Tre nya NES- och SNES-klassiker nu i Switch Online collection

Robot
Tre nya NES- och SNES-klassiker nu i Switch Online collection

Bland annat omtyckta Earthworm Jim 2. Rädda prinsessan. Igen!

#earthworm-jim-2, #nes, #nintendo, #snes


Medlem

Åh, Earthworm Jim! Vilken blast from the past! ❤


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Men varför släpper de aldrig alla klassiker på en gång? :/

- Här är 5000 spel till NES/SNES för 700 kr, kom och köp!

Alternativt att de släpps i volymer om 500-spel / kasset.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Oj, var det Digdug 2? Nice, jag trodde det var ettan (också ett bra spel men jag gillar 2an met)

Medlem

Oj, var det Digdug 2? Nice, jag trodde det var ettan (också ett bra spel men jag gillar 2an met)

Medlem
Skrivet av Baronova:

Åh, Earthworm Jim! Vilken blast from the past! ❤

Fantastiskt kul spel. Mindre roligt var det när man brände månadspengen på jubelstinkaren Earthworm Jim 3D några år senare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Men varför släpper de aldrig alla klassiker på en gång? :/

- Här är 5000 spel till NES/SNES för 700 kr, kom och köp!

Alternativt att de släpps i volymer om 500-spel / kasset.

Ja det är lite tramsigt, de gör ju noll handpåläggning jämfört med valfri emulator. Eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av superapan:

Ja det är lite tramsigt, de gör ju noll handpåläggning jämfört med valfri emulator. Eller har jag fel?

Vet inte hur det är med NES och SNES, men N64 kräver en del handpåläggning för att ens få ROM:sen att starta. Idle-adresser som ska hittas, diverse variablar som ska lekas med för att få till rätt "fog effekt" eller fixa andra grafiska buggar.

I slutändan handlar det troligtvis mest om licenspengar. Även om Nintendo gett ut spelen genom åren så har de inte rätt att släppa spelen igen och ta betalt för det hur som helst.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Men varför släpper de aldrig alla klassiker på en gång? :/

- Här är 5000 spel till NES/SNES för 700 kr, kom och köp!

Alternativt att de släpps i volymer om 500-spel / kasset.

För de drar in mer kosing på att dra ut på det?

Nintendo Online kostar 299kr för ett helt år. 700kr skulle alltså vara 2 år och ett par månader.
Nintendo Switch har sålts sedan 2017, så 5 år.

Teoretiskt så har Nintendo haft användare som betalat säkert fler än 2 år på Nintendo Online bara för att spela retro-spel som kanske aldrig haft intresse att spela online i andra spel. 5 år på 300kr = 1500kr. Dubbla summan jämfört med 700kr för 5000 spel, och då är inte Nintendo Online katalogen (retrospel) så stor heller.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Fantastiskt kul spel. Mindre roligt var det när man brände månadspengen på jubelstinkaren Earthworm Jim 3D några år senare.

Hade (lyckligtvis?) helt missat att det fanns senare släpp än de första två.
Däremot hoppade jag på direkt när jag såg att soundtracket släpptes på vinyl. Definitivt värt slanten! 😄


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Dig Dug 2 är sjukt bra. Lite som en mer dynamisk version av Qix som senare kom till Game Boy.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hade (lyckligtvis?) helt missat att det fanns senare släpp än de första två.
Däremot hoppade jag på direkt när jag såg att soundtracket släpptes på vinyl. Definitivt värt slanten! 😄
https://i.imgur.com/cCT4lg9.png

Wow, har totalt missat att de släppt musiken på vinyl! Galet cool design på allt


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Va??? Fanns det ett Dig dug 2 , det va som fasen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar