Diskutera - Beskriv ditt dröm-MMORPG!

Medlem

Kanske något i modern miljö, storstad, lite kusligt, lite övernaturligt men också grundat i realism och vardagligt. Stark story men möjlighet att skita i den och gå sin egna väg. Förstörbara miljöer. NPC som reagerar på vad som händer. Lika kul att spela solo som att driva stora företag och klaner.

Medlem

Orginal TSW i UE5 med riktiga animationer och ljud. Nothing more nothing less.

Medlem

Ett som är nedlagt, kanske?

Nej, men seriöst talat, jag vill inte missunna er som gillar MMORPGs, det är bara inte min grej alls.

Får vi dock bredda det till MMO*** så ser jag gärna ett modernt PlanetSide-liknande MMOFPS med galet bra flexibel serverinfrastruktur och design som skalar det hela intelligent så det alltid finns tung action på taktisk nivå om man så vill, men även strategi mellan befälhavare av olika klaner på de olika sidorna.

Saknar stora episka slagfält på främmande planeter med vågor av infanteri och tracers som flyger överallt, med dropships som sveper in i hetluften och dumpar soldar in i en bas strax efter bombarna precis tagit ut luftvärnet som fiendens ingenjörer nu frentetiskt försöker reparera, samtidigt som en ensam infiltratör funnit en sidoväg in i allt kaos och försiktigt arbetar sig fram till huvudgeneratorn för att spränga den i bitar.

Skrivet av Zepophan:

Ett färdigt Star Citizen, men i Star Wars universumet.

I know.. it's le impossible. Men drömma får man 😄

Precis. Själv skulle jag också blanda blanda tidsepoker. Till exempel Ebon Hawk och Millenniums Falcon samtidigt som Clone Wars era Venator som möter en Imperial Super Star Destroyer.

Medlem

Går inte in på detaljer, men VR + Haptic suite + 18 års gräns 😁

eld
Medlem

Den här tråden beskriver rätt bra varför det är så svårt att göra ett MMO som alla gillar 😅

Medlem

Conan Exiles (single-player) har nästan allt jag kan önska från ett spel. En värld att ströva i, friheten att bygga vad man vill, ett underliggande mysterium och ruiner efter utdöda civilisationer att utforska. Helt underbart!
Tänk att ha det i en värld som hela tiden byggdes vidare på av ett stort dev-team som bara brydde sig om användarupplevelsen och som bekostades genom månads sub. Byggandet kunde lära en hel del av Valheim (Iron Gate) och Minecraft (Mojang), världen kunde vara MYCKET större, men inget randomatiserat junk då det har lika många nackdelar som fördelar.

Poängen är att man faktiskt får upptäcka saker själv....är vildlivet för hårt i ett område är man inte redo att befinna sig där än. Det är inget som behöver förklaras med siffror på en karta. Konceptet skulle funka i vilken tids-era/värld som helst.

Medlem

1. Player driven economy where you can have your own shop.
2. ALL crafted and looted items have decay and can be destroyed.
3. Player cities and houses.
4. Classes can be mixed to make your own special class.
5. No level system.
6. Static quest, quest hubs. But players should also be able to create quests for each other, bounties, crafting, political, war etc.
7. Up to 75k players per server.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ett som är nedlagt, kanske?

Nej, men seriöst talat, jag vill inte missunna er som gillar MMORPGs, det är bara inte min grej alls.

Får vi dock bredda det till MMO*** så ser jag gärna ett modernt PlanetSide-liknande MMOFPS med galet bra flexibel serverinfrastruktur och design som skalar det hela intelligent så det alltid finns tung action på taktisk nivå om man så vill, men även strategi mellan befälhavare av olika klaner på de olika sidorna.

Saknar stora episka slagfält på främmande planeter med vågor av infanteri och tracers som flyger överallt, med dropships som sveper in i hetluften och dumpar soldar in i en bas strax efter bombarna precis tagit ut luftvärnet som fiendens ingenjörer nu frentetiskt försöker reparera, samtidigt som en ensam infiltratör funnit en sidoväg in i allt kaos och försiktigt arbetar sig fram till huvudgeneratorn för att spränga den i bitar.

Inget som säger att ett MMORPG inte kan vara i första person

Medlem

Skivvärlden (discworld). Stort, detaljerat.
Stark samhällskritik, ironi, färger.
Allt finns i den världen och man skulle slippa många gamla klyschor.
Varför inte vara ett troll, starkt men alla problem blir svårare, om der inte är väldigt kallt så kislet funkar bättre.

Ta värvning i cohen barbarens arme av pensionärer när karaktären blir äldre?

Eller kanske satsa på att bygga upp ett affärsemperium?

Spela med stort leende och upptäckarlust.
Får väl se vad dottern hittar på.

Eller ett nytt peka-klicka spel..

Medlem
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Precis. Själv skulle jag också blanda blanda tidsepoker. Till exempel Ebon Hawk och Millenniums Falcon samtidigt som Clone Wars era Venator som möter en Imperial Super Star Destroyer.

Upplagt för en hel del feta rymdstrider med det upplägget.

Men även tanken att få åka runt som en mandalorian, ta uppdrag från både npc & spelare för att samla stålar till rustning och skepp... Eller varför inte ett Jawa "guild" som samlat skrot på tatooine och bygger ut sin sand crawler. Finns så mycket lore, så många möjligheter. Inte för att det hjälpt de SW mmorps's som hitintills gjorts. 🤔

Medlem

Jag skulle vilja ha ett spel från Fareun / Forgotten Realms men byggt som Elder Scrolls, online eller inte, ge mig!

Annars en vidareutvecklad version av Final Fantasy XI, dvs spel som inte gick ut på att spamma olika actions / rotations. Horisontell progression av all loot. Fan något med horisontellt loot hade ju varit ett plus mot hur MMO's fungerar nu. Nästa expansion eller update så är all gear värdelös typ.

12
Skriv svar