TikTok
Hur funkar det? jag är ny till det hela. Skaffade för att följa en person med sin kanin. Vad bör jag veta?
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Det enda värt att veta är att allt kul du ser är trötta kopior på något som någon annan redan gjort, sen sprider sig det med att andra kopierar kopiorna. Det är 95% av innehållet där.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det enda värt att veta är att allt kul du ser är trötta kopior på något som någon annan redan gjort, sen sprider sig det med att andra kopierar kopiorna. Det är 95% av innehållet där.
Det låter som en klockren beskrivning.
Den dagen någon förklarar för mig vad en "hashtag" är så ska jag sedan lära mig vad tiktok är.
Det är en # följt av en text
👨🏫👈🎓
Det är en # följt av en text
👨🏫👈🎓
Ja...men vad och varför?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Vill påstå att TikTok trots allt är ett ganska trevligt tidsfördriv. När man först installerar det får man bara upp strunt, men appen lär sig snabbt vad man gillar och serverar mer av det. Numera har jag svårt att gå på toa utan att scrolla minst ett par videor.
Såg till och med någon statistik på att det numera finns fler som är 30+ än inte på appen. Så min generation är på uppgång. (Och snart drar kidsen säkert vidare xD)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Vill påstå att TikTok trots allt är ett ganska trevligt tidsfördriv. När man först installerar det får man bara upp strunt, men appen lär sig snabbt vad man gillar och serverar mer av det. Numera har jag svårt att gå på toa utan att scrolla minst ett par videor.
Såg till och med någon statistik på att det numera finns fler som är 30+ än inte på appen. Så min generation är på uppgång. (Och snart drar kidsen säkert vidare xD)
Lite tragiskt kan man tycka att vuxna "kidnappade" en app mest använd av barn. Men ja det var väll bara en tidsfråga.
Finns många 40-50+ som tycker dom är coola/roliga eller vad det nu do tycker när dom ska göra samma saker som barnen/ungdomarna
Lite tragiskt kan man tycka att vuxna "kidnappade" en app mest använd av barn. Men ja det var väll bara en tidsfråga.
Finns många 40-50+ som tycker dom är coola/roliga eller vad det nu do tycker när dom ska göra samma saker som barnen/ungdomarna
Tragiskt är väl fel ord, snarare en naturlig utveckling? Kids är snabbast är ta sig till nyheter, vi äldre följer långsamt efter. Antingen för att vi vill se vad våra barn gör, eller för att vi till sist vill se vad the fuzz is all about. Och när vi börjar bli många har de unga redan hittat något nytt.
Först ut var Facebook, som när jag blev medlem bestod av mestadels ungdomar. Nu finns där bara mina föräldrars generation. Och Instagram håller på att genomgå samma förvandling. Skulle inte förvåna om så också blir fallet med TikTok.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Tycker tiktok är lite som Youtube var för tio år sedan, en salig blandning kreatörer inom det mesta.
Det jag gillar med plattformen är hur lite klickhets det är. Inga aggressivt photoshoppade thumbnails, inget fluff för att nå den perfekta längden på 15 minuter. Fångar du inte tittaren inom två sekunder är du bortsvept. Jag gillar särskilt hur matlagning som på Youtube förklaras på en kvart kokas ner till 60 sekunder max.
Den dagen någon förklarar för mig vad en "hashtag" är så ska jag sedan lära mig vad tiktok är.
Tror det är när man är sugen på en trollholk men är inte säker
Tragiskt är väl fel ord, snarare en naturlig utveckling? Kids är snabbast är ta sig till nyheter, vi äldre följer långsamt efter. Antingen för att vi vill se vad våra barn gör, eller för att vi till sist vill se vad the fuzz is all about. Och när vi börjar bli många har de unga redan hittat något nytt.
Först ut var Facebook, som när jag blev medlem bestod av mestadels ungdomar. Nu finns där bara mina föräldrars generation. Och Instagram håller på att genomgå samma förvandling. Skulle inte förvåna om så också blir fallet med TikTok.
Ja du har nog rätt i det du säger 👍
Vad bör jag veta?
TikTok samlar in väldigt mycket användardata, lite väl mycket kanske. Ingen verkar ha någon järnkoll på var denna data sedan tar vägen, eller används till. Finns lite mer läsning här och där. Nu har jag inte skaffat något konto alls på platformen så har ingen personlig erfarenhet av den alls, men känner väl kanske inte riktigt att det är något jag behöver i mitt liv.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
TikTok samlar in väldigt mycket användardata, lite väl mycket kanske. Ingen verkar ha någon järnkoll på var denna data sedan tar vägen, eller används till. Finns lite mer läsning här och där. Nu har jag inte skaffat något konto alls på platformen så har ingen personlig erfarenhet av den alls, men känner väl kanske inte riktigt att det är något jag behöver i mitt liv.
Tack för ett informativt svar, uppskattar det 🙂
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
jag kollar mest på tonårsbrudar som dansar. men det är väl bara jag
Svårt att undvika fast det inte ör det man tänkt titta.
Men komiskt är när en tonårsbrud dansar på första klippet och nästa klipp är en tonårssminkad 50årig kärring med samma dans... folk alltså
jag kollar mest på tonårsbrudar som dansar. men det är väl bara jag
Trodde att jag skulle översvämmas av sådana, men det dyker aldrig upp några i mitt flöde. Bara manliga bodybuilders. Undrar om mitt undermedvetna försöker tala om något för mig
Jag verkligen gillar inte TikTok mest pga alla unga lättklädda tjejer som sensuelt dansar runt. Finns en anledning varför det är så populärt och det äcklar mig.
Tycker man bör undvika den plattformen, att föräldrar tillåter sina barn att jiddra runt där är bortom all logik... Förstår att det är svårt att hålla koll på ungar, var själv en nyfiken pojk som latcha runt på lite udda sidor kan man väl kalla det för men vet att det finns föräldrar som låter ungar surfa runt hur som helst utan att bry sig.
Måste vara hemskt att ha en dotter i den här världen.
Jag verkligen gillar inte TikTok mest pga alla unga lättklädda tjejer som sensuelt dansar runt. Finns en anledning varför det är så populärt och det äcklar mig.
Tycker man bör undvika den plattformen, att föräldrar tillåter sina barn att jiddra runt där är bortom all logik... Förstår att det är svårt att hålla koll på ungar, var själv en nyfiken pojk som latcha runt på lite udda sidor kan man väl kalla det för men vet att det finns föräldrar som låter ungar surfa runt hur som helst utan att bry sig.
Det är inte så farligt
Tycker TikTok är läskigt, speciellt från vad man hört att barn osv lägger upp. Drar nog till sig mycket äckel
Minns lite hur mkt snack det var i skolan hur viktigt det var att tänka på vad man läger upp, och att man aldrig kunde veta vem som är bakom användar namnen. Det är som bortblåst på sociala medier. 🙈
This. Har själv en dotter och känner bara avsky inför den dagen hon på egen hand ger sig ut på sociala medier.
Skulle aldrig komma på tanken att skaffa ett konto på TikTok.