Elden Ring-hacker får spelare softbannade - Jag är ”ett nödvändigt ont”

Robot
Elden Ring-hacker får spelare softbannade - Jag är ”ett nödvändigt ont”

Är du drabbad, har du bilder! Kontakta FZ!

#elden-ring, #hacker, #softban


Wow. Så heroiskt. Orsaka exakt den skadan som hen ska skydda andra från.

Medlem

Exakt samma sak har funnits i alla Dark Souls spelen på PC, och From Software gör aldrig något åt det...

Det är ju därför man aldrig vill spela de spelen utan det hemmasnickrade anti-fusket "Blue Sentinel". Tyvärr finns det ju inte för Elden Ring, och kommer aldrig göra det heller då From Software har tryckt in sitt eget anti-fusk system (som uppenbarligen inte fungerar).

Medlem

Svår loservarning på den snubben.

Skribent

Du är alltid hjälten i din egen berättelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så länge som man inte är inloggad då så kan han ju inte komma åt en så att säga, bäst att undvika spela tills man fått bukt med han.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kan han råka ut för lagliga konsekvenser?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Wow! Här har vi en riktig hjälte!

Medlem
Skrivet av Bereadytocry:

Svår loservarning på den snubben.

Varför? Problemet har ju funnits hur länge som helst. FromSoftware kanske skulle göra något åt det istället?

ELF
Medlem

Att folk äns orkar ha invasion på medan de aktivt spelar sp. Aktiverade det exempelvis som först när jag var klar med Dying Light. Vill inte få något miffo som förstör för mig i sp. När jag spelade Dying Light så märktes det att många inte fattade att de hade invasion aktiverat. Många bad mig att inte attackera och de till och med lämnade session.

Jag är emot fusk i online spel. Men det är ändå lite smått kul det snubben gör. Det visar verkligen hur trasigt det är om man inte kan spela utan att starta en ny offline karaktär om man får sin online karaktär bannad.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Wow. Så heroiskt. Orsaka exakt den skadan som hen ska skydda andra från.

Mycket vanligt i hacker-kretsar. Att påpeka brister resulterar oftast inte i att företagen bryr sig. Så många använder då bristerna och skapar problem. Gärna så publikt som möjligt. Då måste företagen handla för att motverka dålig PR.

Med det sagt så vet jag inte om det är rätt eller fel. Då det kan både bryta mot lagar och/eller skada oskyldiga som i detta fall. Men som sagt. Många goda hackers som använder sig av detta för att tvinga företag att fixa sina problem. Lite ändamålet helgar medlen. Och i slutändan vad är viktigast? Metoderna eller resultatet? Allt detta är dock över min förmåga så det får någon annan svara på.

Gen
Medlem

Ett stort skäl till att inte använda MP i FromSoftwares spel.

Medlem

Fattar inte vaför man skall ha invasion till att börja med i alla fall se till att det går att slå av helt. Jag vill njuta av spelet utan mass svin som skall förstöra mina coop sessioner.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Fattar inte vaför man skall ha invasion till att börja med i alla fall se till att det går att slå av helt. Jag vill njuta av spelet utan mass svin som skall förstöra mina coop sessioner.

Love it or hate it, men det är en del av den upplevelse FromSoftware vill förmedla. När jag först började köra SoulsBorne spel så fullständigt hatade jag invaders, drev mig till vansinne. Tills jag en dag insåg att det endast är en del av spelupplevelsen, så antingen kunde jag grina illa varje gång det hände eller så kunde jag helt enkelt försöka att gilla läget. Det har hjälpt mycket och nu för tiden uppskattar jag invaders som en extra utmaning .

Man kan dra paralleller kring diskussionen om det ska finnas olika svårighetsgrader 🙂

Medlem
Skrivet av Gandir:

Fattar inte vaför man skall ha invasion till att börja med i alla fall se till att det går att slå av helt. Jag vill njuta av spelet utan mass svin som skall förstöra mina coop sessioner.

Spelar du ensam blir du aldrig attackerad. Det är bara när du spelar co-op eller tillåter det.

Medlem

Starka South Park " Make Love, Not Warcraft" vibbar när jag läste detta, haha

Medlem

Märkligt resonemang. 2021 fick Dacia Spring lägsta möjliga betyg i oberoende trafiksäkerhetstester. Nästa gång jag ser en sådan på vägen bör jag därför rimligen mangla den i full karriär för att påvisa säkerhetsbristerna för tillverkaren..

Medlem

Vet inte om man måste griefa runt för att få gehör?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte om man måste griefa runt för att få gehör?

Det är väl det enda sättet de tror sig få gehör...
Dock, om man skall tro posterna i tråden, så verkar ju inte företagen göra något åt det. Är det pga brist på kompetens eller vilja från development är ju svårt att avgöra. Men iom det är ett återkommande problem i souls spel så får man kanske köra det i single player, utan att "logga in", som någon skrev. Men då är man i läget om DRMet verkligen behövs...

Medlem

Hur sätter man på invasion i Elden ring i SP och är det "av" per default?

Har aldrig blivit invaderad, bara i multiplayer.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur sätter man på invasion i Elden ring i SP och är det "av" per default?

Har aldrig blivit invaderad, bara i multiplayer.

Precis, du måste ha en medhjälpare för att öppna för invasions


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Det är väl det enda sättet de tror sig få gehör...
Dock, om man skall tro posterna i tråden, så verkar ju inte företagen göra något åt det. Är det pga brist på kompetens eller vilja från development är ju svårt att avgöra. Men iom det är ett återkommande problem i souls spel så får man kanske köra det i single player, utan att "logga in", som någon skrev. Men då är man i läget om DRMet verkligen behövs...

Hur illa är fuskandet? Jag har inget direkt minne av att jag råkat ur för fuskare.

Utvecklare måste offra väldigt mycket för att vara 'cheat safe' eller relativt 'cheat safe'.
Ofta innebär det att man måste utveckla spelet i grunden för att vara 'cheat safe'.
Det skapar massor med overhead för vad dom än vill utveckla sen, att säkerställa det.

Jag gissar att From utvecklar spelet mer eller mindre som ett SinglePlayer spel - det innebär att man slipper hela tiden tänka på hur allt man utvecklar gameplay-mässigt, och att man slipper kompromissa i vad man utvecklar.
Och sen 'onlineifyar' man det.
Annars skulle dom nog behöva göra om det mesta i grunden...
Vet inte, tror inte det är värt det för dom eller oss... Dom får mer tid att fokusera på det viktiga som det är.

Och online i Elden Ring / Dark Souls är ju inte e-sport CS eller DOTA, lixom.
Om man matchar med en fuskare då och då så får man gå ur matchmakea på nytt - det är inte så falit.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Nekoliten:

Love it or hate it, men det är en del av den upplevelse FromSoftware vill förmedla. När jag först började köra SoulsBorne spel så fullständigt hatade jag invaders, drev mig till vansinne. Tills jag en dag insåg att det endast är en del av spelupplevelsen, så antingen kunde jag grina illa varje gång det hände eller så kunde jag helt enkelt försöka att gilla läget. Det har hjälpt mycket och nu för tiden uppskattar jag invaders som en extra utmaning .

Man kan dra paralleller kring diskussionen om det ska finnas olika svårighetsgrader 🙂

Tror få spelare tycker att greifing är något roligt att råka ut för. Kommer ju att låta bli att spela all form av coop, och online på grund av det.
Det är däremot långt ifrån samma sak som att prata svårighetsgrader, då det inte föder griefing, det ända det gör är ju att hålla folk borta från att vilja spela i lugn och ro och ta sin tid.

Finns inget roligt i att någon kommer in i din session och dödar dig med en attack.

Medlem

Det här var nog första gången jag såg magi från spelet, såg ju tufft ut. Fick mig att bli lite sugen på att testa

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hur illa är fuskandet? Jag har inget direkt minne av att jag råkat ur för fuskare.

Utvecklare måste offra väldigt mycket för att vara 'cheat safe' eller relativt 'cheat safe'.
Ofta innebär det att man måste utveckla spelet i grunden för att vara 'cheat safe'.
Det skapar massor med overhead för vad dom än vill utveckla sen, att säkerställa det.

Jag gissar att From utvecklar spelet mer eller mindre som ett SinglePlayer spel - det innebär att man slipper hela tiden tänka på hur allt man utvecklar gameplay-mässigt, och att man slipper kompromissa i vad man utvecklar.
Och sen 'onlineifyar' man det.
Annars skulle dom nog behöva göra om det mesta i grunden...
Vet inte, tror inte det är värt det för dom eller oss... Dom får mer tid att fokusera på det viktiga som det är.

Och online i Elden Ring / Dark Souls är ju inte e-sport CS eller DOTA, lixom.
Om man matchar med en fuskare då och då så får man gå ur matchmakea på nytt - det är inte så falit.

Vågar inte svara på det, men frågan kvarstår i så fall, om DRM behövs. Jag ser användning av just sådana program för att motverka fusk i onlinespel. För singleplayer är det ett naivt försök att motverka piratkopiering... Det handlar bara om tid innan det är knäckt, och de som blir lidande är de som är ärliga. Kan ställa mig bakom att det är drm skyddat i ett år och sedan tas det bort.

1
Skriv svar