Nightdive vill remastra Nintendo-klassiker, men får inte grönt ljus

Robot
Nightdive vill remastra Nintendo-klassiker, men får inte grönt ljus

"Nintendo tvekar alltid med tredjepartsutvecklare."

#Nightdive-studios


Inaktiv

Riktigt mörk Super Mario i SystemShock-utförande.

Medlem

Super Mario 3 med Kex Engine.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag hoppas de får grönt ljus en dag. Eternal Darkness är ett unikt och underskattat mästerverk som borde få uppskattas av fler spelare än i dagsläget.

Medlem

Jag tror helt ärligt att Nintendo hade varit betydligt större idag om dom varit lite mer Öppen med 3e part. Finns så mycket roligt/häftigt som dykt upp genom tiderna men släcks ner omgående av Nintendo.

Medlem

Nintendo är verkligen det konstigaste företaget i världen. De har möjlighet att tjäna ännu mer pengar genom att låta andra göra jobbet åt dem. Det enda de behöver göra är att casha in på sitt varumärke, men ändå säger de alltid nej. Detta är ett företag som tar 30% av reklamintäkterna för att låta spelare streama eller ladda upp videor där de spelar deras spel och som ständigt skickar hotbrev till alla fans som gör remakes. De mjölkar sönder sina spel genom att släppa vissa av dem på flera plattformar, men låter ingen annan göra det enkelt för dem. Jag får inte ihop det.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Skulle definitivt inte tacka nej till en remaster på Eternal Darkness.

Medlem

Nintendo är verkligen ett företag jag börjat ogilla mer och mer under åren.

Nog för att dom "måste skydda sitt varumärke", men att ständigt slå ned på moddare och dessutom aldrig jobba med tredjepartsutvecklare är två av sakerna som jag ogillar mest.

Samtidigt så finns företag som SEGA och Capcom där de tillåter och t.o.m. uppmanar till moddar, som exempelvis kan leda till fullskaliga spel såsom Sonic Mania.
HD uppdateringen till Resident Evil 4 som gjordes av väldigt hängivna fans blev ju väldigt väl mottaget och har lyfts fram av Capcom på Steam.

Men Nintendo...
Företaget aldrig hänger med i utvecklingen, stänger ned sina e-butiker och låter inte spelen som är köpta där följa med till nästa konsol, slår hammaren i huvudet på sina mest hängivna fans, gör de snabbaste och mest sunkigaste portningarna av sina gamla 3D titlar och tar fullpris och sen slutar sälja dem efter ett halvår.... och så grinar dom illa när folk piratar deras spel som de själva inte gör tillgängliga...

Börjat hata det här skämtföretaget av ren princip nästan.
När Mario 64 hunnit konverterats till alla möjliga format med 60fps och i princip alla upplösningar som finns, så släpper Nintendo en samling utan några som helst finputsningar eller tweaks. Tragikomiskt är vad det är.

Medlem

Nintendo behöver en remaster.

Medlem

Dom gör riktiga bra remasters, synd att Nintendo inte nappar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har de tid för fler remastern är ju frågan, kanske läge att bli klar med System Shock först exempelvis.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag hade Eternal Darkness till Gamecube och får gärna en remaster till Switch då det var riktigt bra och unikt. Sen vore det inte fel med en uppföljare också.

1
Skriv svar