Bam! Årets första Nintendo Direct går av stapeln onsdag kvälll

Robot
Bam! Årets första Nintendo Direct går av stapeln onsdag kvälll
Inaktiv

Precis när jag postade om detta i spelsnack så dök det upp här

Inaktiv

Jag tror inte att vi kommer få veta vad nästa Zelda spel heter riktigt än. Tror att Nintendo kommer vänta med det till E3.
Men det finns nog mycket annat smått och gott som kan visas.

Splatoon 3 bland annat lär ju visas upp.

Det går ju rykten om Mario Kart 9 och om det stämmer så lär vi också få vänta till E3 innan vi får veta mer om det eftersom det inte borde vara ett spel som kommer till Switch.

Medlem

Hoppas dom visar upp Arkham spelen. Eller säger att dom kommer.

Medlem
Medlem

Hoppas på ny Xenoblade.

Medlem

Breath of the Wild 2, eller vad de nu kommer döpa det till, lär ju inte släppas första halvåret så speciellt mycket från det lär vi inte få se. Men de kanske avslutar med en skräll och ger oss lite gameplay och titel. Det är egentligen allt jag vill se. Men tror det kommer till eget event runt E3 så håller förväntningarna låga. Lär titta imorgon i alla fall, om jag inte är för däckad av min tredje dos.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Breath of the Wild 2, eller vad de nu kommer döpa det till, lär ju inte släppas första halvåret så speciellt mycket från det lär vi inte få se. Men de kanske avslutar med en skräll och ger oss lite gameplay och titel. Det är egentligen allt jag vill se. Men tror det kommer till eget event runt E3 så håller förväntningarna låga. Lär titta imorgon i alla fall, om jag inte är för däckad av min tredje dos.

Hoppas du klarar dig från att bli däckad, jag blev sjuk av första dosen, andra och tredje var något snällare.

Medlem

De kommer förmodligen visa från titlar som släpps i närtid. Till exempel Triangle Strategy och Rune Factory 5. Men hoppas på ett nytt Xenoblade och en remaster på Xenoblade X

Medlem
Skrivet av lasselason:

Hoppas du klarar dig från att bli däckad, jag blev sjuk av första dosen, andra och tredje var något snällare.

Tack! Klarade mig fint både första och andra dosen men hört vissa som "åkt dit" på tredje så är nervös.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tack! Klarade mig fint både första och andra dosen men hört vissa som "åkt dit" på tredje så är nervös.

Håller tummarna här!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Håller tummarna här!

Danke <3

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag tror inte att vi kommer få veta vad nästa Zelda spel heter riktigt än. Tror att Nintendo kommer vänta med det till E3.
Men det finns nog mycket annat smått och gott som kan visas.

Splatoon 3 bland annat lär ju visas upp.

Det går ju rykten om Mario Kart 9 och om det stämmer så lär vi också få vänta till E3 innan vi får veta mer om det eftersom det inte borde vara ett spel som kommer till Switch.

Jag tror faktiskt att angående BOTW2, att de kan göra ett avslöjande som "Comes later this year" eller något och sen får vi namn och specifikt datum på E3. Tänker på att det verkar ha läckt att spelet ska släppas i år. MK9 tror jag inte avslöjas förrän all info om Zelda har släppts.

Men tror inte vi kommer få något nytt direkt imorgon, allt vi vet kommer säkert presenteras lite mer dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror faktiskt att angående BOTW2, att de kan göra ett avslöjande som "Comes later this year" eller något och sen får vi namn och specifikt datum på E3. Tänker på att det verkar ha läckt att spelet ska släppas i år. MK9 tror jag inte avslöjas förrän all info om Zelda har släppts.

Men tror inte vi kommer få något nytt direkt imorgon, allt vi vet kommer säkert presenteras lite mer dock.

Jo, och en hel del nya indie spel säkert för att fylla ut med.

Sen kommer min tanke just nu på varför det är väldigt dött när det kommer till spel just nu (kan också bero på pandemin) känns ju som att Nintendo håller på med en ny konsol för att istället satsa på att fler spel ska komma till den.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jo, och en hel del nya indie spel säkert för att fylla ut med.

Sen kommer min tanke just nu på varför det är väldigt dött när det kommer till spel just nu (kan också bero på pandemin) känns ju som att Nintendo håller på med en ny konsol för att istället satsa på att fler spel ska komma till den.

Jo jag tror att Metroid Prime 4 blir svansångs-spelet och mellan det har vi ju Zelda, sen lite andra mindre spel. Men N tittar nog bortom Switch nu.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill se nya Metroid/Zelda

Medlem
Skrivet av lasselason:

Fire Emblem!

Jag verkligen ÄLSKADE Path of Radiance och Radiant Dawn men tyckte Three Houses inte var i närheten av att vara ett spel av samma klass. Kanske har jag fel. Men hade varit kul att se ett Fire Emblem med Ike igen.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jag verkligen ÄLSKADE Path of Radiance och Radiant Dawn men tyckte Three Houses inte var i närheten av att vara ett spel av samma klass. Kanske har jag fel. Men hade varit kul att se ett Fire Emblem med Ike igen.

Tycker inte du har fel alls, det är din åsikt😊 Jag har faktiskt bara kört Three Houses så jag kan inte jämföra med de tidigare spelen men jag tyckte att T.Houses var jättebra! Hoppas på ett nytt F.Emblem i Directen imorgon.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror faktiskt att angående BOTW2, att de kan göra ett avslöjande som "Comes later this year" eller något och sen får vi namn och specifikt datum på E3. Tänker på att det verkar ha läckt att spelet ska släppas i år. MK9 tror jag inte avslöjas förrän all info om Zelda har släppts.

Men tror inte vi kommer få något nytt direkt imorgon, allt vi vet kommer säkert presenteras lite mer dock.

Ja, de kommer säkerligen bekräfta 2022-släpp för konsumenter då de bedyrade för investerare för bara några dagar sedan att det ska göra det. Men tror inte spelet får något större fokus eller titel-avslöjande för den sakens skull. MK9 har nyss "avslöjats" så det är ju långt borta och inte aktuellt för denna direct.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo jag tror att Metroid Prime 4 blir svansångs-spelet och mellan det har vi ju Zelda, sen lite andra mindre spel. Men N tittar nog bortom Switch nu.

Metroid Prime 4 är säkert 2-3 år bort så det tror jag säkert kan stämma. Men jag tror inte de kommer stressa bort från sin Wii U-revansch som nu sålt bättre än Nintendo Wii och överge den inom kort. De lunkar nog på ett tag till. Men visst har de säkert börjat utvecklingen redan, det tar ju lång tid! Men de är ju inte lika angelägna som sist.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Metroid Prime 4 är säkert 2-3 år bort så det tror jag säkert kan stämma. Men jag tror inte de kommer stressa bort från sin Wii U-revansch som nu sålt bättre än Nintendo Wii och överge den inom kort. De lunkar nog på ett tag till. Men visst har de säkert börjat utvecklingen redan, det tar ju lång tid! Men de är ju inte lika angelägna som sist.

Det är svårt att veta med Nintendo.
De är duktiga på att överraska och man kan aldrig riktigt veta hur de har tänkt sig.
Det enda som jag försöker göra är att titta på tidigare mönster när det kommer till hur ofta de väljer att släppa spel med mera. Men man kan ändå aldrig riktigt veta med säkerhet.
Däremot så lär Nintendo ha hållit på att utveckla nästa konsol under en längre tid just nu, det borde ju ta ett tag att utveckla varje konsol.

Förutom ryktena kring Mario Kart 9 och att det ser ganska dött ut med nya speltitlar så kan jag nog ändå säga att en till anledning till att Nintendo snart skulle kunna släppa en ny konsol är att Playstation 5 och Xbox Series X/S finns ute nu.
Jag menar inte att Nintendo för första gången på 20 år ska försöka göra en konsol som är jämförbar med deras konkurrenters men jag tror att de ändå inte vill ligga för långt efter.
Eller?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag menar inte att Nintendo för första gången på 20 år ska försöka göra en konsol som är jämförbar med deras konkurrenters men jag tror att de ändå inte vill ligga för långt efter.
Eller?

Det är som du skriver svårt att veta med Nintendo, men "Switch 2" lär inte vara i paritet med varken PS5 eller XSX oavsett om den släpps imorgon eller om tre år. De spelar i en egen liga nu och bryr sig nog inte om konsolgeneration nu som de tidigare gjort. Ur led är tiden - och Nintendo. Det gör dem farliga - och oberäkneliga. Så min gissning är "just as good as yours" Men bristen på förstapartsspel beror nog mer på corona än att de ligger med ny konsol i pipelinen och låter sin nya kassako självdö i väntan på att den ska släppas. Att de redan imorgon (eller ja, tekniskt sett senare idag) håller sändning med spel som släpps inom närtid är väl just för att försäkra sin rekordpublik att det kommer spel till konsolen - och det inom "kort". I väntan på Breath of the Wild 2 då.

Håller med @anon_326145 @Gertzy Nintendo är kluriga och annorlunda och deras nuvarande position är nog deras bästa på dagens spelmarknad. Deras egna produktioner, Zelda, Mario etc är fantastiska. Men de kommer aldrig komma upp i de volymer som av toppspel som Xbox och PS har pga att de inte har lika många duktiga tredjepartstillverkare.

Inaktiv

Jo det viktiga för Nintendo är ju deras egna titlar.
Hade de inte haft något som sålde så skulle de heller inte ha kunnat gå sin egen väg.
Sen är det ju bra att de inte ligger för långt efter heller med deras maskiner.

Jag tror att om Switch istället hade varit som en bärbar Wii så hade vi säkert inte fått se spel som Crash Bandicoot N ’ Sane Trilogy, Spyro Trilogy eller GTA The Definitive Edition. Så även att Nintendo går sin egna väg så måste de ändå hålla koll på så att de inte ligger efter alldeles för mycket.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Det är som du skriver svårt att veta med Nintendo, men "Switch 2" lär inte vara i paritet med varken PS5 eller XSX oavsett om den släpps imorgon eller om tre år. De spelar i en egen liga nu och bryr sig nog inte om konsolgeneration nu som de tidigare gjort. Ur led är tiden - och Nintendo. Det gör dem farliga - och oberäkneliga. Så min gissning är "just as good as yours" Men bristen på förstapartsspel beror nog mer på corona än att de ligger med ny konsol i pipelinen och låter sin nya kassako självdö i väntan på att den ska släppas. Att de redan imorgon (eller ja, tekniskt sett senare idag) håller sändning med spel som släpps inom närtid är väl just för att försäkra sin rekordpublik att det kommer spel till konsolen - och det inom "kort". I väntan på Breath of the Wild 2 då.

Nintendo brukar ju lägga sig så de släpper sina konsoler någonstans i mitten av MS och Sonys generation. N har också en rätt tydlig plan med sina spel. De släpper inte mer än ett "större" spel per halvår och då fokuserar de just på det spelet månaderna innan. De spelen vi vet kommer, Bayonetta, Splatoon, Metroid, Zelda etc. de fyller ju upp några år framöver om de följer samma mall med ett per halvår. Sen släpper de ju mindre spel också förstås, men jag tror att spelutbudet för Switchen i princip är färdigställt fram till nästa konsol utannonseras. Med några till små överraskningar förstås.

Men vad som är så spännande med Nintendo är att man aldrig vet vad de pysslar med. Varken vad gällande spelsläpp eller kommande konsoler. Med MS och Sony så är ju alltid deras kommande hårdvara kraftfullare än den förra etc, sen följs det av några klassiska spelsläpp. Nu kanske detta ritas om i framtiden med tanke på att MS verkar försöka staka sig en egen bana med gamepass. Men historiskt så har alltid N var den som kan överraska, på gott och ont.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, och en hel del nya indie spel säkert för att fylla ut med.

Sen kommer min tanke just nu på varför det är väldigt dött när det kommer till spel just nu (kan också bero på pandemin) känns ju som att Nintendo håller på med en ny konsol för att istället satsa på att fler spel ska komma till den.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo jag tror att Metroid Prime 4 blir svansångs-spelet och mellan det har vi ju Zelda, sen lite andra mindre spel. Men N tittar nog bortom Switch nu.

Enligt Bowser är Nintendo Switch ungefär halvvägs genom sin livscykel. Givetvis har dem redan börjat med nästa generation men så länge switchen säljer som smör så kommer vi inte se en ny konsol på länge. Förutom då kanske någon slags "pro-variant".

https://www.vg247.com/nintendo-switch-halfway-life-cycle

Inaktiv
Skrivet av sumodl:

Enligt Bowser är Nintendo Switch ungefär halvvägs genom sin livscykel. Givetvis har dem redan börjat med nästa generation men så länge switchen säljer som smör så kommer vi inte se en ny konsol på länge. Förutom då kanske någon slags "pro-variant".

https://www.vg247.com/nintendo-switch-halfway-life-cycle

Jo men de har väl även sagt att de inte tänker släppa någon ”pro” om jag minns rätt.
En teori med det att Switch är halvvägs kan också vara att om en ”Switch 2” kommer så kommer Switch och Switch 2 säljas sida vid sida med varandra under de kommande åren. Precis som Switch och 3DS också såldes sida vid sida till en början.
Det skulle vara ett smart drag då många till en början säkert skulle tycka att en Switch 2 är för dyr. Så länge inte Nintendo även släpper två varianter, en med kassett och en billigare som är helt digital.

Det kommer hur som helst bli väldigt spännande att se.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo men de har väl även sagt att de inte tänker släppa någon ”pro” om jag minns rätt.
En teori med det att Switch är halvvägs kan också vara att om en ”Switch 2” kommer så kommer Switch och Switch 2 säljas sida vid sida med varandra under de kommande åren. Precis som Switch och 3DS också såldes sida vid sida till en början.
Det skulle vara ett smart drag då många till en början säkert skulle tycka att en Switch 2 är för dyr. Så länge inte Nintendo även släpper två varianter, en med kassett och en billigare som är helt digital.

Det kommer hur som helst bli väldigt spännande att se.

Jo, men de förnekade också 3DS XL bara några månader innan den släpptes Som sagt, det är svårt att veta vart man har Nintendo!
Så hoppas innerligt på en Pro-modell och sen uppföljare om kanske 3 år. Eller om nästa konsol blir bakåtkompatibel med nuvarande så en kan "bära med sig" nuvarande spelbibliotek och fortsätta och blanda gammalt med nytt!

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jo men de har väl även sagt att de inte tänker släppa någon ”pro” om jag minns rätt.
En teori med det att Switch är halvvägs kan också vara att om en ”Switch 2” kommer så kommer Switch och Switch 2 säljas sida vid sida med varandra under de kommande åren. Precis som Switch och 3DS också såldes sida vid sida till en början.
Det skulle vara ett smart drag då många till en början säkert skulle tycka att en Switch 2 är för dyr. Så länge inte Nintendo även släpper två varianter, en med kassett och en billigare som är helt digital.

Det kommer hur som helst bli väldigt spännande att se.

Jag funderar om de kommer fortsätta producera Switch Lit även när den nya kommande konsolen släpps? Typ börja marknadsföra den som deras handhållna enhet som komplement till nya. För gissningsvis kommer inte nya konsolen likna Switch, N kommer ju alltid med något nytt finurligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det man kan räkna med är att Nintendo inte kommer släppa en ny konsol en på en 4-5 år och vi vet även att den kommer ha hårdvara som är långt efter alla andra konsoler.

Switchen säljer ju skitbra, så finns ingen annledning för dem att stressa.

Nintendo har ju alltid kört sitt race. Vore dock najs om de kunde släppa en konsol som var lite närmare konkurrenternas hårdvara.

Skriv svar