Ubisoft siktar på att släppa Skull and Bones innan april 2023

Robot
Ubisoft siktar på att släppa Skull and Bones innan april 2023

Och fokus ligger på multiplayer.

#Skull-and-bones, #Ubisoft

RmK
Medlem

Hade nog hellre sett att det var ett episkt single player spel men vi får väl se hur det blir.

Medlem

Ännu ett Ubisoftspel som i praktiken är samma open world spel som Ghost recon, assassins creed och watchdogs i ett annat skal.

"Det sägs ha kostat Ubisoft runt en miljard kronor att utveckla, vilket är en trolig anledning till att de inte varit sugna på att bara lägga ner projektet. "

Man hoppas ju att det inte är så de tänker, sunk cost fallacy och allt det där, men med tanke på hur många gånger spelet nästan lagts ner och börjats om från scratch är det väl troligen precis därför de försöker tvinga igenom spelet.

Medlem
Skrivet av RmK:

Hade nog hellre sett att det var ett episkt single player spel men vi får väl se hur det blir.

Håller med till fullo. De hade ju redan rätt design och gameplay från AssCreedBF att bygga på. Piratdelen i Black Flag var ju lätt det bästa och mest populära med det spelet, så att gått därifrån till ett fullfjädrat piratspel borde inte ha kostat en miljard och resulterat i åratal av förseningar för att möjligen ebba ut i en online multiplayer...
UbiSoft har verkligen märkliga prioriteringar.

Saknas ju bara att det byter namn till "Tom Clancy's Pirates" innan release.

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Håller med till fullo. De hade ju redan rätt design och gameplay från AssCreedBF att bygga på. Piratdelen i Black Flag var ju lätt det bästa och mest populära med det spelet, så att gått därifrån till ett fullfjädrat piratspel borde inte ha kostat en miljard och resulterat i åratal av förseningar för att möjligen ebba ut i en online multiplayer...

Ja ett RPG i BF stil hade varit epic.

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av RmK:

Håller verkligen med. Blev lite besviken när jag läste att det ska vara mp. Däremot hade det kanske varit kul om man hade kunnat spela co-op med en kompis.

Skrivet av floke:

Ja piratdelen i Black Flag är riktigt bra. Jag vet inte om Black Flag eller Sea of Thieves är favoriten men båda är på topp två listan över mina bästa piratspel. Det enda som jag gärna hade sett var om man också hade kunnat bygga en liten by på någon ö och utvecklat den med saker man plundrat.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Känns lite som hur dom än gör kommer det floppa som jävel ekonomiskt.
Det är alldeles för nischat för att sälja bra, speciellt om vi snackar 1 miljard+ i utvecklingskostnad..

Sen kommer väl Ubi trycka in sin Quartz/NFT skit i spelet i tillägg, då hoppas jag innerligt att det megafloppar.

Medlem

Säga vad man vill,
Ubisoft verkar vara de enda som är kapabla att släppa ett spel i november lagom till julhandeln,
däremot så är de allt för fast i sina spel-mallar och multiplayer kan ju fylla ett annars tomt spel med innehåll
- men Ubi har ju inte lyckats med det tidigare och det brukar bara sluta med att man öser in saker för att nya och tillfälliga spelare ska ha kul omedelbart, knappast något som talar för världsbyggande och långa karriärer.

1
Skriv svar