Sony öppnar begränsad Playstation 5-bokning i Europa

Robot
Sony öppnar begränsad Playstation 5-bokning i Europa

Börjar själva sälja PS5:or - men bara i sex länder (och tyvärr inte Sverige).

#nyhetstips


Medlem

Det är väl Nordisk Film som är Playstation-distributör i norden? Så det är inte konstigt om Sony inte säljer direkt till dom nordiska länderna.

Redaktör
Skrivet av Kazutoyo:

Det är väl Nordisk Film som är Playstation-distributör i norden? Så det är inte konstigt om Sony inte säljer direkt till dom nordiska länderna.

Nordisk film sköter Playstaiton här, ja. Men den säljs ju bara i ett fåtal europeiska länder än, och bara ett begränsat antal, så det kan ju vara bristen som ligger bakom också. Jag känner inte till hur ansvarsfördelningen för Playstation-försäljningen ser ut här.


signatur
Medlem

bättre att bara köpa en pc.

Medlem
Skrivet av Sille:

bättre att bara köpa en pc.

Visa mig gärna vart jag kan köpa en PC för under 6000 kronor vars prestanda är likvärdig en PS5:a.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Visa mig gärna vart jag kan köpa en PC för under 6000 kronor vars prestanda är likvärdig en PS5:a.

Går inte, bygger du en PC med begagnade delar + RTX 3060, ungefär likvärdig prestanda som PS5 kostar det väl ca 9-10 tusen.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Visa mig gärna vart jag kan köpa en PC för under 6000 kronor vars prestanda är likvärdig en PS5:a.

Du får ju betydligt mycket mer av en PC som väger upp skillnaden i kostnaden.

KoP
Medlem

Varför just Luxemburg? Bor väl knappt en halv miljon människor där? Iofs har dom begränsat antal maskiner att sälja så funkar det väl helt ok med ett land med få antal människor. Eller så har dom i Luxemburg inte fått in så många PS5'or i landet sedan tidigare. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför just Luxemburg? Bor väl knappt en halv miljon människor där? Iofs har dom begränsat antal maskiner att sälja så funkar det väl helt ok med ett land med få antal människor. Eller så har dom i Luxemburg inte fått in så många PS5'or i landet sedan tidigare. 🤔

Många internationella företag öppnar sitt Europakontor i Irland eller Luxemburg pga skattelättnader. Valve har sitt Europakontor i Luxemburg också, till exempel.

Medlem
Skrivet av Sille:

bättre att bara köpa en pc.

Bättre att bara köpa en gameboy istället

Medlem

Bättre att bara köpa ett block och några kritor istället.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Visa mig gärna vart jag kan köpa en PC för under 6000 kronor vars prestanda är likvärdig en PS5:a.

Jag skulle normalt sätt helt hålla med dig i ditt resonemang men eftersom det knappt går att få tag i konsolen så förstår jag ändå argumentet för att köpa en PC istället som är mer tillgänglig och du får även ett större spelutbud och kan använda den till så mycket annat på en gång.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Bättre att bara köpa ett block och några kritor istället.

Annars finns det ju gratis kottar i skogen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

lär nog köpa en ps5 när det kommer en slim xd.

Håller tummarna att ni får tag på en, har både XBSX och PS5; och det är ett sådant kliv uppåt på alla sätt och vis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hade väldigt tur och otur samtidigt. Fick tag på en PS5 när webhallen erbjöd medlemmar en förbokning i december. Tyvärr verkar jag fått ett måndags exemplar då alla spel buggar för mig.

Texturer flimrar och det är pop in typ 1 meter framför kameran. Till och med i Ratchet and Clank: Rift Apart så ser man pop in direkt framför gubben. Skuggor målas in långsamt på väggar m.m.

Jag är så sur. Får tag på en PS5:a och så har den grafik problem


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

lär nog köpa en ps5 när det kommer en slim xd.

Släpper de en slim lär den brinna upp eller också går spelen i 20fps.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag hade väldigt tur och otur samtidigt. Fick tag på en PS5 när webhallen erbjöd medlemmar en förbokning i december. Tyvärr verkar jag fått ett måndags exemplar då alla spel buggar för mig.

Texturer flimrar och det är pop in typ 1 meter framför kameran. Till och med i Ratchet and Clank: Rift Apart så ser man pop in direkt framför gubben. Skuggor målas in långsamt på väggar m.m.

Jag är så sur. Får tag på en PS5:a och så har den grafik problem

Sälj den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Visa mig gärna vart jag kan köpa en PC för under 6000 kronor vars prestanda är likvärdig en PS5:a.

och var hittar du din ps5 för under 6000kr ?, den billigaste jag hittar är 9339kr hos
https://techlagret.se/products/sony-playstation-ps5-disc-edit...
lätt att bygga en bättre dator under det priset.

Medlem
Skrivet av Sille:

och var hittar du din ps5 för under 6000kr ?, den billigaste jag hittar är 9339kr hos
https://techlagret.se/products/sony-playstation-ps5-disc-edit...
lätt att bygga en bättre dator under det priset.

Min poäng var mer att det är bättre att ha lite is i magen och vänta tills man får tag i en till normalpris. En dator med ett RTX-kort kostar idag minst dubbelt så mycket som ett PS5, men om man har pengar att bränna så visst, då är det en väl ett alternativ.

Medlem
Skrivet av Sille:

och var hittar du din ps5 för under 6000kr ?, den billigaste jag hittar är 9339kr hos
https://techlagret.se/products/sony-playstation-ps5-disc-edit...
lätt att bygga en bättre dator under det priset.

Någon som handlat från dem och vet om de är trustworthy? Hemsidan ser lite shady ut.

Medlem
Skrivet av lonian:

Sälj den.

Nyttja garantin. Säljer man en defekt ps5 går man nog back, om man inte försöker lura någon och skiter i att nämna att den är defekt.

1
Skriv svar