Shadow Warrior 3

Medlem

Kollade trailern. Om det babblas så mycket i strider så skulle jag aldrig orka med detta spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Kollade trailern. Om det babblas så mycket i strider så skulle jag aldrig orka med detta spel.

Wang håller aldrig käften, det är som sagt kul i en timme sen vill jag sätta munkavel på honom.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har hört både bä & bu om SW3.

Har inte varit något fan av tidigare titlarna, förutom originalet från 1997.
Men jag vart intresserad när jag märkte influenserna av de moderna Doom-spelen.

Ska ge detta en ärlig chans. Men anar oråd när jag ser att animationerna verkar ganska "halvdanna". Gillar inte den extrema färgpaletten de alltid verkar skruva upp till 120, men men... grafik, är som vi alla vet - inte allt. (DUSK, är praktexempel!)

Medlem

Ja, vad ska man säga som inte redan sagts?

Testade PC versionen ett par timmar och det var ingen höjdare direkt.
Väldigt ojämnt spel överlag med den sämsta tänkbara humorn som känns uråldrig. Nog för att uråldrig humor kan vara bland det roligaste som finns. Men det här faller allt plattare än A4 ark...
Känns som att det händer så mycket samtidigt att man inte får något slags grepp om vad man ens håller på med ibland.
Extremt obalanserat ljud. Horribelt röstskådespel, som inte ens synkar med det som visas på skärmen.
Fruktansvärt opolerat gameplay.
Prestandan är under all kritik. Även om spelet glider med hög FPS, så är det otroliga hack och lagg som frekvent förekommer.
DLSS implementeringen är skit. Man kan klart och tydligt se när man rör sig snabbt att bildrutor upprepar sig efter vissa rörelser.
Även om jag inte direkt tycker att det är fult så är designspråket all over the place.
Cutscenes som hoppar fram och tillbaka mellan gameplay-delarna är ganska störande.

Det hela påminner mig väldigt mycket om Serious Sam 2... vilket inte är en bra känsla.

Betyget, so far är helt klart en väääldigt svag 2'a.
Vill man spela något som är bra mycket mer engagerande med mer polerat spelmekanik, så ska man helt klart kolla upp Doom 2016 & Doom Eternal. Vilket SW3 lånar en hel del ifrån. 🙂
Doom 2016 är fortfarande snuskigt j*vla snyggt!

Medlem

När man får slut i backloggen XD som om det någonsin skulle hända


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Nej, det var väl inget vidare. Men fungerade som ”avkoppling” efter en runda med för mycket pisk i Elden Ring.

Gillade upplägget i tvåan, synd att de inte höll fast vid det.

Medlem

1an från 90 talet är riktigt bra och en klassiker!
Detta spelet började med att man skulle springa i en nedförsbacke och bara hoppa och det tog ju aldrig slut!!! Tröttnade och avsinstallerade spelet redan där. Det var en FPS jag ville spela där man kunde gå runt och mysa och döda aliens. Grafiken var även jättedålig så det var en flopp detta.

12
Skriv svar