It Takes Two ska göras till film och/eller tv-serie

Robot
It Takes Two ska göras till film och/eller tv-serie

Kan fjolårets favoritspel även bli en filmfavorit?

#Hazelight, #It-takes-two


Medlem

Häftigt! Det blir nog väl.

Är det här det första indiespelet som får egen film/serie? Eller räknas Hazelight som en indiestudie?

Jag trodde först att Fares skulle va med skriva manus/regissera, då han har filmbakgrunden.

Han kanske är med på något hörn iaf?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Gör en switch-version också, snälla!

Skrivet av Hanzo:

Häftigt! Det blir nog väl.

Är det här det första indiespelet som får egen film/serie? Eller räknas Hazelight som en indiestudie?

Jag trodde först att Fares skulle va med skriva manus/regissera, då han har filmbakgrunden.

Han kanske är med på något hörn iaf?

Nä, det är väl EA-flagg på Hazelight.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Häftigt! Det blir nog väl.

Är det här det första indiespelet som får egen film/serie? Eller räknas Hazelight som en indiestudie?

Jag trodde först att Fares skulle va med skriva manus/regissera, då han har filmbakgrunden.

Han kanske är med på något hörn iaf?

Skrivet av hannes.theorell:

Nä, det är väl EA-flagg på Hazelight.

Hazelight är en indiestudio men EA är utgivare till de senaste spelen.

Medlem

Uppenbarligen har EA någon sorts "hållhake", det är ett tråkigt ordval ja, men EA betalade hela kalaset som jag förstår det och därför kommer också iaf flera spel att vara EA spel från hazelight. OCH troligen, om det blir något uppköp av studion så blir det EA som köper, om det nu blir så... (det kommer nog bara ske om de gör spel som "kan" sälja mer, till en större massa).

Folk snackade om att Titan Fall-studion var så självständiga balbbalablabala, sedan köpte EA studion, det var också EA pengar från början, där fanns det massa hållhakar med så klart.

Det är ganska självklart, i alla fall för mig, att EA inte går in med massa pengar bara för att låta släppa ett par spel bara och sedan dra sig ur, men visst, jag har kanske helt fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det hade varit ballt om Fares regiserade men det kommer ju att ta tid från spelskapandet så det är rimligt om han skippar det. Om det blir en serie så hade det varit kul om han regiserade något enstaka avsnitt iallafall.

Medlem

Hoppas den vinner en Oscar och Josef dyker upp på scenen för sitt tack-tal.

Medlem

Storyn var den svagaste delen av It Takes Two så jag skippar gärna detta. Storyn var precis vad jag hade väntat mig från start till slut, och karaktärerna var långt ifrån karismatiska. Men gameplay- och miljömässigt var spelet genialt.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Storyn var den svagaste delen av It Takes Two så jag skippar gärna detta. Storyn var precis vad jag hade väntat mig från start till slut, och karaktärerna var långt ifrån karismatiska. Men gameplay- och miljömässigt var spelet genialt.

Jag och grabben håller på att spela igenom det nu.

Min åsikt är att spelet är nytänkande, väldigt många moment som man aldrig sett tidigare osv, men känslan är snarare att spelet är för långt. Vi började genomspelning för säkert 6 månader sedan, och självklart har det blivit långa pauser emellanåt, uppenbarligen. Men varje gång det känns som man är nära mållinjen så dyker nästa spelvärld upp, nästan så man har glömt halva spelet redan för att det är så långt.

Jag får tjata på grabben för att vi ska fortsätta spela det nästan. Vet inte om det är ett problem eller ett ickeproblem, eller känns det långt för att man har dragit ut på det?

Medlem
Skrivet av saigon:

Jag och grabben håller på att spela igenom det nu.

Min åsikt är att spelet är nytänkande, väldigt många moment som man aldrig sett tidigare osv, men känslan är snarare att spelet är för långt. Vi började genomspelning för säkert 6 månader sedan, och självklart har det blivit långa pauser emellanåt, uppenbarligen. Men varje gång det känns som man är nära mållinjen så dyker nästa spelvärld upp, nästan så man har glömt halva spelet redan för att det är så långt.

Jag får tjata på grabben för att vi ska fortsätta spela det nästan. Vet inte om det är ett problem eller ett ickeproblem, eller känns det långt för att man har dragit ut på det?

Jag och brorsan hade inga såna problem faktiskt. Vi klarade spelet på två sessioner över en helg. Spelet är väl ca 10-12h beroende på hur mycket man leker runt med miljöerna, vilket jag inte tycker är farligt långt.

It Takes Two blir nog en perfekt serie eller film, stor potential där. Men den måste ju stå ut på nått sätt från allt annat animerat.

Medlem

Min största kritik mot spelet är nog karaktärerna och de beslut de tar, så hoppas på nya författare i så fall. Men kan väl bli kul.

Skrivet av saigon:

Jag får tjata på grabben för att vi ska fortsätta spela det nästan. Vet inte om det är ett problem eller ett ickeproblem, eller känns det långt för att man har dragit ut på det?

Jag tycker inte att det är för långt. Banorna varierar så pass mycket och man hinner inte bli less innan en ny värld dyker upp. Hade även tid med minispel på sidan av. Ett parti schack t.ex.

Däremot har jag spelat med en annan vuxen och hon har tagit initiativ till spelande. Så det har blivit några kvällar nån timme här och där. Försöker nu hitta ersättare, liknande spel som är lika vänliga mot nya spelare.

1
Skriv svar