Lost Ark släpps i kväll - förladda nu
Japp, 12 minuter innan launch. Så om man tänker lite längre så inser man att de faktiskt var helt tysta och lät oss "bita på naglarna".
Det finns inte en chans att de kom på, 12 minuter innan launch, att de behöver X antal timmar extra på sig.
kan hända att dom visste det tidigare och inte sa något. jag föredrar att tro att dom jobbade på och hoppades dom skulle hinna in i det sista men till slut förstod att dom ej skulle hinna. =D
4 timmar längre ska det ta enligt deras beräkningar på facebook
Nja, 11 timmar gammalt inlägg som syftar på 4 timmar från 5 AM Pacific Time. Det är 9:46 AM PT nu.
4 timmar längre ska det ta enligt deras beräkningar på facebook
Hittar ingen post om att det ska ta ytterligare 4 timmar; bara att maintenance beräknas ta 4 timmar (14:00-18:00) - och sen ett senare inlägg att det tar längre tid än väntat.
Inte första gången ett mmo är försenat par timmar på launch dag kan lova kötiderna lär bli ännu värre idag pgr av det har gärna fel men ja., ska bli riktigt intressant och se vad det var som gjorde dom försenar launchen.12min innan launch måste vara super kritiskt.
Dom har ju en bunt med streamers som dom lovat betala för att streama idag
quod similis saporem blandeque coruscant
"While working to resolve these issues, we will add 3 days of Crystalline Aura to all players who log in to the game between launch and 9 AM PT [5 PM UTC] on 2/13 as a small thank you.
Keep checking for more updates!"
"While working to resolve these issues, we will add 3 days of Crystalline Aura to all players who log in to the game between launch and 9 AM PT [5 PM UTC] on 2/13 as a small thank you.
Keep checking for more updates!"
Man får väl försöka logga in i dagarna helt enkelt. Men verkar inte vara släppt än i alla fall.
Väntar nog 1 till 3 veckor. Sen har nog folket gått vidare. Presis som med new world.
Skillnaden här är väl att New World var ren dynga där det var fyllt med buggar och brist på innehåll. Lost Ark har funnits i flera år och har således flera års innehåll för västvärlden att gå igenom.
Skillnaden här är väl att New World var ren dynga där det var fyllt med buggar och brist på innehåll. Lost Ark har funnits i flera år och har således flera års innehåll för västvärlden att gå igenom.
This.
Tror jag läste någonstans att utvecklarna planerar att släppa uppdateringar ganska snabbt eftersom de inte vill ha flera olika versioner av spelet.
Ok! Noterat och allt sånt där.
Behöver du bete dig sådär? Det jag sa var relevant till spelsläppet och on-topic tycker jag ändå; delade bara min upplevelse likt många andra. Det var inte ett försök att kritisera spelet på så vis att jag tycker det är dåligt på något vis, försöker inte låta överlägsen med mitt "problem" heller.
https://twitter.com/playlostark/status/1492261029488652289
''All deployment issues have been resolved. Our new launch timing is 2:15pm PT / 10:15 PM UTC.
Thank you for your patience as we work out these final steps. We look forward to seeing you in Arkesia!''
https://twitter.com/playlostark/status/1492261029488652289
''All deployment issues have been resolved. Our new launch timing is 2:15pm PT / 10:15 PM UTC.
Thank you for your patience as we work out these final steps. We look forward to seeing you in Arkesia!''
We have received your reports that characters are missing, we are taking servers offline to get this resolved.
We apologize for the further delay, we’ll provide updates as soon as possible.
Det går bra nu
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Fz sluta ljug det är inte alls släppt! då hade man kunnat spela det lol
Spelet går ut på att försöka koppla upp sig mot en server. Så allt rullar på fint och enligt plan!
Hur gör dom när alla valt och skapat karaktärer på servarna och hypen dör ut och spelare slutar spela? De måste ju ha många servrar nu i början men om en månad lär ju spelarantalet störtdykt. Finns det risk att man då sitter på en server där det är en massa inaktiva konton? :S
Hur gör dom när alla valt och skapat karaktärer på servarna och hypen dör ut och spelare slutar spela? De måste ju ha många servrar nu i början men om en månad lär ju spelarantalet störtdykt. Finns det risk att man då sitter på en server där det är en massa inaktiva konton? :S
Mergear nog servrarna om det uppstår
The King is Back
vad ogillar du då ? det är ju ändå ett gratisspel så man får ha det i åtanke.
Många grejer så vet knappt var jag ska börja eller om jag ens orkar förmedla allt i text. Men korta versionen:
- Spelet spelas alldeles för annorlunda mot för vanliga ARPGs. När vissa klasser har över 16 abilities på en hotbar där samtliga endast gör damage och alla har cooldowns kallar jag det korkad design. Har skrivit det i andra trådar men Lost Ark känns som rulla pannan över tangentbordet och stirra på cooldowns som tickar ned i hotbaren. En spelstil jag inte gillar ö.h.t. Och varför ska man ha 16 abilities för att göra damage? Visst, fine, alla klasser har inte så många på sin hotbar men principen är densamma, och när man ska hoppa in och ut ur stances som ger karaktären helt nya abilities så finner jag det bara drygt att spela. Utility skills är ganska ovanligt. Nästan allt handlar om damage. För att maximera skadan, tryck på den långa cooldownen först och jobba dig nedåt. Så jäkla tråkig spelstil.
- Långa, långa animationer till det mesta. Kanske ser häftigt ut första kvarten men sen är det bara uttjatat. Karaktären sitter konstant fast i långa animationer kombinerat med att det är cooldowns på ALLT (vänsterklicksattacken är obrukbar) vilket gör att spelet känns så jäkla clunky att spela.
- Har spelat alla klasser i min jakt på att hitta en klass jag gillar. Kan konstatera att jag ogillar alla spelets klasser och jag satt där till slut och försökte spela de klasser jag ogillade minst.
- Kör du Paladin så gör du ingen DPS relativt sett och man är egentligen bara där för att använda en av spelets enda två heals. Paladins har den bästa healen av de två och den healar 10% HP en gång i minuten, men fullspeccad får du ner den till en halv minut. Wow? Annars är det bara health potions som gäller rakt igenom, vilka också kan köpas med microtransactions.
- Microtransactions. Urk.
- Korten och pets som du får bonusar ifrån ska du helst köpa genom microtransactions som värsta Pokémon.
- Röster och skådespeleri är så cringe. Storyn är kass.
- Typiskt asiatiskt vibe över hela spelet (vilket ifs inte är så konstigt, men jag är inget fan). Avskyr animationer när man står i slutet av en dungeon eller PVP-fajt och viftar med armarna som en idiot. Final Fantasy XIV har också det där.
- Spring spring spring, dialog dialog dialog. När jag spelar ARPG vill jag in och slakta monster och bygga min gubbe, inte syssla med en massa annat strunt som tar tid. Nu kan man visserligen maxlevla en karaktär på en dag, men inget fan av endgame heller med begränsningar på hur många dungeons du kan köra per dag. Om jag minns rätt nu kunde man betala för att få köra fler rundor på en dag.
- Raid-fajter är skittråkiga med alldeles för mycket grafisk spam. Dessutom gör man som en enskild spelare egentligen ingen skillnad ändå utan det hade gått lika bra för de andra om du inte varit där.
- Ogillar också konkurrens om mobs och spawns. Bara irriterande i ett ARPG. Hela MMO-aspekten är för mig egentligen helt jäkla onödig i ett ARPG.
- Ett uppgraderingssystem (honing) där du kan misslyckas med uppgraderingar. Så irriterande. I endgame kan du exempelvis farma material i en hel vecka och sedan misslyckas med alla försök ändå. Men du kan ju alltid köpa fler försök för microtransactions (vet ej om detta är ändrat i västerländska versionen).
- Otroligt frustrerande PVP med stunlocks och överlag dålig balansering. Lägg till det jag sa om clunkiga attacker med långa animationer som låser karaktären.
- Daily quests. Jag hatar daily quests. Det är väl spel vi snackar om och inte ett jäkla dagtidsjobb? Missa dina dailies och du kommer känna att du halkar efter de som gjort sina.
Nu orkar jag inte skriva mer. Jag spelar hur som helst hellre Path of Exile, Last Epoch, Grim Dawn eller t.o.m. gamla Titan Quest. Gillar man MMO-aspekten finns det ju t.o.m. Mu Legend som jag inte finner direkt sämre än Lost Ark egentligen.
Frågan är snarare varför han spelade på både koreanska och ryska releasen. Den ryska släpptes långt senare, och om man inte gillar spelet, varför skulle man då spela det igen?
Därför att jag testade spelet tidigt i koreanska versionen, och gav det ett nytt försök ett par år senare på de ryska servrarna som hade lite bättre ping än de koreanska.