Perfect Dark-utvecklaren tappar ett till tungt namn

Robot
Perfect Dark-utvecklaren tappar ett till tungt namn

Men det kanske inte spelar så stor roll.

#perfect-dark


Medlem

Perfekt Dark är en klassiker från N64-tiden. Msn kan ju hoppas att det ligger någon sanning i det där ryktet att alla Rares N64-spel kommer till Switch Online, för jag hade inte haft någo emot att spela originalet PD on the go.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Ser ju inte bra alltså, synd på ett så intressant IP som skulle nå fantastiska nivåer med AAAA(jag vet att det typ var lite på skoj, men det pekade ju åt att det skulle vara ett stort projekt).

Man gick väl först ut med att de fick förstärkning, så den nya teorin låter ju inte som en bra fortsättning på detta.

Verkar ju tyvärr som att de har stora problem och det är ju faktiskt rätt konstigt att de annonsera projektet så tidigt.
Lite fundersam över hur det går med Indiana Jones också, varför utannonserar dem typ 2025 spel, känns lite desperat?

Microsoft har väl bara ett toppspel som gått som det ska än så länge(Horizon), så det ser ju inte så lovande ut, hoppas verkligen att de får till lite bättre projekt snart.
Hinner de ens få igång maskineriet tills 2023? En stark titel per kvartal var ju målet.

Ambassadör
Xbox

Att flera ledande positioner nu lämnar utan att ersättas tyder nog snarare på att spelet börjar bli klart. Crystal Dynamics är i full sving på projektet.

Tror inte att The Initiative är riktigt som andra studios...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Att flera ledande positioner nu lämnar utan att ersättas tyder nog snarare på att spelet börjar bli klart. Crystal Dynamics är i full sving på projektet.

Tror inte att The Initiative är riktigt som andra studios...

Man kan ju hoppas i alla fall, men det känns ju som att det kommer tidigast 2024
Det var väl inte så länge sedan Crystal Dynamics började hjälpa till med projektet heller?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Man kan ju hoppas i alla fall, men det känns ju som att det kommer tidigast 2024
Det var väl inte så länge sedan Crystal Dynamics började hjälpa till med projektet heller?

Jag tror att det interna målet är 2023 enligt Jeff Grubb, men det är ju svårt att veta i dessa tider när allt blivit försenat. Men ett par, tre år i pre-production (18-21) och ett par år (21-23) med CD i full produktion låter inte orimligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag tror att det interna målet är 2023 enligt Jeff Grubb, men det är ju svårt att veta i dessa tider när allt blivit försenat. Men ett par, tre år i pre-production (18-21) och ett par år (21-23) med CD i full produktion låter inte orimligt.

Ändå surt att de visade det så tidigt, orka vänta minst 3 år från första teasern.
Det gav ju intrycket av att det skulle släppas i slutet av 2021, med förhoppningsvis mer gameplay då förra sommaren.

Men det är som det är...

Frågan är ju också när Hellblade 2 kommer, det var dem också lite väl tidiga med att utannonsera.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Ändå surt att de visade det så tidigt, orka vänta minst 3 år från första teasern.
Det gav ju intrycket av att det skulle släppas i slutet av 2021, med förhoppningsvis mer gameplay då förra sommaren.

Men det är som det är...

Frågan är ju också när Hellblade 2 kommer, det var dem också lite väl tidiga med att utannonsera.

Tidiga utannonseringar är ju inte jätteovanligt, varken hos Xbox eller andra, det har ju också med rekrytering att göra. Men visst är det trevligare för oss med snabb resa från utannonsering till släpp, det kan jag hålla med om.

Vad det gäller The Initiative så kan det ju också ha varit lite knas i studion då den byggdes upp lite okonventionellt, ingen verkar riktigt veta hur de fungerar. Förmodar att de är mer som World's Edge med AoE-serien, styr upp och leder arbetet tillsammans med olika utomstående studios.

Vi får se när det släpps, 2024 kanske är mer rimligt trots allt, men det är i min mening en positiv sak att spel nu får ta den tid som krävs hos Xbox.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar