Spana in gameplay-prototyp från nedlagda Star Wars 1313

Robot
Spana in gameplay-prototyp från nedlagda Star Wars 1313

Som vi saknar det vi aldrig fick.

#star-wars-1313


Medlem

Synd att vi inte fick detta, hade vart kul med lite mer star wars som inte har fokus på jedi/sith.
Spelar fortfarande bounty hunter från gamecube/ps2 eran då och då

Medlem

Kändes väldigt QTE.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag hoppas fortfarande på att vi en dag får ett nytt "skitigare/smutsigare" spel i Star Wars-universumet där man inte spelar enbart som en jedi


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Gameplayet såg väldigt oinspirerat ut. Allt för scriptat och nästintill quick-time-event känsla på det mesta. Antar att de hade fyllt ut det hela med lite tredjepersons pew-pew... men hade nog inte varit något speciellt.

Medlem

Luktar lite Uncharted i Star Wars universum, hade verkligen kunnat bli bra.
Att återuppliva detta projekt (eller starta ett liknande) där man spelar som en Mandalorian vore ju hur smart som helst, med tanke på hypen kring serierna.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Är det bara jag eller känns det väldigt Jedi: Fallen Order fast med prisjägare? Jag hade nog tyckt att det var jäkligt mysigt pga. settingen men gameplayet ser ju faktiskt ganska oinspirerat ut. Den klassiska "jaga efter person som scriptat kastar lådor och andra hinder framför en så att man måste parkoura lite" är ju rätt uttjatat, haha.
Hade ändå varit trevligt dock som sagt, men mer pga. setting. Precis som Fallen Order var trevligt pga. setting.

Medlem

fan det såg inte helt fel ut.. synd det las ner

Medlem

Gameplay såg ju inte jätteintressant ut då det fortfarande var i tidigt skede, men setting däremot! Hade verkligen inte tackat nej till ett SW-spel som utspelar sig enbart på Coruscant.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Gameplayet såg väldigt oinspirerat ut. Allt för scriptat och nästintill quick-time-event känsla på det mesta. Antar att de hade fyllt ut det hela med lite tredjepersons pew-pew... men hade nog inte varit något speciellt.

Fast det står att det är en prototyp, så kanske var mer ett proof of concept.

Medlem

Hade det släppts idag skulle tiden verkligen sprungit ifrån det. Oerhört stelt och oinspirerat gameplay. För 5-10 år sedan hade det nog varit bra.

Medlem

Jag får nästan förutsätta att detta var någon sorts tutorial eller så, det ser lite ut som det. Typ starten av spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker att det är tråkigt att 1313 lades ner, men bra mycket tråkigare att även Project Ragtag lades ner, hade verkligen stora förhoppningar på det spelet.

Håller för övrigt på med att spela Jedi Knight: Jedi Academy igen för första gången på över 10 år. Fortfarande ett riktigt bra spel!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:

Jag får nästan förutsätta att detta var någon sorts tutorial eller så, det ser lite ut som det. Typ starten av spelet.

Min tanke med. Tutorial för kontroller, mer eller mindre.

Medlem

Nu när Respawn verkar ha 3 olika Stars Wars projekt på gång så får man väl hoppas att någon är åt detta håll.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Gameplayet såg väldigt oinspirerat ut. Allt för scriptat och nästintill quick-time-event känsla på det mesta. Antar att de hade fyllt ut det hela med lite tredjepersons pew-pew... men hade nog inte varit något speciellt.

Väldigt tidigt koncept av spelet, långt innan utvecklingen drar igång på alvar. Sen är det ett tag sen spelet vart nedlagt, så gameplay iden var nog rätt förtiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Väldigt tidigt koncept av spelet, långt innan utvecklingen drar igång på alvar. Sen är det ett tag sen spelet vart nedlagt, så gameplay iden var nog rätt förtiden.

Självklart är det otroligt tidigt i utvecklingen. Men en sån här prototyp är ju just till för att hitta gameplayet, se om det är kul och har potential. Det såg väldigt oinspirerat ut på den fronten, var allt jag menade.

Medlem

Perkele salt i såren..

Detta hade blivit jäkligt coolt tror jag. Uncharted meets Star Wars.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar