PSVR:s exklusiva Moss: Book II hyllas, men tycks ha extremt få spelare

Robot
PSVR:s exklusiva Moss: Book II hyllas, men tycks ha extremt få spelare
Medlem

Lär öka när det släpps till PCVR och Quest eftersom PSVR känns aningen dött.
Det är inte fråga om att vilja släppa på andra plattformar det är frågan om när.
Ingen vill nog heller köpa PSVR spel om man inte är säker att spelen kommer fungera med PSVR2. Nått som Sony borde ge klartecken till hur det kommer bli.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det tidsexklusivt på PSVR? Körde första spelet på Steam och skulle gärna vilja köra uppföljaren där också

Medlem
Skrivet av bronie:

Är det tidsexklusivt på PSVR? Körde första spelet på Steam och skulle gärna vilja köra uppföljaren där också

Ja det är bara tidsexlusivt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

VR är ju stendött så siffrorna känns ändå rimliga.

Medlem

Jag väntar ivrigt på Quest 2 versionen. Och för tusende gången: nej VR är inte dött.

Medlem

Ettan var supercharmigt! Ser fram emot att spela tvåan.

Medlem

Har inget VR väntar på PSVR2.

Medlem

Har PSVR och gillar första Moss, men har fortfarande inte köpt det här. Har knappt rört mitt PSVR sedan Ghost Giant släpptes för tre år sedan, känns helt enkelt för bökigt med en hjälm osv så jag får aldrig riktigt motivation till det.

Medlem

För min del inväntar jag också PSVR2. Spelet verkar nice så det kommer nog hamna i samlingen på sikt

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har PSVR och gillar första Moss, men har fortfarande inte köpt det här. Har knappt rört mitt PSVR sedan Ghost Giant släpptes för tre år sedan, känns helt enkelt för bökigt med en hjälm osv så jag får aldrig riktigt motivation till det.

Precis mina farhågor om man skaffa VR, något man testar en kväll när det är nyinköpt sen kommer det bara ligga o damma någonstans o man orkar inte böka fram det igen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

VR är ju stendött så siffrorna känns ändå rimliga.

Nope, vänta bara tills det släpps till Quest

Medlem
Skrivet av Gaara:

Precis mina farhågor om man skaffa VR, något man testar en kväll när det är nyinköpt sen kommer det bara ligga o damma någonstans o man orkar inte böka fram det igen.

PSVR har rätt jobbig inkoppling, trådlösa standalone-headset har mycket lägre tröskel

Medlem
Skrivet av kebbe:

VR är ju stendött så siffrorna känns ändå rimliga.

Jag är inte ensam i att använda min Quest 2 mer och mer, inte minst för träning.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Gesturr:

PSVR har rätt jobbig inkoppling, trådlösa standalone-headset har mycket lägre tröskel

Hur långa sladdar är det, är det kört om man har ps5an bakom tv:n, måste man flytta fram den o ställa den på golvet framför tvbänk?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur långa sladdar är det, är det kört om man har ps5an bakom tv:n, måste man flytta fram den o ställa den på golvet framför tvbänk?

Sladden för psvr2 gissar jag kommer vara 5 - 6 meter. Det brukar vara nå sånt som är standard.
Enkelheten med PSVR2 kommer vara att det bara är en sladd direkt in i USBC i fronten på konsolen.
Ingen breakout box med föera sladdar som PSVR1.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

VR är ju stendött så siffrorna känns ändå rimliga.

VR kommer aldrig dö. Ju mer utvecklingen går framåt desto mer saker kommer VR ersätta, precis som det blev med mobiltelefonen som ersatte allt från fysiska kalendrar till stämapparater för musikinstrument etc etc. Det enda som kommer hindra är möjligen världskrig.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

VR kommer aldrig dö. Ju mer utvecklingen går framåt desto mer saker kommer VR ersätta, precis som det blev med mobiltelefonen som ersatte allt från fysiska kalendrar till stämapparater för musikinstrument etc etc. Det enda som kommer hindra är möjligen världskrig.

Det är nog en del av problemet tror jag, att du jämför det med telefonerna. För precis som du säger så liknar spelen som släpps mobilspel. Det är ofärdiga och helt meningslösa grejer som släpps till stor del. Jag hoppas att det går mer och mer mot PC och konsolspel istället! Jag har inte använt min quest 2 sedan förra sommaren och inte psvr på ett par år

Medlem
Skrivet av lyrael:

Det är nog en del av problemet tror jag, att du jämför det med telefonerna. För precis som du säger så liknar spelen som släpps mobilspel. Det är ofärdiga och helt meningslösa grejer som släpps till stor del. Jag hoppas att det går mer och mer mot PC och konsolspel istället! Jag har inte använt min quest 2 sedan förra sommaren och inte psvr på ett par år

Du har då verkligen inte hittat vad som finns eller så kansle det inte är nått för dig
Jag spelar stort sett varje dag.

Och även fast Quest 2 utan PC har sämre grafik så tycker jag inte det är nått problem heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja det är nog kanske så att många väntar alt har de bytt konsol till ps5 o glömde beställa adaptern för kameran så de inte kan använda sitt gamla VR headset.
Ska också tilläggas man kan inte spela spelet på sin ps5 med dualsense kontrollen utan behöver äga en ps4 handkontroll.

Jag är så glad jag inte gjorde mig av med mina grejer och fick chansen o spela detta.
Det är ett ruggigt bra spel och för mig utan tvekan en GOTY kandidat, utan att överdriva.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Som så många andra inväntar jag bara Quest 2-releasen. Min PSVR är tyvärr för föråldrad.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Som så många andra inväntar jag bara Quest 2-releasen. Min PSVR är tyvärr för föråldrad.

PSVR2 antar jag att du menar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

PSVR2 antar jag att du menar

Mjo, iofs det med. Men det finns inget specificerat releasedatum på varken headsetet eller en sådan version utannonserad ännu. En Quest 2-verre känns betydligt närmre, så det var faktiskt det jag menade.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Mjo, iofs det med. Men det finns inget specificerat releasedatum på varken headsetet eller en sådan version utannonserad ännu. En Quest 2-verre känns betydligt närmre, så det var faktiskt det jag menade.

Jaha du tänker så.. mjo Meta ryktas släppa deras "Cambria" headset iår.
Men har man redan en Quest 2 kanske det inte är vad man hoppas på.

Det är samma soc men har mixed reality egenskaper.

Quest 3 har det strtat rykten ska släppas under nästa år, då gissar jag efter PSVR2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar