Diskutera - Tidernas bästa bilspel är..?

Medlem

För mig var bilintresset som högst med Gran turismo 4. Förstår inte hur 15 åriga jag med tålamod noll kunde ta mig igenom både 24h race samt kupper där åtskilliga timmar behövde spenderas. Magiskt bra spel <3

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Mario Kart 64
Outrun 2
Dirt Rally 2.0
Wreckfest

Kunde nästan inte saft det bättre själv men skulle vilja lägga till Sega Rally och är Mario Kart 8 inte bättre än 64 ändå om man bortser från battlemode?

Medlem

Destruction derby, death rally och revolt har man spelat mycket på lan

Medlem

Xbox rally championchip 1-2
Blur
Nfs underground
Destruction derby 2
Monstertruck madness 2
Twisted metal 2
Lotus turbo challenge


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Håller helt med. NFS Porsche special var ett grymt kul bilspel.

Sedan måste jag även nämna Test drive unlimited, riktigt bra racing och cruising på Oahu, Hawaii.
Det är dessutom samma utvecklare (Eden games) för båda.

https://www.youtube.com/watch?v=5xT1QcpsjZs


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Super off-road på Amigan vart så kul. Det bästa !


signatur

Banksy

Medlem

Lägger mina röster på tre PC spel: Stunts, The Need For Speed och Viper Racing. Finns givetvis mer bra bilspel men dessa tre återkommer jag till när andan faller på.
Stunts var riktigt bra för sin tid med licensierade bilar i 3D och ett simpelt banbyggarverktyg. Spelet kunde köras direkt från 1,44MB diskett vilket givetvis ger pluspoäng.
The Need For Speed imponerade med grafik, ljud och realism. Att man kunde beta av sträckor där polisen lurade istället för banor gav spelet mer djup (EA har nog mycket att tacka samarbetetat med Road & Track här).
Viper Racing går mer mot bilsimulator men utan att bli för mycket av det. Bilen kunde uppdateras och gav justeringsmöjligheter av chassit. Riktigt nervpirrande racing pga den oförlåtande fysiken men kunde även tillföra sköna uppställ.

Medlem

Många bra nämns i tråden, med nostalgiglasögonen på så är några av de bästa:

  • Ignition

  • Micro Machines

  • Carmageddon

  • Need for speed 2

  • Need for speed underground 2

Nyare tid:

  • Wreckfest

  • Carmageddon: Reincarnation

Lite off topic men ändå värda att nämnas:

  • Monster Truck madness

  • Motocross Madness

  • Elasto Mania

Burn Out 3: Takedown


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Carmageddon!

Det var så innihelskotta roligt att LAN:a på back in the day. Sällan man haft så roligt.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

NFS underground va ju väldigt banbrytande. så där skulle jag lägga min röst. och det va det spelet som fick mig att köpa en ratt.

men på det mer personliga planet så va Grand Prix Circuit det första som jag kommer ihåg.
Det ligger där tillsammans med outrun, test drive och lotus spelen som spel att minnas men inte spela igen.

fast min egna favorit är Porsche Unleashed. fast det är nog för att jag gillar just Porsche bilar

Sedan va det ett spel för typ 10-15 år sedan som va endast online. Level R eller nått likande. Det va riktigt kul.

Måste vara LFS du tänker på, "Live for Speed racing".

Medlem

Need for speed most wanted och forza motorsport 2 främst.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kanske Forza Motorsport 3, sanslöst bra för sin tid. Men Wreckfest ligger bra till när man kör mot vänner. Sen har Dirt Rally- och Assetto Corsa-liren enastående körkänsla. Och Indy 500 på Amigan var magiskt.

Stort medhåll!

Tror det är första bilspelet jag körde med ratt. Stor nostalgi.

Skrivet av CosmicPunch:

Need for Speed 3: Hot Pursuit är det mest magiska för mig.
Otrolig grafik på den tiden plus alla olika lägen, split-screen multiplayern, att man kunde bli jagad av polis, spela som polis själv och lägga ut spikmattor o.s.v.

Annan klassiker som jag spelade mycket som visserligen inte är ett bilspel men ändå är racing är Moto Racer. Simpelt gameplay men hade väldigt bra animationer och fartkänsla, ser fortfarande rätt häftigt ut:
https://www.youtube.com/watch?v=fHkhgoi9p-M

Moto Racer är det första "racing" spelet som jag spelade på familjens nya "hemdator"! Tror jag spelade med joystick till och med.

Lite förvånad att ingen nämnt:
Euro Truck Simulator 2
American Truck Simulator

Personligen spelar jag nog mest just nu:
Forza Horizon 5
Assetto Corsa med mycket mods
BeamNG

Jag har lite svårt att välja favoriter eftersom jag gillar så många. Men NFS: Underground 2 var ju en favorit en gång i tiden.

Medlem
Medlem

Wreckfest online på en clean racing server som Sues..

Medlem

Gran turismo 4 har satt sina spår.
Mario kart kan inte glömmas
NFS: Underground

Driveclub har jag nog haft mest roligt med på senare dagar. Perfekt att jaga tider mot vänner som också spelade det. Verkar som inte många har spelat det

Medlem
Skrivet av BabyishGerm1:

Wreckfest online på en clean racing server som Sues..

Wreckfest ska avnjutas på No Rules-servrar. Pure joy.

Gnällkuk

Utöver andra klassiker som redan nämnts tycker jag detta får en honorable mention för mig. Kul miljö och multiplayer bjöd på många roliga spelsätt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av HOEGHUS:

Gran turismo 4 har satt sina spår.
Mario kart kan inte glömmas
NFS: Underground

Driveclub har jag nog haft mest roligt med på senare dagar. Perfekt att jaga tider mot vänner som också spelade det. Verkar som inte många har spelat det

Finns en enkel anledning till det, simcade eller sim går inte att spela i 30 fps. Jag försökte verkligen spela det men det går inte att spela i 30 fps. Hade önskat att de valt att ha ett performance-läge för att dra ned på ögongodiset och för att få 60. Det är snyggt och kul men i spel som detta är 60fps ett måste.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Rocket League
Ignition
Carmageddon
Death Rally
Destruction Derby
Twisted Metal
Onrush

EDIT: Samtliga Mario Kart på stationära Nintendo-konsoler + Switch.

Rocket League vet jag inte om jag räknar dit även om jag verkligen älskar spelet (lagt ner 1500 timmar). But... if it's up for a vote then absolutely!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

👍👍👍

Det var så kul att lira med polarna!

Medlem
Lotus III

Lotus III hade ett otroligt bra sountrack!

Gillar spår nr 3!

https://youtu.be/mVc1XbOfF-Q

Medlem
Skrivet av Erunas:

Stort medhåll!

Tror det är första bilspelet jag körde med ratt. Stor nostalgi.

Moto Racer är det första "racing" spelet som jag spelade på familjens nya "hemdator"! Tror jag spelade med joystick till och med.

Lite förvånad att ingen nämnt:
Euro Truck Simulator 2
American Truck Simulator

Personligen spelar jag nog mest just nu:
Forza Horizon 5
Assetto Corsa med mycket mods
BeamNG

Jag har lite svårt att välja favoriter eftersom jag gillar så många. Men NFS: Underground 2 var ju en favorit en gång i tiden.

Det är skönt att köra långtradare! Kul att ta det lite slow!

Skriv svar