inte stanna, antalet spelare i BFV har redan gått om 2042.
2042 "peakar" vid runt 16 000 spelare dem senaste 24 timmarna när jag kollar nu och Battlefield V snuddar vid 21 000.

Nu är det bara Steam siffror men man får samma känsla när man försöker spela på Xbox att antalet dalar, det går inte att hitta en match utan att ha cross-play på. Och cross play är i stort sett ospelbart då du blir helt utklassad när spelet inte har stöd för mus och tangentbord på konsoler.

12
Skriv svar