Skräckäventyret The Chant skrotar sina planerade last gen-versioner

Robot
Skräckäventyret The Chant skrotar sina planerade last gen-versioner

Den psykedeliska skräcken kommer till pc, Xbox Series X/S och Playstation 5 i höst.

#Brass-token, #The-chant


Medlem

Aldrig hört talas om tidigare, men diggar verkligen konceptet!
Hoppas gameplay blir schysst med.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Känns lite tidigt, kanske vore bäst att skjuta upp releasen också?
Lite sent i utvecklingen att släppa de äldre konsolerna, vilket kan göra att spelet inte optimerats så hårt för nya konsoler.
Det blir troligen mest märkbart genom FPS, upplösning och lite ögongodis.

Men mycket beror väl på budget också. Spelet i sig ser ju inte jätteintressant ut, men får de till bra gameplay så kan det fortfarande vara roligt.

Medlem

och där går dom miste om rätt mycket pengar, tycker ps4 har en bra bit kvar och knappast många % äger en ps5 idag.

KoP
Medlem

Trist, såg fram emot det men hade tänkt att införskaffa det till Xbone då jag inte ännu kommit för mig att införskaffa varken Series X eller PS5. :/

Medlem

Ser riktigt lovande ut. Kanske är nu man får lämna sin 1080ti och installera lite RTX... Arma plånbok.

Dock kan man undra om det finns underlag att släppa på konsol om det är begränsad till nyaste gen.
Jag kan tänka mig det är en del jobb för att optimera till det, och det kräver väl en del resurser, och en av stora fördelarna att sälja på konsol är, väl, just att få sålt mängder av kopior?

Medlem

Bra, dags för last-gen att skickas iväg för slakt.. Auf Wiedersehen.

Skulle vilja se gameplay innan jag kan hypas upp för detta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar