Den första stora patchen till Total War: Warhammer 3 är på intågande

Robot
Den första stora patchen till Total War: Warhammer 3 är på intågande

Men de som hoppas på Mortal Empires och Blood pack får vänta.

#1-1, #patch, #warhammer-2


Har för mej att blod tillägget inte är med från början och att det kostar en liten slant är p.g.a att dom kan sänka åldersmärkningen på spelet så.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Om du redan har det i 1an eller 2an så brukar det vara gratis.

Frilansare
Skrivet av Snake Plissken:

Har för mej att blod tillägget inte är med från början och att det kostar en liten slant är p.g.a att dom kan sänka åldersmärkningen på spelet så.

Så är det. Men samtidigt bisarrt då det bokstavligen finns floder av blod i miljöerna

Medlem

Bra nyheter. Men lär dröja innan nästa kampanj.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skrivet av Castor.T:

Bra nyheter. Men lär dröja innan nästa kampanj.

+1 En bra början men dom har mycket mer att lösa innan det ens nått tillbaka till tvåans nivå.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem
Skrivet av Conan Barbaren:

+1 En bra början men dom har mycket mer att lösa innan det ens nått tillbaka till tvåans nivå.

Provade lite på game pass innan elden ring tog över mitt liv. Herregud vad dåligt det flyter, särskilt på kampanjkartan. Varje gång jag flyttar en armé, särskilt om jag spelar khorne, så sjunker min fps till typ 5.

Striderna flyter bra förutom någon enstaka krasch ibland. Laddtiderna är dock absurda jämfört med tvåan. Valde att lägga det på is tills något har förbättrats för det är snudd på ospelbart.

Min rigg är inte den bästa nu för tiden men kan köra tvåan utan några som helst problem. Tycker inte trean borde vara så mycket mer krävande.

Edit: sen var kampanjen lite seg, tråkigt att stå och bara vänta på chaos gates, bra att de lägger till så man kan få de att spana utanför hemmet dock, man blev så låst annars.

Medlem

Jag gillade verkligen tutorial-kampanjen för vad den var, en kortare story-driven session med fokus på att introducera spelmekanikerna.
Efter det körde jag en Chaos Realm kampanj med Cathay och tyckte att Chaos Realms kändes spännande den första gången man gick igenom dem. Efter att ha klarat ett par var jag sugen på att köra auto-resolve på resterande slag för att ta själarna, men spelade dem manuellt bara för att se hur de såg ut (de har riktigt häftiga kartor!). De negativa traits man fick av att besöka realms tillförde inget rent spelmekaniskt, förutom att man skulle sitta och vänta i sin huvudstad x antal turns. Och att riften dyker upp på samma ställe gång efter gång gjorde att man bara hade hjältar ståendes där tills de dök upp.

Storyn är väldigt episk och spännande, men blir snabbt gammal och spelmekanikerna kopplat till den blir snabbt ointressanta. Så det är bra att man inte blir lika tvingad till att interagera med den! Väntar nog tills patchen kommer innan jag startar en ny kampanj...

Medlem

Den tråkigaste biten tycker jag är den oändliga ström av fiendehjältar som invaderar och ställer sig runt mina städer och sprider corruption. Trots att jag har flera hjältar som konstant assassinatar dem så tar det aldrig slut, och är knappast ett roligt eller spännande moment.

Sen är det konstigt att man kan auto-resolva de stora striderna i chaos-rikena.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pada-chan:

Den tråkigaste biten tycker jag är den oändliga ström av fiendehjältar som invaderar och ställer sig runt mina städer och sprider corruption. Trots att jag har flera hjältar som konstant assassinatar dem så tar det aldrig slut, och är knappast ett roligt eller spännande moment.

Sen är det konstigt att man kan auto-resolva de stora striderna i chaos-rikena.

Ja det var väl det första spelet som hade liknande agentspam innan det patchades bort, eller minns jag fel? Irriterande grej, hur som helst. Bidrar inte med något, precis som du säger.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har för mej att blod tillägget inte är med från början och att det kostar en liten slant är p.g.a att dom kan sänka åldersmärkningen på spelet så.

Vill minnas att det är gratis om man har ägt blood DLC till ett av de tidigare

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ja det var väl det första spelet som hade liknande agentspam innan det patchades bort, eller minns jag fel? Irriterande grej, hur som helst. Bidrar inte med något, precis som du säger.

Ja, första spelet var hopplöst med agenter. Fienden skickade hela arméer med agenter som de hade råd att ha med bara 1 region på något magiskt vis. Det var skönt när det patchades bort.

1
Skriv svar