Hitman Trilogy släpps nästa vecka, kommer samtidigt till Game Pass

Robot
Hitman Trilogy släpps nästa vecka, kommer samtidigt till Game Pass

Hitman 3 gör samtidigt Steam-debut.

#hitman-3


NuZ
Testpilot

Nice!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Yes! Äntligen till Steam!

Medlem
Skrivet av Gorppet:

Yes! Äntligen till Steam!

Håller med, för då emulerar man bara spelet, efter att ha hissat piratseglen..

Däremot är jag lite kluven. Har alltid gillat Hitman, speciellt Silent assasin som var ett mästerverk. Ända sedan 2003 har jag sagt att man skall göra en remake på det spelet.

För övrigt har spelserien varit ute på glid. När man släppte spelet som episoder så svajade det till rejält. Och ännu har man inte kommit tillbaka.

De som köpt episoderna måste alltså köpa spelet ännu en gång om man vill ha trilogin?! Låter ju ologiskt. Näe känns som man mjölkar spelarna..

Medlem

Har de nya spelen någon bakgrundsstory som de gamla, eller är det bara lönnmörderi för hela slanten?

Medlem

Trodde de skulle släppa remaster på de gamla Hitman spelen först

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Har de nya spelen någon bakgrundsstory som de gamla, eller är det bara lönnmörderi för hela slanten?

Dom nya Hitman spelen har en story som går igenom dom 3 spelen som en röd tråd.

Medlem
Skrivet av Loading:

Dom nya Hitman spelen har en story som går igenom dom 3 spelen som en röd tråd.

Nice, då kanske jag ska ta och ge trilogin en chans när den ändå dyker upp på gamepass Tack för infon!

Medlem

Jag har spelat alla tre Hitman spelen, men nu släpper de alltså alla tre spelen igen... i ett paket...? Ingenting nytt egentligen?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag har spelat alla tre Hitman spelen, men nu släpper de alltså alla tre spelen igen... i ett paket...? Ingenting nytt egentligen?

Inte för dig, kanske. Men för mig och många andra. Bara spelat Blood Money och alltid velat spela de nyaste spelen och nu får man göra det "gratis".


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Nice, har bara spelat ettan (av de nya alltså), så det blir välkommet till Game Pass.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Håller med, för då emulerar man bara spelet, efter att ha hissat piratseglen..

Däremot är jag lite kluven. Har alltid gillat Hitman, speciellt Silent assasin som var ett mästerverk. Ända sedan 2003 har jag sagt att man skall göra en remake på det spelet.

För övrigt har spelserien varit ute på glid. När man släppte spelet som episoder så svajade det till rejält. Och ännu har man inte kommit tillbaka.

De som köpt episoderna måste alltså köpa spelet ännu en gång om man vill ha trilogin?! Låter ju ologiskt. Näe känns som man mjölkar spelarna..

Eller så kan man ju skaffa sig ett jobb och faktiskt stötta spelen man vill ta del av och sluta se det som sin rättighet att få spela gratis. Ironiskt nog att den som inte vill betala för sig kommer med klagomål om spelserien och önskemål om remakes...

Har för övrigt spelat 3an på PS5an och dom har definitivt kommit tillbaka, och iom att jag redan ägde 1an och 2an så behövde man inte köpa dom igen för att spela dom episoderna i 3an.

Medlem

Trevligt! Blir lätt att prova via Game Pass!
Annars har det känts lockande, men som nån nämnde har Hitman-spelen varit uppchoppad i olika episoder, har man velat spela 2an med upphottad grafik, blev man tvungen att köpa 2an och deluxe av 3an eller nåt dlc-skit. Förvirrande om man inte läser på.

Medlem

Nåt ni inte nämnde är att Steam-versionen kommer har stöd för VR direkt, samt ray-tracing senare i höst.

Medlem

Jag måste sluta köpa spel om gamepass fortsätter såhär jag har ju redan köpt alla tre 😂 Dock inte spelat ännu men ser fram emot att göra det 😊

Medlem

Kör en prenumeration om VR funkar på gamepass versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Håkan:

Trevligt! Blir lätt att prova via Game Pass!
Annars har det känts lockande, men som nån nämnde har Hitman-spelen varit uppchoppad i olika episoder, har man velat spela 2an med upphottad grafik, blev man tvungen att köpa 2an och deluxe av 3an eller nåt dlc-skit. Förvirrande om man inte läser på.

Ja tur att det kommer till gamepass, synd bara att jag köpte 2an genom 3an nyligen. Men jag får iallafall spela igenom 1an igen fast med 3ans grafik.

Medlem

Jag undrar när min Hitman-dröm skall gå i upplevelse: en map som utspelar sig på en flygplats med ett tidsbegränsat target (neutralisera innan hen stiger ombord på planet)


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Någon som vet om alla addons, DLC, Access Pass eller vad de nu kallar de ingår ?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Jag måste sluta köpa spel om gamepass fortsätter såhär jag har ju redan köpt alla tre 😂 Dock inte spelat ännu men ser fram emot att göra det 😊

Jag har i princip inte köpt några spel sedan PC game pass lanserades, känns liksom som att man får det mesta ändå. 😅

Medlem
Skrivet av RaXha:

Jag har i princip inte köpt några spel sedan PC game pass lanserades, känns liksom som att man får det mesta ändå. 😅

Haha exakt så! Måste också lära mig att stå emot köpsuget nästan allt bra hamnar ju ändå på gamepass i slutändan 😆 Rea är svårast att stå emot haha! Dock inget emot denna utveckling 😁

Medlem

Äntligen till Steam, här skall lönnmördas!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Haha exakt så! Måste också lära mig att stå emot köpsuget nästan allt bra hamnar ju ändå på gamepass i slutändan 😆 Rea är svårast att stå emot haha! Dock inget emot denna utveckling 😁

Exakt, man får komma över sin FOMO bara.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nåt ni inte nämnde är att Steam-versionen kommer har stöd för VR direkt, samt ray-tracing senare i höst.

Så vitt jag kan se ska game pass-versionen vara identisk med Steam. Har du sett något om att RT och VR inte skulle komma till Game Pass?

Medlem

Man kan lugnt säga att Xbox Is On a Roll. När det kommer till nyheter dominerar Xbox just nu, så mycket positivitet.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Inte för dig, kanske. Men för mig och många andra. Bara spelat Blood Money och alltid velat spela de nyaste spelen och nu får man göra det "gratis".

Aa jo, det är kul för er, ni har då en del att se fram emot. Tyckte bara att det inte var värsta nyheten

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Om d ska göra nyheter varje gång några gamla spel adderas till en hyrtjänst blir d ju en del XD Tyvärr inte lika mkt spelnyheter där annars, inte ett spel bekräftat att spela under året från d bortsett från Grounded som ska lämna early acesss efter 2 år, dvs ingenting då d är 2 år gammalt. Helt tomt ända till slutet av året.

Förutom Redfall, Tunic, ARK 2 och Starfield. Och JA dem är exklusiva för Xbox.

Stalker 2, CrossFireX. Kommer först till Xbox.

Och då är det ett, kanske, 10 tal vi inte vet om.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nåt ni inte nämnde är att Steam-versionen kommer har stöd för VR direkt, samt ray-tracing senare i höst.

Undrade precis det här. Har hela paketet med alla tre spelens banor till PS5, men PSVR-versionen var kontrollmässigt inte helt lyckad och den låga upplösningen är svår att hantera när man vant sig vid bättre. Hoppas de gjort något åt kontrollerna också. Då kan det bli nödvändigt att köpa allt en gång till för mig.

Njuter fortfarande av att spela igenom de första H1-banorna i H3-motorn på PS5. Däremot tycker jag 7 deadly sins var... en konstig DLC jämfört med H1 och H2-DLCs. Inte min grej.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Undrade precis det här. Har hela paketet med alla tre spelens banor till PS5, men PSVR-versionen var kontrollmässigt inte helt lyckad och den låga upplösningen är svår att hantera när man vant sig vid bättre. Hoppas de gjort något åt kontrollerna också. Då kan det bli nödvändigt att köpa allt en gång till för mig.

Det ska vara full motion controller support på VR läget på PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Wow.

Jag skäms lite, ,men jag har aldrig spelat ett Hitman-spel (såvitt jag kan minnas). Bättre läge än nu lär väl aldrig finnas.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar