Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin får ännu en bisarr trailer

Robot
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin får ännu en bisarr trailer
Medlem

Vet inte vad jag ska tro om det här än, ska bli intressant att läsa recensionerna när det släpps.

Medlem

"Perfection" som Andrea Rhodea skulle ha sagt.

Medlem

Ska bli sjukt intressant att se va de här är för något egentligen!

Medlem

På min lista av spel jag ser mest fram emot i år håller verkligen tummarna att det ska gå hela vägen!

Medlem

Det här ser ut som något jag hade ansett vara svincoolt när jag va 13 år. Dialogen i även denna trailer är ju fruktansvärd "Fighting is what i live for!" förra trailern va det en enda barrage av "i HATE chaos!". Fattas bara "Linkin Park - In The End" i soundtracket.

Förstår inte vem som är target audience för detta spel haha

Medlem

Har aldrig spelat ett FF spel och denna trailer fick mig inte direkt att sukta efter det heller.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Har aldrig spelat ett FF spel och denna trailer fick mig inte direkt att sukta efter det heller.

Jag skulle inte påstå att detta spelet representerar vad Final Fantasy tidigare varit dock. Kanske lite åt FFXV hållet men alla tidigare FF spel är helt annorlunda än detta.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Förra gången en japansk speljätte fick för sig att lämna över tyglarna för en anrik spelserie till Team Ninja fick vi Metroid: Other M. Jag är oförsiktigt skeptisk till detta.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Hahaha. Vad jag förstått så är spelet faktiskt ganska kul men ju mer jag ser av deras trailers ju värre verkar det vara. Jag tror nog jag hade haft roligt i det men designen, grafiken, skådespelet och trailers i sig själva ser verkligen inte ur som något för mig. Ser inget Final Fantasy i det.
Jag hade inte haft något emot att testa det oavsett.

Skrivet av Loevet:

Förra gången en japansk speljätte fick för sig att lämna över tyglarna för en anrik spelserie till Team Ninja fick vi Metroid: Other M. Jag är oförsiktigt skeptisk till detta.

Ibland känns det som jag är den enda som faktiskt genuint tyckte om Other M... Visst, fanns kanske några ifrågasättbara moment men hade asroligt när jag spelade genom det.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Luciphear:

Hahaha. Vad jag förstått så är spelet faktiskt ganska kul men ju mer jag ser av deras trailers ju värre verkar det vara. Jag tror nog jag hade haft roligt i det men designen, grafiken, skådespelet och trailers i sig själva ser verkligen inte ur som något för mig. Ser inget Final Fantasy i det.
Jag hade inte haft något emot att testa det oavsett.

Ibland känns det som jag är den enda som faktiskt genuint tyckte om Other M... Visst, fanns kanske några ifrågasättbara moment men hade asroligt när jag spelade genom det.

Ja alltså spelmekaniskt kan det säkert blir solitt, Other M var ju till största delen bra spelmekaniskt (med undantag för att motion controls blev jävligt ansträngande mot bossar), men storymässigt var det stolpe ut utan att ens vara i närheten av nätet.

Stranger of Paradise ser rätt sopigt ut sett till design, röstskådespeleri och atmosfär. Tvivlar också på att det kommer kännas som en nytolkning av ettan. FFVII Remake ändrar på en hel del i originalet, men är ändå en nytolkning av spelets essens. Har gärna fel om Stranger of Paradise, men misstänker att jag inte kommer ha det


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Kanske det närmaste Nioh 3 vi kommer att komma.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Ja alltså spelmekaniskt kan det säkert blir solitt, Other M var ju till största delen bra spelmekaniskt (med undantag för att motion controls blev jävligt ansträngande mot bossar), men storymässigt var det stolpe ut utan att ens vara i närheten av nätet.

Stranger of Paradise ser rätt sopigt ut sett till design, röstskådespeleri och atmosfär. Tvivlar också på att det kommer kännas som en nytolkning av ettan. FFVII Remake ändrar på en hel del i originalet, men är ändå en nytolkning av spelets essens. Har gärna fel om Stranger of Paradise, men misstänker att jag inte kommer ha det

Storyn var inte mycket att hurra över, det håller jag med om. Jag uppskattar att de försöker ge Samus lite av en personlighet men det blev lite väl krystat.
Vänta lite, är detta menat att vara en nytolkning av Final Fantasy 1?!

Medlem

Antingen finns de ett Demo eller så va de en Beta, men jag har hur som helst spelat det och blev klart positivt inställd till "gameplay". Kändes som en version av "actionrollspels-devil-may-cry" lätt att komma igång med men lång väg till att bli bäst på.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Luciphear:

Storyn var inte mycket att hurra över, det håller jag med om. Jag uppskattar att de försöker ge Samus lite av en personlighet men det blev lite väl krystat.
Vänta lite, är detta menat att vara en nytolkning av Final Fantasy 1?!

Ja det kan ses som en alternativ återberättelse av händelserna i ettan, men det verkar vara en ganska löst hållen återberättelse. Du hör ju i trailern att de pratar om "warriors of light", centralt för berättelsen i ettan. Garland nämns också i trailern, en karaktär från ettan.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Ja det kan ses som en alternativ återberättelse av händelserna i ettan, men det verkar vara en ganska löst hållen återberättelse. Du hör ju i trailern att de pratar om "warriors of light", centralt för berättelsen i ettan. Garland nämns också i trailern, en karaktär från ettan.

Jag antog att det bara var referenser då Final Fantasy gillar att återanvända många namn på karaktärer och andra saker och ting genom spelen. FFXIV gör det till en extrem nivå men lite i samma stuk.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Luciphear:

Jag antog att det bara var referenser då Final Fantasy gillar att återanvända många namn på karaktärer och andra saker och ting genom spelen. FFXIV gör det till en extrem nivå men lite i samma stuk.

Ja det har du ju helt rätt i, att använda namn, monster, musik, vapen, platser mm från tidigare spel är standardformalia i FF-serien. Men med Stranger of Paradise gissar jag att de försöker få in en spelpublik i FF-varumärket som inte kan ta till sig ett JRPG.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Dischange:

https://youtu.be/9C3UkIQcR9g

Kanske det närmaste Nioh 3 vi kommer att komma.

Det där såg ju ändå rätt bra ut. Jag kommer nog att hålla ett öga på detta. Mycket Nioh inspirerat.

1
Skriv svar