Diskutera - Bästa WW2-spelet är...

Robot
Diskutera - Bästa WW2-spelet är...

Det finns några att välja på.

#diskutera, #ww2


Medlem
Medlem

Hidden & Dangerous, no contest! Men det är endast baserat på nostalgi, allting annat vore att ljuga för sig själv haha.

Medlem

Close combat 1 och Medal Of Honor: Allied Assault är två stora favoriter, samt såklart Brothers in Arms Road to HIll 30.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Medal of Honor : Allied Assault tillsammans med Return to Castle Wolfenstein!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Hell Let Loose. Har inte spelat överdrivet många men det är utan tvekan det jag gillat mest.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hell let loose är jävligt bra alltså.


signatur

//monster

Medlem

Om antal spelade timmar är måttstocken som används så blir mitt svar Silent Service II.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

BF 1942 och day of defeat är de från förr som står ut, i mer modern tid så är Hell Let Loose outstanding.

Medlem

Möjligen en smula nostalgisk men spel som dök upp i huvudet:
Return to castle wolfenstein
Call of duty
Battlefield 1942

Måste jag välja en så tror jag att det får bli Call of duty, mest för att det var mer en "filmatisk" upplevelse som jag nog inte hade upplevt innan.

Wolfenstein var kanske lite mer "jaw dropping" och att bara få ha lite allmänt kaos i BF är förvisso svårslaget det med. Svårt

Geeks Gaming

RTS: Company of Heroes.
FPS singleplayer: Call of duty 2
FPS multiplayer: Post Scriptum

Medlem

De jag spelat och tyckt om mest är utan tvekan dessa:

* Medal of Honor: Allied Assault
* Medal of Honor: Airborne
* Battlefield 1942
* Warthunder
* IL-2 Sturmovik
* Company of Heroes 1 & 2

Har även lirat en hel del Call of Duty: World at War men tycker nog inte den förtjänar en plats på bästa WW2 spels-listan

Medlem

Call of Duty: United Offense.

Den kampanjen var så himla roligt. Att många av uppdragen var från dom slagen som finns med i serien Band of Brothers gjorde det extra kul för mig när jag spelade det.

Medlem

Medal of Honor: Allied Assault samt dess expansioner menar SP

Call of duty 1 och 2 Även där bara Sp

Company of heroes 2 MP och SP

Hearts of iron 2 och 4 Endast SP


signatur

Allätare

Medlem

Hell Let Loose om man vill ha multiplayer, de nya Wolfenstein-spelen (ej Young Blood) om man vill ha singleplayer.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Combat Mission Battle for Normandy
Combat Mission Fortress Italy
Combat Mission Red Thunder
Combat Mission Final Blitzkrieg
Silent Hunter 3
IL-2 Sturmovik (gamla och nya)
War in Russia 3.3


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Hell Let Loose.

Det finns som sagt många WW2-spel, men HLL är det som lyckats fånga känslan och atmosfären bäst. Glömmer aldrig första gången jag upplevde artilleri. Jag sprang längsmed ett dike när jag hör explosioner bakom mig. Jag tittar bak och ser explosion efter explosion komma mot mig steg för steg. Paniken när jag börjar sprinta längsmed diket för att försöka komma undan.

https://i.imgur.com/5PxXWdY.mp4


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Haft mest kul i Battlefield 1942, men mest intensivt gameplay i Red Orchestra: Ostfront 41-45.

FM-guru
F.d. Sisyr

"Hur fan har ingen nämnt Silent Storm" tänkte jag, men så gjorde jag en dubbelkoll och insåg att det var första inlägget... Då är allt som det ska vara!

Commandos är en god utmanare.

Medlem

Medal of Honor Allied Assault, Hidden and Dangerous 2 ,Silent Storm och Men of war.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skribent
Skrivet av Prixm:

Hidden & Dangerous, no contest! Men det är endast baserat på nostalgi, allting annat vore att ljuga för sig själv haha.

Fantastiskt spel och fantastiskt buggit spel XD

Men första banan i regnet vid bron, stämningen och närvarokänslan var sjukt bra. Sen co-op med kompisar, minns 3e banan som utspelade sig på en trainyard i mörker. En av oss sköt upp flares så de andra kunde ligga med krypskytte geväret och plocka fienderna på avstånd.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot

Första gångerna jag spelade BF 1942 och Call of Duty var helt otroliga, på den tiden var det fräscht att göra spel på WW2. Inte riktigt fallet längre.

Medlem
Medlem

MOHAA och Return to castle Wolfenstein känns givna.

Vill också slå ett slag för Commandos: Behind enemy lines.

Medlem

Battlefield 1942
Mohaa
Cod 1 och 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Return to castle Wolfenstein.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Combat Mission: Barbarossa to Berlin

efter det:
Steel Panthers
Close Combat
Panzer General
Company Of Heroes
Call Of Duty 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Wings of Fury ifrån Brøderbund.

Chefredaktör

Return to castle Wolfenstein. Var det spel som fick mig att börja spela med och mot andra online.
Vilka minnen. MEDIC!

123
Skriv svar