Era köpa spel vanor, sälja spel vanor, samla spel vanor, spela spel vanor?

Era köpa spel vanor, sälja spel vanor, samla spel vanor, spela spel vanor?

Jag samlar på spel och spelar då och då (medan det blir stora högar av backlogs), men jag har märkt att alla som spelar spel har olika köpvanor, säljvanor, samlarvanor, spela spel vanor.

Hur gör ni gamers och annat folk på FZ med era köpa spel vanor, sälja spel vanor och samla spel vanor? Vissa säljer sin spelgeneration för att gå över till nästa spelgeneration, t.ex. bli av med PS3-samlingen för att börja bygga upp en PS4-samling. Vissa säljer vidare nya spel de har kört klart för att få pengarna tillbaka. Vissa är samlare och samlar på sig alla möjliga spel de är intresserade utav och lägger spelen på display i hyllor. Med retrospelsamlande behöver man inte oroa sig för att uppdatera spelen hos en onlinetjänst som kan ha släckts ned för att konsolen blivit för gammal, jao, gamla spel har också buggar - men däremot gjordes inte opatchade versioner av spelen helt trasiga för att uppmana folk att spela lagliga versioner av spel de behöver uppdatera på onlinetjänster för att installera en gör spelet spelbart patch, en av idéerna var att piratversioner av nya spel inte går att spela. Visste ni att många retrospel släpptes i flera olika kassett-versioner och skivversioner med patchar, exempelvis The Legend of Zelda: Ocarina of Time till Nintendo 64 och Spyro 3: Year of the Dragon till PSX/PS1.

Hur ofta köper ni spel och varför? Och vad för vanor är anknytna?
Är ni spelsamlare och varför? Och vad för vanor är anknytna?
Hur ofta säljer ni spel och varför? Och vad för vanor är anknytna?
Behåller du alla dina favoritspel och blir av med resten?
Vad tycker du är lagom i dina spelköp?
Vad tycker du är lagom i din spelförsäljning?
Vad tycker du är lagom i ditt spelsamlande?
Vad har ni för relationer med era spel? Finns det favoriter, spelar ni dem, samlar dem damm, blir de ospelade, samlas det många spel på hög i stora backlogs?
Hur stor är era backlogs av spel?
Hur spelintresserad är du?
Hur ofta spelar du spel och varför? Och vad för vanor är anknytna?
Försöker ni spela alla spelen ni köper?

Om ni samlar backlogs får ni prioritera det ni vill spela mest kanske.

Medlem

Jag behåller väll oftast spel jag gillar men jag ör ingen samlare.
Men mest köper jag PC spel så klart, där var det nog minst 10år sen man köpte ett fysiskt exemplar. Så på PC blir der ju att man "samlar"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar