Rykte: Activision planerar att släppa fler remasters av gamla Call of Duty-spel
Istället för årliga nya Call of Duty-spel planerar Activision att komplettera med gamla klassiker.
Hade varit kul med remake istället för att remastra ex cod mw2 med lite höjd upplösning. En remake av sp delen i cod 1 skulle varit riktigt kul.
En remake? Det blir väl typ samma sak i detta fallet?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Om dom inte gör som de skräpet dom kalla CoD4 remaster så.
Skulle inte tacka nej till CoD2/Waw remaster om det är en ren remaster så vi inte ska behöva betala för kartor som va gratis till grundspelet. Kunna hosta egna servrar. Modda.
En ordentlig remaster av det allra första Call of Duty + expansionen United Offensive vore fantastiskt. Riktigt bra single player-kampanjer som står sig än idag
Nu snackar vi...
MW2s multiplayer hade varit guld
Bästa MP till COD!
bra balans med perks och killstreaks. Kanske lite obalanserat med vapen men tycker det var mer skills än fokus på killstreaks.
Knappast nyheter som gör att det rycker i baguetten va? Nu har jag inte lirat CoD på år och dar, tror jag senast spelade när Black Ops 2 var nytt. Hade det inte bara varit bättre att låta serien vila några år och ha fullt fokus på att göra något nytt och spännande av serien? Känns ju som att det där extra året inte lär göra mycket för serien i stort.
En ordentlig remaster av det allra första Call of Duty + expansionen United Offensive vore fantastiskt. Riktigt bra single player-kampanjer som står sig än idag
Tyvärr så skulle de väl massakrera allting genom att alla soldater springer omkring med fel vapen, rödpunktsikten och dylikt som de gör i Vanguard...
Ivan försvarar Stalingrad med sin trogna M1 Garand med extra stort magasin och reflexsikte!
En remake? Det blir väl typ samma sak i detta fallet?
Vad menar du?
Tyvärr så skulle de väl massakrera allting genom att alla soldater springer omkring med fel vapen, rödpunktsikten och dylikt som de gör i Vanguard...
Ivan försvarar Stalingrad med sin trogna M1 Garand med extra stort magasin och reflexsikte!
Fast sp delen tror jag de håller ren från sånt.
Fast sp delen tror jag de håller ren från sånt.
Tyvärr inte! Jag höll på att sluta spela när japanerna försvarade en ö i stilla havet året 1942 utrustade med tyska STG44 med rödpunktsikten...
EDIT: I Cod: Vanguard så klart!
Den nyheten hade känts naturligare igår. Men men, de får väl en lite polering och släpps till fullpris förstås.
Hade koll på nyheten redan igår, men fick ha lite is i magen....vet ju aldrig vad som kan vara aprilskämt...
"Writer and Fighter"
Ja lätt! Lirade första cod samt UO online som bara den back in the days. Var så jäkla kul, vi satt ett helt gäng på Teamspeak, var folk både härifrån men även folk från England, Tyskland o Nederländerna. Those were the days!
Nothing is Power without Control
Cod 1 och 2 hade jag velat se nya versioner av, det var ju där man först blev torsk
De är ju lite historia också idag då många började sin CoD-resa med Modern Warfare 1. Så jag är helt med på bollen att få nya versioner av 1 och 2.
"Writer and Fighter"
Tyvärr inte! Jag höll på att sluta spela när japanerna försvarade en ö i stilla havet året 1942 utrustade med tyska STG44 med rödpunktsikten...
EDIT: I Cod: Vanguard så klart!
Ja men det är ju ett nytt spel och inte en remake av ett befintligt cod.
Ja men det är ju ett nytt spel och inte en remake av ett befintligt cod.
Vi får hoppas att så är fallet ifall de gör en remake
Hade inte sagt nej till det.
Dagens:
Modern Warfare 2019 (överskattad)
Cold War (Okej)
och Vanguard (Mest improviserat misslyckade)
Ingen av dessa mäter sig högt med Call of Duty spelen 2003-2012.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Om dom inte gör som de skräpet dom kalla CoD4 remaster så.
Skulle inte tacka nej till CoD2/Waw remaster om det är en ren remaster så vi inte ska behöva betala för kartor som va gratis till grundspelet. Kunna hosta egna servrar. Modda.
CoD2 SP + moddad multiplayer😭 Kommer nog aldrig få ett så bra CoD igen. Sen lär vi aldrig se mod tools igen då dem släppte det till Blops3 och att det blev i princip en flopp. (kan ni tänka er, försena mod tools med minst ett år efter release och släppa nästa CoD innan mod toolsen kom ut till då förra årets CoD - att det kunde bli en flopp!)
Även fast jag inte tycker en remake eller remaster för MW2 eller Black Ops 1 (mina favoriter) behövs, så skulle jag inte säga nej till det. För då innebär det att tillräckligt med folk skulle börja spela det igen. Betalar gärna 300-500 för att spela samma spel fast med ett mer aktivt community igen.