The Quarry låter dig spola tillbaka för att ångra dödliga misstag

Robot
The Quarry låter dig spola tillbaka för att ångra dödliga misstag

Precis som i verkligheten!?

#the-quarry


Medlem

Ohoj, det här spelet hade jag missat helt. Tyckte riktigt, riktigt bra som Until Dawn, så det här måste nog köpas. Perfekt för regniga dagar i stugan!

Edit; Appropå mekaniken låter det perfekt för mig som aldrig vet var knapparna sitter vid quick time events 😅


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gnällkuk

Låter som en kass version av roguelike? Ogillar skarpt att man låser upp det direkt i "deluxe" fö.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tror inte jag kommer använda den funktionen. Dessa spel bör liras osäkert utan stödhjul. Även om det är surt att förlora karaktärer under spelets gång så för det med sig en speciell spänning, att man aldrig går säker från en konfrontation..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Nomman:

Ohoj, det här spelet hade jag missat helt. Tyckte riktigt, riktigt bra som Until Dawn, så det här måste nog köpas. Perfekt för regniga dagar i stugan!

Edit; Appropå mekaniken låter det perfekt för mig som aldrig vet var knapparna sitter vid quick time events 😅

Kolla in Dark Pictures Anthology!

Skrivet av trickeh2k:

Låter som en kass version av roguelike? Ogillar skarpt att man låser upp det direkt i "deluxe" fö.

Du behöver ju inte använda det?

Medlem
Skrivet av papagoja:

Kolla in Dark Pictures Anthology!

Tack för tipset! Hade missat dem också, ännu mer spel att köpa 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

lol, bra sätta att inte få folk att köpa Deluxe Edition
Det är ju hela grejen med deras spel, göra val och leva med konsekvenserna.

Ser fram i mot detta. Kört alla deras andra spel, super roliga att köra i co-op.

Medlem

Fast man har ju redan i deras gamla spel, iaf the i Dark Pictures Anthology kunnat spela om små delar och sedan fortsätta storyn därifrån igen. T.ex. om du spelar del 15, och du gör något "fel" val eller bara vill testa vad som händer om du gör på ett annat sätt, då kan man bara välja att ladda storyn från just innan del 15 och spela om därifrån, med ett nytt save game. Det är ett bra sätt att spara tid; så slipper man spela om alla tidigare 14 delar bara för att man vill testa något nytt i del 15.

Det första Until Dawn är fortfarande deras bästa; hoppas detta lever upp till det arvet. Spelen i Dark Pictures Anthology har blivit sämre och sämre tyvärr, så hoppas mycket på The Quarry!

Until Dawn spelade jag om helt och hållet tre gånger, för att försöka få olika slut, rädda fler, testa olika lösning osv, men det har jag inte orkat med de andra spelen, pga deras låga kvalitet.

1
Skriv svar