Grundaren av Ocean Software, David Ward, har gått bort
Klassisk utvecklare för alla som lirade på hemdatorer under 80 och 90-talet. Inte alltid de bästa spelen men finns många diamanter att hitta om man letar, vilket väl är sant för de flesta utgivare under den här perioden. Kvalitetskontrollen var inte alltid den bästa För den som är mer intresserad kan jag verkligen rekommendera Kim Justice 47 minuter långa film om bolaget.
Fan, jag satt och spelade lite arkanoid i helgen.... Blev aningen nostalgisk när jag såg loggan.
Många fina minnen av Ocean. Så jäkla 80talssnygg logga också.
Verkligen! Hyfsade spel, bra musik och cool tidstypisk logga.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Ocean för mig är mest mellanmjölk-spel baserade på filmer, ibland fick dom väl in en fullträff men det var inte ofta. Dom publicerade dock fler spel än dom skapade in-house.
Några spel jag dock minns med värme är Mr. Nutz, Wizkid, Addams Family, Robocop 3, Sleepwalker och Darkman.
Ja nog minns man allt när man exempelvis laddade in Rambo: First Blood Part: II eller andra spel på
endera C64:an... eller varför inte den gamle trotjänarn' ZX Spectrum 48k med gummiknappar... retro och goa ungdomstider.
Vila i Frid Mr. Ocean
PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)