Awesome Games Done Quick drar igång i helgen

Robot
Awesome Games Done Quick drar igång i helgen

Se de snabbaste fingrarna i spel-western.


Medlem

Brukar kolla, vissa är så sjukt skillade.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tycker det här är himla roligt. Lite mer kul förr när det var mer cringe o mindre. Det enda bra jag ser med att det är större är pengarna det drar in.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Brukar kolla, vissa är så sjukt skillade.

Samma här skulle dock säga att alla är sjukt skillade 😊


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har inte kollat på 2 år då dom inte är på plats, är som att kolla på vilken stream som helst annars.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag skulle gissa på att dom ALDRIG kommer vara på plats.., längre.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag skulle gissa på att dom ALDRIG kommer vara på plats.., längre.

Det är jag nästan säker på att de kommer att vara, när pandemin väl lagt sig. Det är så mycket mer saker som sker på plats som är runt omkring själva speedrunen. Däremot öppnar detta upp för att kunna ha med speedrunners som inte har möjlighet att kunna ta sig till platsen. Det är bättre för tittare att ha åskådare på plats. Ett alternativ vore att ha varannan på plats och varannan på distans , då detta skulle speeda upp uppehållet mellan runnsen och då även kunna bevara känslan med åskådare på plats. All heder åt de senasete GDQ då de lyckats att göra bra onlinevent, det går dock inte att komma ifrån att det är bättre med åskådare.

Som vanligt så kommer jag försöka se så mycket som man hinner, tittade lite snabbt på listan och såg att hl2 åter ska spelas vilket tenderar vara underhållande. Ska även bli intressant att se de nya spelen köttas sönder , tex Kena och deathloop (vilket jag visserligen redan sett lite utav) .

Skrivet av Najkan:

Tycker det här är himla roligt. Lite mer kul förr när det var mer cringe o mindre. Det enda bra jag ser med att det är större är pengarna det drar in.

Visst, det hade så mycket mer charm när det var mindre. Dock har produktionen blivit så galet mycket bättre, så man får väl ta det negativa med det positiva då det blivit bättre på så många plan.

Lyckades inte hitta Punchy denna gång (var väl inte med i den senaste heller?) vilket jag tycker är lite trist då det är en favoritrunner som brukar vara underhållande.

NuZ
Testpilot

Ett av årets höjdpunkter!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har kollat för mycket på all drama som är där. Dom som anordnar GFQ är väldigt mycket för PK. Du som runner kan bli bannad för att du säger "fuck" en gång.
Även om dom säger att alla pengar går till X ställe så har dom inte fel men dom som annordnar får en massa pengar av det företaget för att dom ska välja det företaget.

Jag gillar det dom gör och att spel kommer mer i positiv ljus med AGDQ/SGDQ men har själv slutat kolla om det inte är något spel jag gillar.
Annars kollar jag på ESA (European Speedrunning Assembly) som är mer eller mindre samma grej fast i Europa och inte lika mycket drama.

Medlem

GDQ känns så himla stelt nuförtiden, och extra tråkigt när allt är remote. Sen förstår jag inte varför de petar in rollspel etc som tar typ 8 timmar att spela igenom? Vem orkar sitta och titta på det?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

GDQ känns så himla stelt nuförtiden, och extra tråkigt när allt är remote. Sen förstår jag inte varför de petar in rollspel etc som tar typ 8 timmar att spela igenom? Vem orkar sitta och titta på det?

Dom kör väl sånt när det inte är amerikansk prime time antar jag.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

GDQ känns så himla stelt nuförtiden, och extra tråkigt när allt är remote. Sen förstår jag inte varför de petar in rollspel etc som tar typ 8 timmar att spela igenom? Vem orkar sitta och titta på det?

Det är väl dock knappt några 3+ timmar spel längre? I de första upplagorna så var det betydligt vanligare känns det som. Min gissning är att de helst vill undvika spel som är 3+ timmar, och då hellre satsar på att få in två titlar under denna period. Just för att det inte ska gå stiltje när det tex är en contra run (som visserligen var satt på en sista tid runt 02 våran tid) på typ 8 timmar.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Dom kör väl sånt när det inte är amerikansk prime time antar jag.

Ja, tyvärr är schemat oftast väldigt fokuserat på USA, trots att de har publik från hela världen :/

nxo
Medlem

Brukar alltid missa dom spel jag vill se pga tidsskillnaden, dvs mitt i natten och man ska upp och jobba.. :/

Medlem

Punchy var visst med denna gång, spelar snart "Chicory: A colorful tale". Inget spel jag direkt känner igen, men det lär bli underhållande med Punchy vid rodret.

Medlem

Om ni missat något så går det alltid att titta tillbaka, denna lista uppdateras allt eftersom.
https://www.reddit.com/r/speedrun/comments/rzmh6m/agdq_vod_th...

1
Skriv svar