Längtar verkligen väldigt mycket efter att få spela GTA den 11 februari.

Medlem

Aha ursäkta, jo då stämmer din ordning 😀.

Inaktiv

Tillslut hittade jag en bugg som de får se till att fixa i Vice City.
I uppdraget där man ska lura in 2 poliser i ett garage så stängs inte garaget utan poliserna bara försvinner och helt plötsligt står bara Tommy och Lance där med uniformer.

Inaktiv

Håller på med San Andreas just nu och jag tog en bild på en ”Blueprint” som jag skulle fotografera men det roliga är att den bara ser ut som en svart fyrkant på väggen.

Inaktiv

Det jag vill säga än så länge är att Vice City är det spelet som funkat bäst än så länge.
Rent spelmässigt funkar alla spelen väldigt bra just nu men än så länge är det San Andreas som de har mest att fixa med som jag ser det.

Sen har jag testat GTA III lite grann så jag har inte en så bra bild av det spelet än. Det enda hittills som jag skulle vilja se förbättringar på där är ju störande saker från originalet. Som exempelvis att vapnen ligger på golvet i vapen butiken och att man inte får tillbaka hälsa när man sover.
Så egentligen är det väl trean som mest förtjänar en remake av dessa spelen.

Medlem

Nästa vecka kommer det uppdatering. Så hoppas dom fixar allt nu. Då ger jag det en till chans.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Nästa vecka kommer det uppdatering. Så hoppas dom fixar allt nu. Då ger jag det en till chans.

Bara till Switch eller alla format?


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Bara till Switch eller alla format?

Det lär vara till alla format eftersom Rockstar inte skrev något specifikt format.
Troligtvis kommer det till Playstation 4 och Xbox One först.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det lär vara till alla format eftersom Rockstar inte skrev något specifikt format.
Troligtvis kommer det till Playstation 4 och Xbox One först.

Jag frågade eftersom jag inte hade läst någon nyhet om patchen. Men jag har läst lite nu och den verkar komma till alla plattformar samtidigt den här gången.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Bara till Switch eller alla format?

Ja sorry. Alla plattformar.

Inaktiv

Det kommer bli väldigt kul att se vad de fixat i spelen den här gången.

Har tänkt på att göra en video om spelen för att förklara vad jag gillar och vad de borde fixa till men det kanske blir lite svårt just nu eftersom nästa uppdatering nästan är här.
Får fortsätta spela uppdrag som jag inte är färdig med än i Vice City när uppdateringen kommit för att få en ny helhetsbild.

Medlem

Kom ut en patch till Switch igår. Inte hunnit testa än.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Kom ut en patch till Switch igår. Inte hunnit testa än.

Jaha. I så fall installerades den uppdaterat när jag inte spelat för jag spelade San Andreas igår fram till strax efter midnatt och märkte ingen skillnad från tidigare.

Läste det nu på en sida men eftersom Rockstar inte har kommit ut med information om det än så är det nog bara sådant som får spelet att flyta på mer smidigt på Switch innan den stora patchen kommer nästa vecka. För som sagt så såg jag ingen som helst skillnad från tidigare.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jaha. I så fall installerades den uppdaterat när jag inte spelat för jag spelade San Andreas igår fram till strax efter midnatt och märkte ingen skillnad från tidigare.

Läste det nu på en sida men eftersom Rockstar inte har kommit ut med information om det än så är det nog bara sådant som får spelet att flyta på mer smidigt på Switch innan den stora patchen kommer nästa vecka. För som sagt så såg jag ingen som helst skillnad från tidigare.

Folk tycker framerate är bättre samt pop in och såna tydliga saker. Kan ju vara så att nintendo råkat släppa tidigare eftersom det tar längre tid genom nintendo. Uppdateringen var ganska stor tror jag.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Folk tycker framerate är bättre samt pop in och såna tydliga saker. Kan ju vara så att nintendo råkat släppa tidigare eftersom det tar längre tid genom nintendo. Uppdateringen var ganska stor tror jag.

Nintendo brukar få 2 uppdateringar medan de andra bara får en.
Vet inte varför.

Men som sagt så märker jag ingen skillnad plus att Rockstar inte har nämt detta.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Nintendo brukar få 2 uppdateringar medan de andra bara får en.
Vet inte varför.

Men som sagt så märker jag ingen skillnad plus att Rockstar inte har nämt detta.

Minns inte att det var så på förra uppdateringen.

Den som lever får se.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Minns inte att det var så på förra uppdateringen.

Den som lever får se.

Jo, första uppdateringen så fick Playstation och Xbox 1.0.2 medan Switch fick 1.0.3 två stycken alltså, sen på nästa så fick de 1.0.3 medan på Switch var det 1.0.5
Därför tror jag att Switch får nu 1.0.6 och nästa vecka kommer 1.0.7 medan på Playstation och Xbox heter den 1.0.4

Kan tänka mig att det beror på att det finns mer andra saker att fixa till Switch som inte finns till de andra konsolerna.

Som sagt så får vi se nästa vecka när även en lista över vad som har fixats lär komma.
Själv tror/hoppas jag att de exempelvis ser till att oljepumparna i San Andreas börjar röra på sig precis som de fixade med Burgher Shot skylten i förra uppdateringen.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, första uppdateringen så fick Playstation och Xbox 1.0.2 medan Switch fick 1.0.3 två stycken alltså, sen på nästa så fick de 1.0.3 medan på Switch var det 1.0.5
Därför tror jag att Switch får nu 1.0.6 och nästa vecka kommer 1.0.7 medan på Playstation och Xbox heter den 1.0.4

Kan tänka mig att det beror på att det finns mer andra saker att fixa till Switch som inte finns till de andra konsolerna.

Som sagt så får vi se nästa vecka när även en lista över vad som har fixats lär komma.
Själv tror/hoppas jag att de exempelvis ser till att oljepumparna i San Andreas börjar röra på sig precis som de fixade med Burgher Shot skylten i förra uppdateringen.

Okej. Ja vi får se då.

Spelat lite och framerate är betydligt bättre i SA än förut.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Okej. Ja vi får se då.

Spelat lite och framerate är betydligt bättre i SA än förut.

Okej vad bra 👍
Är nog dålig på att se framerate

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Okej vad bra 👍
Är nog dålig på att se framerate

Hittade Patch notes till senaste uppdateringen.

https://support.rockstargames.com/articles/4498335664275/Gran...

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

”Fixed an issue that resulted in the player failing the mission “Cop Land” whenever the cafe blew up”

Jag gjorde det uppdraget tidigare förra veckan (står ovan) men jag var aldrig med om det här.
Jag har däremot hört talas om det när de tipsade om att man inte skulle springa mot den närmaste utgången eftersom det blev så då.
Jag sprang mot den närmaste utgången men var inte med om detta.

Känns som att alla inte är med om samma buggar i spelen, sen har jag ju varit med om några buggar som ingen annan har varit med om (i alla fall finns det inga bild eller film bevis på det på internet.) den senaste buggen tog jag i alla fall en bild på.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

”Fixed an issue that resulted in the player failing the mission “Cop Land” whenever the cafe blew up”

Jag gjorde det uppdraget tidigare förra veckan (står ovan) men jag var aldrig med om det här.
Jag har däremot hört talas om det när de tipsade om att man inte skulle springa mot den närmaste utgången eftersom det blev så då.
Jag sprang mot den närmaste utgången men var inte med om detta.

Känns som att alla inte är med om samma buggar i spelen, sen har jag ju varit med om några buggar som ingen annan har varit med om (i alla fall finns det inga bild eller film bevis på det på internet.) den senaste buggen tog jag i alla fall en bild på.

Körde det uppdraget för ett tag sen, riktigt jobbigt uppdrag. Att locka in poliser i garaget var en pina.

Det du beskriver hade jag inte heller problem med, men jag sprang rakt fram iofs.

Medlem

Verkar inte komma någon mer patch för stunden till Switch. Ute till dom andra konsollerna idag.

Så antar att Switch fick tidigare bara.

Inaktiv

Jag har skrivit vad jag just nu tycker om Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition på min Wordpress

Medlem

Har du tänkt skaffa GTA5 till PS5? Jag har precis börjat spela om GTA5 eftersom jag känner att jag behöver fördriva tiden med något under allt strul med AF och massa nyheter om Ukraina. Eftersom jag inte har spelat om det sedan kring 2016/17 så har jag ”bara” en förändring och det är en smart tv som ju skapar en bättre grafik.

Jag snor din tråd lite eftersom det är onödigt att skapa nytt. Har också fått för mig att det är nya radio-stationer men det kanske jag har fått om bakfoten. Det är PS4 jag spelar i övrigt för PS5 kommer jag förmodligen inte köpa först om några år.

Edit: verkar vara musik som vara fanns på GTA online, schysst! Vissa låtar är från 2018 och spelet utspelar sig 2013. Ska inte gnälla ifs techo är bra!

Inaktiv
Skrivet av Zontos:

Har du tänkt skaffa GTA5 till PS5? Jag har precis börjat spela om GTA5 eftersom jag känner att jag behöver fördriva tiden med något under allt strul med AF och massa nyheter om Ukraina. Eftersom jag inte har spelat om det sedan kring 2016/17 så har jag ”bara” en förändring och det är en smart tv som ju skapar en bättre grafik.

Jag snor din tråd lite eftersom det är onödigt att skapa nytt. Har också fått för mig att det är nya radio-stationer men det kanske jag har fått om bakfoten. Det är PS4 jag spelar i övrigt för PS5 kommer jag förmodligen inte köpa först om några år.

Edit: verkar vara musik som vara fanns på GTA online, schysst! Vissa låtar är från 2018 och spelet utspelar sig 2013. Ska inte gnälla ifs techo är bra!

Jag äger varken PS4/PS5 eller Xbox One/Series X/S. Funderar dock på att köpa en Xbox så småningom beroende på.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag äger varken PS4/PS5 eller Xbox One/Series X/S. Funderar dock på att köpa en Xbox så småningom beroende på.

Samma här, vill skaffa PS5 men jag är så kräsen med spel så jag kanske får vänta in det lite. Har alltid något mål med att spela något nytt spel men oftast kommer jag aldrig in i det I det här fallet är det Cyberpunk2077 men det så liten text så det är inte så konstigt...

Medlem

Dessa spel var väl värdelösa som remakes. Men vad spelar du nu då?


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Dessa spel var väl värdelösa som remakes. Men vad spelar du nu då?

På vilka sett var dom det?

Inaktiv
Skrivet av gonzo247:

Dessa spel var väl värdelösa som remakes. Men vad spelar du nu då?

De kom i fysisk utgåva till Nintendo Switch den 11 februari.
Har klarat av alla tre spelen nu och ska försöka göra en video om det så småningom.
Än så länge finns det en blogg skriven av mig där jag nämner mina första reaktioner på denna ”remaster.”

Inaktiv

En av de mest störande sakerna som jag kan komma att tänka på med GTA Vice City definitive Edition är i nord västra delen av Vice City.
Där finns det några avspärrningarna när man exempelvis åker in till ett hus som man kan köpa.
I definitive edition måste man köra väldigt sakta mot de avspärrningarna annars flyger bilen typ all världens väg men i originalet på Playstation 2 så är det avspärrningarna som flyger all världens väg när man kör in i det. De får se till att fixa det snart för det är väldigt störande.

123
Skriv svar