Valves mästerliga Portal-spel på väg till Switch

Robot
Valves mästerliga Portal-spel på väg till Switch
Medlem

Kommer nog slå till. Förutsatt att de har okej bild samt stabila 60FPS men det borde den orka med.

Medlem

Grattis alla Switch-användare! Riktigt grymt spel.

Redaktör
Skrivet av Lilagröt:

Kommer nog slå till. Förutsatt att de har okej bild samt stabila 60FPS men det borde den orka med.

Bör kunna funka bra på Switch tycker jag.

Jag drog igenom Portal 2 med (då) 9-åriga sonen förra året, fortrfarande ett helt fantastiskt spel. Vem vet - Steam Deck kanske triggar Valve att göra Portal 3?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vem vet - Steam Deck kanske triggar Valve att göra Portal 3?

Hoppas kan man ju alltid. Känns som att Valve inte riktigt fokuserar på spel nuförtiden.

Portal, och speciellt Portal 2 är helt underbara spel. Bra pussel och riktigt bra dialog. Rekommenderar starkt!

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bör kunna funka bra på Switch tycker jag.

Jag drog igenom Portal 2 med (då) 9-åriga sonen förra året, fortrfarande ett helt fantastiskt spel. Vem vet - Steam Deck kanske triggar Valve att göra Portal 3?

Portal 3 har säkert existerat ett flertal gånger hos valve, det svåra för dom har väl varit att komma på hur dom ska toppa föregångaren, precis som med halflife 2.

Min unge hittade portal spelen och körde dessa en massa, och berättade för honom att jag minns hur jag körde dessa en massa innan han fanns, det gått lång tid!

Han har även har även sagt till mig att valve inte gör några 3'or.

Medlem

Kanonspel både det första och det andra. Nån som vet varför de inte finns på psn?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Hoppas kan man ju alltid. Känns som att Valve inte riktigt fokuserar på spel nuförtiden.

Portal 3 skulle vara underbart.

Valve håller på med ett beryktat spel till bla steam deck som har projektnamn Citadel.
Det ska utspela sig i Hl/Portal universumet.

Spelet ska fungera både på vanlig pc, steam deck och VR vad det ryktats om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske blir ett köp. Brukar iofs vara allergisk mot att sikta med handkontroll. Grymma spel oavsett!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Valve håller på med ett beryktat spel till bla steam deck som har projektnamn Citadel.
Det ska utspela sig i Hl/Portal universumet.

Spelet ska fungera både på vanlig pc, steam deck och VR vad det ryktats om.

Det hade jag helt missat. Mycket intressant! Synd att det bara blir PC/Steam Desk dock (om man ska tro ryktena)

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det hade jag helt missat. Mycket intressant! Synd att det bara blir PC/Steam Desk dock (om man ska tro ryktena)

Ryktena har gått fram och tillbaka. Först skulle det vara VR, sen lades det till även PC tror jag det var.
Men Steam Deck stora förbokningshype gjorde att man även lagt fokus på nån form av unik funktion för Steam Deck i spelet också.
Om spelet fortfarande har kvar VR-läget vet jag inte men det antas vara kvar iaf vad jag senast hört/läst vill jag minnas.

Teknik från Steam Deck ska även byggas på Valves nästa VR-headset "Deckard"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kommer nog slå till. Förutsatt att de har okej bild samt stabila 60FPS men det borde den orka med.

Tror det iaf lär rulla på lika OK som 360-versionen som jag äger

Medlem

Ni som vill ha något lika bra (bättre enligt mig) än Portal 2, spela The Talos Principle. Ett sann mästerverk som tar konceptet pussel-spel, till en ouppnåbar nivå.

1
Skriv svar