Snabbkollen - Skaffar du Playstation VR 2?

Robot
Snabbkollen - Skaffar du Playstation VR 2?

Kan bli steget in i VR-världen för många.

#snabbkollen


Medlem

kryssade har inte bestämt ännu, man måste ju trots allt skaffa sig en PS5 också.
Beror på spelen helt enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den har stått på toppen av min önskelista sedan länge. Självklart blir det ett köp!

Hade man kunnat köpa en PS5 till vanligt pris så hade det kanske varit intressant, men det är många okända faktorer ändå.
Priset är okänt, exakt när den släpps är okänt, vad konkurrensen kommer hinna ut med innan dess är okänt.

Medlem

Beror på spelen. Min CV1 är trött, men det finns för ont om anledningar att uppgradera på PC-sidan imo. Plus att det så klart inte går att få tag på grafikkort heller.

Hade hoppats på trådlöst PSVR2 och kanske något bredare FOV, men alla andra funktioner ser riktigt bra ut så jag är helt klart sugen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hade man kunnat köpa en PS5 till vanligt pris så hade det kanske varit intressant, men det är många okända faktorer ändå.
Priset är okänt, exakt när den släpps är okänt, vad konkurrensen kommer hinna ut med innan dess är okänt.

Är ju inga problem att skaffa en ps5 till vanligt pris.
Bara du går in till butik och beställer en så får du en när det blir din tur i listan.

Inaktiv

Svar nej, äger inte ett PS5 och lär inte göra det men hade mest sannolikt köpt psvr 2 om jag ägde ett PS5. Gillar VR väldigt mycket men är en sk PC gamer

Medlem

En stark anledning till att jag ev. skulle överväga att skaffa en PS5:a inom en inte allt för avlägsen framtid. Men är i skrivande stund mer än nöjd med Series X.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

PS5 för PSVR2.
XSX för Game pass
Switch för Mario, Zelda och Metroid.
Så ser planen ut... Det enda som verkar gå igenom här hemma är Switch för Mario Party...
Men det kommer bli en PS5 och PSVR2 när det väl släpps, PSVR1 går fortfarande varmt här hemma.

Medlem

Näh, är inte direkt intresserad av att vifta runt och ha halvdana lösningar för att saker ska "kännas" äkta. Hade varit mer intressant om vr erbjöd mer traditionellt spelande med vanlig kontroll fast med denna djupa 3d effekt


signatur

Ultrazine

Medlem

Kanske när jag fått tag i ett PS5, och beroende på vad det kommer för spel. Fram till dess så är jag nöjd med Quest 2.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har varit rätt ointresserad av VR hittills, men börjar väl bli lite sugen nu när tekniken gått framåt lite. Helst skulle jag vilja ha ett headset utan sladdar men också kunna använda VR-hjälmen till annat än bara spel. Quest 2 verkar vara ett bra alternativ för detta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Skulle det vara ett headset som fungerar till mer än PS5 hade den klart varit intressant! Synd på sladd men förstår att det blir enklare att få bättre teknik då.

Medlem

Sitter med en original-Vive och har varit uppgraderingssugen ett tag, så tror jag slår till på en PSVR2.

Medlem

Beror nog lite på spelen. Men absolut kan det vara min gateway in till VR-världen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag vill inte vara köpsugen. Verkligen inte. Men om det innebär mer tid med Aloy kan jag helt enkelt inte låta bli. Det kommer att bli en Horizon-bundle när den släpps.

Förutsatt att det går att få tag på en PS5:a alltså xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

En av de saker jag ser mest framemot.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har en HTC vive och var aldrig intresserad av att köpa en PSVR, men den hade intressant exklusiva spel så kanske blir en tvåa istället.

Tog vet ej än..
Vill helst ha utan sladd, även jag förstår att dom troligen har sladd för bättre kvalité.
Men får se helt enkelt när där kommit mer info..
Har kollat rundor på Vr set ett bra tag..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Redaktör
Skrivet av Ribcage:

Skulle det vara ett headset som fungerar till mer än PS5 hade den klart varit intressant! Synd på sladd men förstår att det blir enklare att få bättre teknik då.

Stöd för både PS5 och SteamVR (och en bra prislapp) vore lite av en dröm, skulle ge Quest 2 en match (även om PSVR2 är trådad).


signatur
Medlem

Jag tycker VR fortfarande är lite som wii sports, skoj en stund som partytrick typ. Finns i stort sett bara Half-life jag testat som känns riktigt påkostat.

Men det är kul med VR så om det kommer en bunt bra spel framöver så köper jag nog ett eget. Dock krävs det mer än något enstaka bra spel för att det ska kännas värt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Avstängd

Absolut blir det en PSVR2. Finns inget som kommer i närheten om man jämför platt-spel med vr-spel.

Bästa konsolen med de bästa tillbehören samt bästa spelen helt enkelt. Oslagbar kombo.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Först så kan de ju släppa PS5

Medlem

Svarde ja. Men man undrar ju med bristen på PS5 om den ens kommer i år.

Medlem

Om det kommer stöd i SteamVR, absolut! Så klickade i att jsg inte bestämt mig.
Gran Tutismo på PS5 och en del kul på PC. Känns dom rätt tillfälle att hoppa på VR

Medlem

Tveksamt, har en PSVR och flera ospelade spel men det är så bökigt att det blir aldrig av att man spelar. Jag vill bara ligga på soffan och slappna av när jag spelar.

Medlem

Kanske, har inget supersug men blir den fördelaktigt prissatt så varför inte? 🙂


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Mitt PSVR börjar bli redo för pension och luktar gammalt omklädningsrum efter hundratals timmar i Beat Saber så blir absolut en uppgradering till PSVR2

Medlem

Beroende på recensioner osv, men lutar åt att jag köper ett ps5 och psvr2 när det kommer. Med inside out tracking lär ju någon lyckas få det fungera på PC också inom tid.

Medlem

Om jag ska vara intresserad av VR över huvud taget så krävs det att det är trådlöst, så nej.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar