Återvänder efter 10 år utan spel.
Ca. 2012 bestämde jag mig för att spela igenom Uncharted 1,2 och 3 samt GTA för att sedan pausa mitt spelande. Sagt och gjort.. Nu är det 2022 och igår beställde jag ett PS5!
Riktigt taggad för att ta igen en hel generation gaming!
Nr.1 på listan är back 4 blood då det var min favorit på xbox360.
Finns här några fler som varit utanför gamingen? Hur länge var ni borta? Hur var känslan att starta upp första sessionen?
Det tråkiga är att det tar 1 månad innan konsolen kommer och att jag har kvar samma tv sedan sist. Haha, nu måste jag läsa på om full HD, Oled och all sådan skit. Gissar på att min HD-ready inte är så ready längre. (Lutar år en datorskärm)
Välkommen tillbaka!
Tackar! Kul att vara tillbaka här! Hängde här, på playing.se och level7 back in the days! Gött att ni är kvar!
Ca. 2012 bestämde jag mig för att spela igenom Uncharted 1,2 och 3 samt GTA för att sedan pausa mitt spelande. Sagt och gjort.. Nu är det 2022 och igår beställde jag ett PS5!
Finns här några fler som varit utanför gamingen? Hur länge var ni borta? Hur var känslan att starta upp första sessionen?
Det tråkiga är att det tar 1 månad innan konsolen kommer och att jag har kvar samma tv sedan sist. Haha, nu måste jag läsa på om full HD, Oled och all sådan skit. Gissar på att min HD-ready inte är så ready längre. (Lutar år en datorskärm)
Tjena, jag har nyligen för runt ett år sedan hankat mig tillbaka till att faktiskt ha en modern up-to-date gaming dator.
Jag har haft en lång period på säkert 6-7 år där jag inte spelat alls.
Spelar mest coop-spel med mina kompisar som ett sätt att umgås när det är långt mellan min byhåla och tätorten där kompisarna bor, det händer faktiskt att vi även LANar ibland.
Du sitter i en skön sits. Du kan välja och vraka bland massor av skitbra spel. Dessutom är spelen billiga. Hoppas du finner hobbyn rolig igen!
Känns ju så! Gäller bara att välja rätt bland alla titlar. Men lite har man ju snappat upp genom åren. Det som dock förvånar mig är att det är samma GTA som när jag lämnade.
Tjena, jag har nyligen för runt ett år sedan hankat mig tillbaka till att faktiskt ha en modern up-to-date gaming dator.
Jag har haft en lång period på säkert 6-7 år där jag inte spelat alls.
Spelar mest coop-spel med mina kompisar som ett sätt att umgås när det är långt mellan min byhåla och tätorten där kompisarna bor, det händer faktiskt att vi även LANar ibland.
Gött! Precis min tanke också, ett sätt att hålla kontakten med vissa polare. Riktigt bra på det viset! Förr fick man ju sitta med ventrilo för att kunna snacka under spelandet på datorn. Det har ju hänt en del med communityna.
back 4 blood fanns inte på xbox 360??
Du har rätt, jag menar left 4 dead! 👍
Inte mycket att återvända till...
Är det så illa?
Återvänder efter 10 år utan spel.
Inte mycket att återvända till...

🏆 Grattis! Du vinner Butter Award 2022 🏆
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Tackar! Kul att vara tillbaka här! Hängde här, på playing.se och level7 back in the days! Gött att ni är kvar!
Likt den fennoskandiska urbergsskölden reser vi oss istället för att sjunka!
Haha, nu måste jag läsa på om full HD, Oled och all sådan skit. Gissar på att min HD-ready inte är så ready längre. (Lutar år en datorskärm)
Idag är det 4k minimum för ps5, eftersom ps5 inte stödjer 1440p. Sen vill du helst ha 120hz för att kunna utnyttja 40fps läge i tex Ratschet and Clank eller VRR som kommer snart till PS5. HDR är också något som gör stor skillnad i spel ifall du har Oled tv eller Samsung qled Neo.
Den bästa spelskärmen är väl lg c1 48 och billigare lär du inte hitta med dessa specifikationer.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Idag är det 4k minimum för ps5, eftersom ps5 inte stödjer 1440p. Sen vill du helst ha 120hz för att kunna utnyttja 40fps läge i tex Ratschet and Clank eller VRR som kommer snart till PS5. HDR är också något som gör stor skillnad i spel ifall du har Oled tv eller Samsung qled Neo.
Den bästa spelskärmen är väl lg c1 48 och billigare lär du inte hitta med dessa specifikationer.
Tack för info! Det hjälper! 👍
Väkommen tillbaka! Vad kul, vad mycket roligt du har att upptäcka!
Tänker du köra kronologiskt eller bara kasta dig in hejvilt bland titlarna som släppts?
Tyvärr är ju verkligheten sådan att man bara kommer ha ett begränsat antal tillfällen i månaden att kunna spela. Så jag måste nog tyvärr vara extremt selektiv till en början. men Coop har alltid varit en favorit! Även rena FPS. Tyvärr kommer spel likt Mooro-wind få stå åt sidan då jag tenderar att gå ner mig helt i dem Jag har ju missat Skyrim!! (Vilket kanske var bra för mig)
Tyvärr är ju verkligheten sådan att man bara kommer ha ett begränsat antal tillfällen i månaden att kunna spela. Så jag måste nog tyvärr vara extremt selektiv till en början. men Coop har alltid varit en favorit! Även rena FPS. Tyvärr kommer spel likt Mooro-wind få stå åt sidan då jag tenderar att gå ner mig helt i dem Jag har ju missat Skyrim!! (Vilket kanske var bra för mig)
Jag förstår! Bäst att undvika Skyrim dårå, där är det LÄTT att fastna länge...
Ha så kul på din återkomst i spelvärlden, och håll oss gärna uppdaterade hur det går och vad du spelar!
@Sailcat Gustav, är det du som plötsligt gör comeback på marknaden?
Fan vad gött! Det är det! Fick ett jävla sug på sistone och kunde inte motstå.. läste att media markt tog emot beställningar. Skulle på gitarrmarknad i helgen och svängde inom västra Frölunda och beställde. Problemet är att man har 2h åkväg (enkel väg) för att hämta konsolen.
Så roligt, för det är du som tog mig till fragzone en gång i tiden!! Vi får lägga till varandra på ps5! Köpte back 4 blood igår!
Riktigt häftigt ändå. Har det varit något spel under de tio åren som verkligen frestat dig att göra comeback tidigare?
Hmm. Bra fråga. Jag tror inte riktigt det. Eller ja, Minecraft har jag missat helt och skulle passa mig som handen i handsken. Misstänker att jag förr eller senare kommer köpa det.
Jo! En gång var jag på biblioteket och läste lite speltidningar. Då snackades det om ett online zombiespel där man dumpades på en öde ö utan vapen och man fick förlita sig på att bli polare med andra spelare eller agera ensamvarg.
Jag förstår! Bäst att undvika Skyrim dårå, där är det LÄTT att fastna länge...
Ha så kul på din återkomst i spelvärlden, och håll oss gärna uppdaterade hur det går och vad du spelar!
Det ska jag göra! 👍
Hmm. Bra fråga. Jag tror inte riktigt det. Eller ja, Minecraft har jag missat helt och skulle passa mig som handen i handsken. Misstänker att jag förr eller senare kommer köpa det.
Jo! En gång var jag på biblioteket och läste lite speltidningar. Då snackades det om ett online zombiespel där man dumpades på en öde ö utan vapen och man fick förlita sig på att bli polare med andra spelare eller agera ensamvarg.
Du syftar antagligen på DayZ det är en mod till stridssimulatorn Arma 3, men finns sedan ett tag tillbaka som standalone spel.
DayZ var väl lite förtst på bollen med denna typ av spel, men har släppts en hel uppsjö med andra liknande spel efter
Fan vad gött! Det är det! Fick ett jävla sug på sistone och kunde inte motstå.. läste att media markt tog emot beställningar. Skulle på gitarrmarknad i helgen och svängde inom västra Frölunda och beställde. Problemet är att man har 2h åkväg (enkel väg) för att hämta konsolen.
Så roligt, för det är du som tog mig till fragzone en gång i tiden!! Vi får lägga till varandra på ps5! Köpte back 4 blood igår!
Gött, välkommen till framtiden!
Back 4 blood äger jag redan så det är bara att köra när det passar sig.
FZ är för övrigt ett riktigt trevligt ställe att hänga på, fortfarande.
Det blir bara mer och mer data...
Gött, välkommen till framtiden!
Back 4 blood äger jag redan så det är bara att köra när det passar sig.
FZ är för övrigt ett riktigt trevligt ställe att hänga på, fortfarande.
Tackar! Känns bra! Har sålt av lite dåtid i form av mega drive på tradera för att göra plats för lite carpe diem..
Men nu måste man tyvärr vänta..
Bra att man kan hänga här och hålla lågan igång!
Vad spelar du mest Alle?
Top 3 fem just nu:
Top 3 sedan 2012:
Jag har inte tagit någon paus men spelar forfarande Uncharted 1 😁...backlog 😭
Jag har inte tagit någon paus men spelar forfarande Uncharted 1 😁...backlog 😭
Uncharted 1 var riktigt bra och gav den största wow-känslan av dem, just för att den var först! Härliga miljöer!
Hej igen!
Vad tror du om denna? Den har ju 4K men bara 60hz. Sen verkar den bara ha ”hdmi” och inte hdmi 2.1 som dyker upp i olika diskussioner kring ps5. Men för en casual gamer kanske detta är en start? Tills man hittat en bra tv.
https://www.dustinhome.se/product/5011258997/u28e590dsl-28-4k...
Har hittat två skärmar med liknande pris:
1. 4K med 60hz
2. Full HD 165hz
Ingen av dem har hdmi 2.1
Vad ska man prioritera? Hz eller Upplösning?
Kan inte i dagsläget lägga några enorma summor.
2. https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/samsung-odysse...
1.
https://www.dustinhome.se/product/5011258997/u28e590dsl-28-4k...