Frontiers strategispel i Warhammer: Age of Sigmar-världen försenas

Robot
Frontiers strategispel i Warhammer: Age of Sigmar-världen försenas
FM-guru
F.d. Sisyr
Citat:

Age of Sigmar-världen

Medlem

De gamla RTSen Shadow of the Horned och Dark Omen var mina gateways in i tyngre grejer. Det var starten. Sen upptäckte jag figurspelet.
Och det bar vidare till rollspelet och de skönlitterära böckerna och vidare till 40K.

Age of Sigmar... har aldrig visat någon sån inkörsport för mig. Vet bara att de finns typ olika realms. Och jag är bitter över att GW mördade världens bästa fantasyvärld för att skapa AoS...

Men är ändå beredd testa lite saker i den världen. Uppenbarligen år 2023...

Medlem
Skrivet av Evilof:

De gamla RTSen Shadow of the Horned och Dark Omen var mina gateways in i tyngre grejer. Det var starten. Sen upptäckte jag figurspelet.
Och det bar vidare till rollspelet och de skönlitterära böckerna och vidare till 40K.

Age of Sigmar... har aldrig visat någon sån inkörsport för mig. Vet bara att de finns typ olika realms. Och jag är bitter över att GW mördade världens bästa fantasyvärld för att skapa AoS...

Men är ändå beredd testa lite saker i den världen. Uppenbarligen år 2023...

Det är faktiskt en bra och intressant setting nu för tiden. Problemet är en dålig launch och att de dödade Fantasy för det. Nu är jag lite biased eftersom att jag älskar high-fantasy, men AoS är på väg ut ur sin föregångares skugga.

1
Skriv svar