Står Warners spelavdelning näst på kö för uppköp, och blir det Sony som handlar?
För egen del känns Warner som en ganska svag kontring mot Microsofts uppköp, hade hellre sett att man köpte SEGA. Fast enligt Pachter så ligger ju Sony såpass långt efter Microsoft att de inte kommer existera om 10 år så det kanske inte spelar någon roll ändå.
Man får höra hela tiden att det är så dyrt att utveckla spel men dom har råd köpa upp spelföretag för mindre länders hela BNP och göra dom exklusiva (förre kunder som kan köpa). Går verkligen inte ihop.
Bara för att man har pengar att köpa upp någon utvecklare så betyder det ju inte att spelen blir billigare att producera.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Bara för att man har pengar att köpa upp någon utvecklare så betyder det ju inte att spelen blir billigare att producera.
Det var inte det jag menade.
Discovery köpte ju nyss upp Warner, inkl WBIE, så jag tvivlar på att det kommer säljas inom den närmsta framtiden.
Trodde det snarare var AT&T som köpte discovery i samband med att de splittade sitt eget bolag? Vi AT&T aktieägare fick iaf 70% av aktierna i WBD så de måste väl ändå vara tvärtom du menar?
Väldigt svårt iaf att se varför Warner skulle vara intresserade av att splitta sig igen, dessutom på vinstdrivande delar…
Det var inte det jag menade.
Ok, men vi säger så här, spelen är fortfarande dyra att producera oavsett. Spel som GTA då, inte spel som pong.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Trodde det snarare var AT&T som köpte discovery i samband med att de splittade sitt eget bolag? Vi AT&T aktieägare fick iaf 70% av aktierna i WBD så de måste väl ändå vara tvärtom du menar?
Väldigt svårt iaf att se varför Warner skulle vara intresserade av att splitta sig igen, dessutom på vinstdrivande delar…
https://variety.com/2022/tv/news/discovery-warnermedia-merger...
Men tänk om det blir en plot twist och Ms köper Sony istället. Sen köper nintendo WB....
Och Elon Musk köper...
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Och Elon Musk köper...
Onlyfans.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Onlyfans.
Och svenskafans?