Stalker 2-utvecklingen pausad på grund av Ukraina-kriget

Robot
Stalker 2-utvecklingen pausad på grund av Ukraina-kriget

Lägesrapport från GSC Game World i Kiev.

#stalker-2


Medlem

Mer än rimligt, deras liv och säkerhet är oändligt viktigare än spelet.

Medlem

Bra att de släpper en sådan video. Kan få fler att fatta att det här kriget är på riktigt och är nära.

Inaktiv

Jag tänkte faktiskt tidigare idag att hoppas STALKER 2 hinner släppas innan vi själva traskar omkring i ett radioaktivt ödeland. Men som Fido säger så går självklart utvecklarnas säkerhet oändligt före spelet.

Medlem

Ryssarna förstör stalker 2 också. 2022 börjar ingen bra

Medlem

Fan vad synd då detta är ett extremt efterlängtat spel. Dock gick ju min PC sönder för några veckor sedan och jag lirar bara FPS-spel på PC så jag har mus + KB så hade missat det ändå förmodligen.
Tror spelet hade blivit uppskjutet även om detta krig inte kom till. Hade för mig att denna studio flyttade sitt kontor för flera år sedan från Ukraina till en paradisö men det är nog Metro utvecklaren 4A Games som gjorde det.

Sökte nu: Det var till ön Malta som 4a Games drog. Från just Ukraina.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det får ta den tid det tar under sådana här omständigheter. Hälsa och liv går alltid före andras nöje.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag undrar om vi kommer se spel som Warno och WWIII bli förskjutna endast pga sina teman?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nä nu har kriget gått för långt!

Medlem
Skrivet av Mattias.K:

Nä nu har kriget gått för långt!

ja precis när det börjar att gå in på förstöra för oss gamers ja då jävlar.. Nu tar vi och vinner detta krig snabbt.

Avstängd

Hyfsat rimlig anledning till att skjuta upp releasen ändå.

Medlem

Skiter just nu i om det ens släpps eller ej. Huvudsaken är att utvecklarna, deras nära, och resten av Ukraina klarar sig. Spelförseningar känns så futtigt i jämförelse med vad som pågår nu.

Medlem

Hoppas utvecklarna och deras familj är i säkerhet och klarar sig igenom det här helvetet.

Mycket verkar hopplöst just nu men det Ukrainska folkets mod och omvärldens reaktion ger ändå visst hopp.

Medlem

Damn. Helt sjukt att det är såhär. Hoppas dem klarar sig.

Medlem

Tragiskt.
På många sätt så klart.
Hoppas givetvis de klarar liv och hälsa först och främst ... men även att deras kod och maskiner inte förstörs genom att krigets fasor. En felriktad raket som förstör allt liksom.

Redaktör

Tråd rensad på ovidkommande inlägg.


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag undrar om vi kommer se spel som Warno och WWIII bli förskjutna endast pga sina teman?

Kommer inte hända.

Medlem

Åh nej!! :'( <3

Kalla mig pessimist, men jag tror detta kan innebära att spelet aldrig släpps. :/


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Men fan! Jag som har längtat sjukt länge efter detta spel, men och andra sidan så är det förståelig.

Medlem

Om det någon gång funnits en giltig ursäkt så är det nog fan här. 😅

1
Skriv svar